پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


 
آیا آرزو دارید در رشته پزشکی در کشور کانادا تحصیل کنید؟
ما در این مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا را به شما معرفی می کنیم.


 
دانشگاه تورنتو
شهریه : سالانه 45.690 دلار کانادایی
دانشگاه تورنتو با آموزش گسترده و تحقیقات پیشرو در زمینه ی پزشکی، تقریبا توسط همه ی پلتفرم های رتبه بندی به عنوان دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. این مؤسسه همچنین در بین 20 دانشکده برتر پزشکی جهان قرار دارد. آموزش پزشکی در این دانشکده بر اساس شواهد پزشکی و دانشجو محور است؛ که این فرصت را به دانشجویان خود می دهد تا بسیار آگاه باشند.
با آموزش هایی که در مشهورترین بیمارستان های جهان انجام می دهند، جای تعجب ندارد که میزان و درصد موفقیت دانشجویان این دانشگاه بالا است. با وجود برترین دانشکده پزشکی بودن در کانادا، آنچه که این دانشکده را حتی بهتر می کند این است که از معدود دانشکده های پزشکی کشور است که درهای خود را به روی دانشجویان بین المللی نیز باز کرده است و حمایت های مالی سخاوتمندی را به دانشجویان خود عرضه می کند تا بتوانند به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. 
این دانشگاه در سال 1843 تاسیس گردید. و دانشجویان دوره های لیسانس و تحصیلات تکمیلی را پذیرش می کند. 
دانشگاه مک گیل
 شهریه : سالانه 29.200 دلار کانادایی
دانشگاه مک گیل قدیمی ترین دانشکده پزشکی در کاناداست که در سال 1829 تاسیس شد. به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در تحقیقات پزشکی در نوآوری، تمرین قرار دادن بیماران در اولویت و علم دردسترس، ارزش قائل است. که این ارزش ها را برای آموزش پزشکی دانشجویان خود بکار می گیرد تا آن ها را تبدیل به پزشکانی ماهر کند. این دانشگاه متقاضیان بین المللی را به نسبت کمی می پذیرد. 
دانشگاه مک مستر
شهریه : سالانه 22.400 دلار کانادایی
برخلاف دو دانشگاه قبلی، تحصیلات پزشکی در دانشگاه مک مستر فقط 3 سال طول می کشد که هر سال تحصیلی آن 11 ماه است. اما مانند دو دانشگاه قبلی نیاز به اتمام یک دوره کارشناسی 4 ساله برای متقاضیان بین المللی و همینطور دانشجویان کانادایی و حداقل 3 سال تحصیلات فوق دیپلم است. علاوه بر آموزش پزشکی عالی، این دانشکده برتر پزشکی کانادا نیز ادعا می کند که با همکاری دانشکده های علوم بهداشتی همیلتون و بیمارستان های آن، یکی از بهترین تجارب بالینی را ارائه می دهد. 
این دانشگاه در سال 1831 تاسیس گردید. 
 

دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال کانادا
شهریه : سالانه 7.500 دلار کانادایی
دانشگاه مونترال یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا است که با 175 سال خدمت رسانی در ایالت کبک واقع شده است. تحصیل در این دانشگاه به زبان فرانسه می باشد. این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه های پزشکی دیگر بیشترین پذیرش دانشجو را به خود اختصاص داده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه یک سوم پرسنل پزشکی کبک را تشکیل می دهند. این دانشگاه به خاطر تحصیلات و تحقیقات برجسته و کمک به بهبود مراقبت های سلامت در سطح جهانی شناخته شده است. مدت زمان دوره ی پزشکی آن 4 تا 5 سال است که شامل یک سال تحصیلات مقدماتی برای آن دسته از دانشجویانی است که حداقل واحدهای مورد نیاز دوره‌ای کارشناسی را نداشتند. اگر می خواهید در دانشگاه مونتریال تحصیل کنید باید زبان فرانسه یاد بگیرید و در آزمون مهارت زبان قبول شوید، زیرا که تنها زبان آموزش در این دانشگاه فرانسه است.
دانشکده پزشکی کامینگ دانشگاه کلگری
شهریه : سالانه 12.700 دلار کانادایی 
 مانند اکثر دانشکده های پزشکی کانادا، این دانشکده نیز اولویت را به شهروندان کانادایی و آن دسته که اقامت دائم دارند، به ویژه دانشجویانی که بومی همان استان هستند (آلبرتا)، می دهد. دانشگاه کلگری بطور کلی درخواست های فردی متقاضیان بین المللی را قبول نمی کند. 
تنها متقاضیان بین المللی که پذیرفته می شوند، در واقع دانشجویان مؤسسات یا کشورهایی هستند که با دانشکده کامینگ توافق نامه رسمی و قرارداد دارند. دوره پزشکی این دانشکده 3 سال است. آموزش این دوره بیمار محور و فعالیت محور است که دانشجویان می توانند از همان سال اول با بیماران شروع به کار کنند. این دانشکده به دانشجویان بین المللی خود کمک مالی ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1967 تاسیس گردید. 
دانشگاه کویینز کانادا
شهریه : سالانه 27.500 دلار کانادایی
برخلاف دانشکده های قبلی، دانشگاه کویینز با داشتن 11.9% در مقطع کارشناسی و 27.4% دانشجویان تحصیلات تکمیلی، درصد نسبتا زیادی دانشجوی بین المللی دارد. دانشکده پزشکی کویینز سالانه تا 5 دانشجوی بین المللی می پذیرد. آن ها یک برنامه ی پزشکی 4 ساله با محوریت تعامل بالینی عملی ارائه می دهند. این دانشکده برتر پزشکی در کانادا همچنین برنامه تحصیلات تکمیلی پزشکی و اقامت که پیش نیازهای استخدام در کانادا هستند را ارائه می دهد.    
این دانشگاه در سال 1854 تاسیس شده است. 
دانشگاه دالهاوزی
شهریه : سالانه 18000 دلار کانادایی
دانشگاه دالاهو همچنین یک برنامه 4 ساله پزشکی دارای امتیازنامه رسمی از طرف کمیته ارتباطات آموزش پزشکی LCME و کمیته اعتباربخشی دانشکده های پزشکی کانادا CACMS، ارائه می دهد. این برنامه سه مرحله ای است. 
 

دانشگاه بریتیش کلمبیا
شهریه : سالانه 39000  دلار کانادایی 
دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از برترین دانشگاه های بین المللی جهان است که در سال 1915 تاسیس گردید. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقات عمومی است. کالج پزشکی این دانشگاه یکی از بهترین کالج های پزشکی کانادا در سال 2021 است که از 19 گروه آموزشی، 3 دانشکده و 23 مرکز تحقیقاتی و مؤسسه تشکیل شده است. این دانشگاه دانشجویان پزشکی را در هر دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می پذیرد. 
کتاب راهنمای رانندگی خودرو سواری بریتیش کلمبیا را به صورت آنلاین بخوانید.
دانشگاه آلبرتا
شهریه : سالانه 20.400 دلار کانادایی
دانشگاه آلبرتا یکی از معتبرترین آموزشگاه های پزشکی و دندانپزشکی است که برنامه هایی را برای دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه ی پزشکی ارائه می دهد. این یک دانشگاه تحقیقات عمومی است که علاوه بر فرصت های تحقیقاتی، خدمات آموزشی و مراقبت های بهداشتی استانداردی را نیز ارائه می دهد. این دانشگاه در سال 1913 در ادمونتون آلبرتا تاسیس شده است و دارای 20 گروه آموزشی و 24 مرکز تحقیقاتی می باشد.
کالج پزشکی دانشگاه ساسکاچوان
شهریه : سالانه 17.500 دلار کانادایی 
دانشگاه ساسکاچوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است. کالج پزشکی این دانشگاه بر روی بهبود سلامت مردم ساسکاچوان تمرکز دارد. سیستم آموزشی این دانشگاه به گونه ای است که دانشجویان خود را برای ارائه ی بهترین مهارت های اجتماعی و مراقبت های پزشکی آماده می کند. همچنین این دانشگاه مشتاق است بهترین پزشکان و دانشمندان را به جهان عرضه دهد.
دانشگاه پزشکی منیتوبا
شهریه : سالانه 14.700 دلار کانادایی
این دانشگاه در سال 1877 تاسیس شد و یکی از بهترین مؤسسه های  تحقیقات پزشکی عمومی کانادا می باشد. این دانشگاه به خاطر تحقیقات و پیوسته در بهبود سازی روش های درمانی شهرت دارد. 
دانشکده پزشکی انتاریو شمالی
شهریه : سالانه 24.600 دلار کانادایی
دانشکده ی پزشکی اونتاریو شمالی که در سال 2005 تاسیس گردید یکی از بهترین کالج های پزشکی کانادا است. نکته ی قابل توجه این است که برای پذیرش در این کالج شما به نمره جیمت نیاز ندارید و همچنین در پروسه ی پذیرش دانشجو، ملیت برای آن ها مهم نیست!

خبرنامه - شبکه های اجتماعی