پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          21 آذر 1400 - 12 December 2021



زبان آلمانی؛ زبان بیش از 40 کشور در دنیا
کشورهای اروپایی هموراه یکی از مقاصد ایرانیان برای مهاجرت بوده‌اند. کشور آلمان را می‌توان به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی و کاری برای ایرانیان دانست. اما کشور آلمان برای پذیرش افراد خارجی از جمله ایرانیان شرایطی را تعیین کرده است که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به الزام یادگیری زبان آلمانی اشاره کرد. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بررسی مزایای یادگیری و شرکت در دوره‌های این زبان بپردازیم.


 
چرا آلمانی را برای یادگیری انتخاب کنیم
کشورهای مختلفی در جهان وجود دارند که زبان رسمی آن‌ها آلمانی است. آلمان، بلژیک، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین از جمله این کشورها هستند. اگر فردی برای کار یا اقامت از هر نوع قصد داشته باشد تا به یکی از این کشورها سفر کند، باید به زبان آلمانی تسلط نسبی داشته باشد. از این رو در ادامه این بخش قصد داریم تا به تسلط به زبان آلمانی برای اقامت‌های مختلف بپردازیم.

امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های اروپا در آلمان
تصور می‌کنیم که شما قصد دارید تا با شرکت در آموزش زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان اقدام کنید. دانشگاه‌ها و مدارس کشور آلمان اغلب دروس خود را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند. تنها برخی از مدارس و دانشگاه‌های خاص که بیشتر هم غیر انتفاعی هستند، زبان انگلیسی را برای آموزش انتخاب می‌کنند.
از این رو، برای پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی شروطی تعیین شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تسلط نسبی به زبان آلمانی اشاره کرد. البته این تسلط نسبی برای مقاطع پایین تحصیلی است و اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید، باید تسلط کامل به این زبان داشته باشید.


 
برای سنجش میزان دانش زبان آلمانی شما، دانشگاه‌ها و مدارس کشور آلمان آزمون‌هایی را ترتیب داده‌اند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها و کسب نمره لازم، برای تحصیل در این کشور اقدام کنید. همچنین اگر قصد داشتید تا پس از تحصیل در آلمان، برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید، باید مانند یک آلمانی اصیل، به این زبان وارد باشید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از اقدام برای اخذ اقامت تحصیلی آلمان، در دوره‌های آموزش زبان این کشور اقدام کنید.

امکان استخدام در برترین شرکت‌های اروپایی در آلمان
کشور آلمان بهشتی برای کارجویان است. کمپانی‌های مختلفی در عرصه‌های متفاوت کاری در کشور آلمان در حال فعالیت هستند. همچنین صنعت خودروسازی این کشور نیز بر سر زبان‌ها قرار دارد. از جمله شرکت‌های خودروسازی کشور آلمان می‌توان به پورشه، فولکس‌واگن، بی ام و، بنز و خودروسازی‌های زیرمجموعه آن‌ها اعم از بوگاتی، مینی، رولزرویس و بنتلی اشاره کرد.
همچنین دانش پزشکی در کشور آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید اگر تخصصی در این زمینه دارید، برای کار در این کشور اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که چه برای کار در آلمان در رشته‌های پزشکی و چه در رشته‌های دیگر مانند مهندسی، نیاز دارید تا به زبان رسمی این کشور یعنی آلمانی تسلط داشته باشید.
تصور کنید که یک پزشک در کشور آلمان هستید ودر حال ویزیت یک خانم مسن آلمانی هستید. او نمی‌تواند به انگلیسی یا زبان‌های دیگر صحبت کند و شما هم امکان صحبت به زبان آلمانی را ندارید. از این رو ویزیت شما بی نتیجه خواهد بود. از این رو، دولت کشور آلمان درست مانند تحصیل در آلمان، شرایطی را برای افراد جویای کار در آلمان تعیین کرده است که برای کار این کشور، باید از این شرایط برخوردار بود.
از جمله مهم‌ترین شرایط برای اخذ پذیرش می‌توان تسلط به زبان آلمانی اشاره کرد. البته این تسلط برای کار کمی با تسلط برای تحصیل متفاوت است. در زمان اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی، تنها داشتن تسلط نسبی به زبان آلمانی برای شما کفایت می‌کند و تنها زمانی که قصد داشتید تا اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنید، باید به این زبان تسلط کامل داشته باشید.

انواع آزمون‌های زبان آلمانی
برای سنجش میزان تسلط شما به زبان آلمانی، آزمون‌هایی ایجاده شده‌اند که می‌توانید با شرکت در آن‌ها و دریافت نتیجه، در کار مورد نظر یا دانشگاه و مدرسه پذیرفته شوید. از جمله این آزمون‌ها می‌توان به آژمون گوته اشاره کرد.


 
آزمون گوته توسط اینستیتو گوته برگزار می‌شود. گوته یک موسسه فرهنگی آزموشی و یک سازمان غیر انتفاعی به شمار می‌رود که با برگزاری دوره‌های آموزش و آزمون‌های زبان آلمانی توانسته است معروف شود. این موسسه دارای حدود 130 نمایندگی در سراسر جهان است و آزمون‌های آن در تاریخ‌های معینی برگزار می‌شوند که در وب‌سایت این موسسه اعلام می‌شود. 
اعلام نتایج این آزمون در حدود 40 روز طول می‌کشد و آزمون‌دهندگان در شش سطح دسته‌بندی می‌شوند. سطوح ابتدایی A1 و A2 هستند و سطوح پیشرفته نیز با عنوان‌های C1 و C2 شناخته می‌شوند. در آزمون‌های این موسسه 4 بخش شنیداری، نگارشی، درک مطلب و در آخر مصاحبه برگزار می‌شوند که شما باید از آن‌ها سربلند بیرون بیایید.
آزمون بعدی، آزمون داف نام دارد. این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی به شمار می‌رود که شما می‌توانید با گذراندن آن، در دانشگاه یا مدرسه دلخواه خود پذیرفته شوید. البته که این پذیرش در گرو کسب حداقل نمره است. 

آزمون داف در سه سطح مبتدی، متوسط و پیرشفته برگزار می‌شود که در 80 شعبه آن در سراسر دنیا برگزار می‌شوند. در این آزمون هم مانند گوته، چهار بخش وجود دارد که مهارت خواندن، نگارش، شنیداری و شفاهی از جمله آن‌ها هستند.
با شرکت در دوره‌های آموزش زبان آلمانی ایرانمهر، این زبان را از بر شوید
زبان آلمانی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا می‌باشد که زبان رسمی 40 کشور است. اگر به هر دلیلی قصد دریافت اقامت کشور آلمان را داشته باشید، باید ابتدا به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید. از این رو می‌توانید برای تسلط به این زبان، در دوره‌های آموزشی زبان آلمانی آموزشگاه‌های زبان مختلف در کشور شرکت کنید. اما هر آموزشگاهی نمی‌تواند انتخابی ایده‌آل برای یادگیری زبان آلمانی باشد. ما به شما آموزشگاه زبان ایرانمهر را پیشنهاد می‌دهیم. این آموزشگاه زبان، دارای چندین سال سابقه درخشان در ارائه انواع دوره‌های آموزشی زبان‌های خارجی از جمله آلمانی است و می‌توانید با خیالی آسوده به آن اعتماد کنید.


تگ ها ایرانمهر

خبرنامه - شبکه های اجتماعی