پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          19 بهمن 1400 - 08 February 2022



 
وسایل و تجهیزات مناسب برای راه اندازی رستوران گیاهی چیست؟ در دورانی که سلامت غذایی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته و کشور ما یکی از بدترین آمار را در مورد سلامت غذایی دارد. بنابراین بد نیست به موضوع راه اندازی رستوران‌های گیاهی توجه ویژه‌ای بکنیم.
از منظر تاریخی اولین رستوران گیاهی نزدیک به یک قرن پیش در شهر زوریخ سوئیس افتتاح شد. به همین مناسبت است که اول نوامبر برابر با دهم آبان را روز جهانی گیاهخواری نام گذاشته‌اند. البته نا گفته پیداست که گیاهخواری ریشه عمیق فلسفی و مذهبی در آیین‌های شرقی دارد. از مانی پیامبر ایرانی تا هندوئیسم و حتی چندین فیلسوف یونانی کشتن حیوانات را عملی قبیح می‌دانستند.

چه وسایلی برای رستوران گیاهی ضروری است؟
روی هم رفته طراحی آشپزخانه گیاهی تفاوت زیادی با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی ندارد. بخش‌های انبار، سرویس، شستشو، آماده‌سازی و از همه مهمتر پخت و پز در آشپزخانه گیاهی نیز باید تعبیه شوند. اما حضور برخی تجهیزات در آشپزخانه رستوران گیاهی ضروری است از جمله:
1- تجهیزات آبمیوه گیری و بلندر
بلندرها به سه نوع تقسیم می‌شوند: برای تهیه میلک شیک، برای تولید کوکتل و برای تولید انواع سوپ و سس. در آشپزخانه رستوران گیاهی انواع سوپ و سس گیاهی تولید می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین برای دسر و نوشیدنی میلک شیک و انواع کوکتل نیز تهیه می‌شود.
2- ساندیوچ ساز و وافل ساز
 اگر می‌خواهید انواع ساندویچ گیاهی و دسر را در اختیار مشتریان خود قرار دهید به این تجهیزات نیاز خواهید داشت. پنینی نیز در رستوران گیاهی جای خود را دارد.
3- انواع همزن و لوازم آشپزخانه
برای تهیه انواع غذاهای گیاهی مانند هوموس، توفو، کتلت و سالادهای لذیذ شما به انواع لوازم و تجهیزات کوچک آشپزخانه نیازمند خواهید بود.
4- یخچال و فریزر با کیفیت
مواد اولیه گیاهی باید کیفیت بالایی داشته باشند. از این رو تجهیزات سرمایشی مانند یخچال و فریزر استاندارد و سردخانه باید بهترین کیفیت را داشته باشند.
5- سالاد بار
این قسمت مشخصاً برای رستوران گیاهی باید از بهترین متریال‌ها و بهترین برندها باشد. سالادبار شما در رستوران گیاهی باید چنان بدرخشد که بسیاری تنها برای دیدن سالادبار به دیدن رستوران شما بیاییند.
6- شیرینک پک
بسیاری از مواد غذایی گیاهی باید به صورت آماده برای روزهای شلوغ بسته‌بندی شوند. مشکل دقیقاً همینجا است! با خرد کردن میوه‌ها و گیاهان پذیرای فرسایش خواهند شد، بنابراین به سرعت باید بسته بندی شوند. شیرینک پک ابزار بسته‌بندی خوبی است که نایلونی از جنس پلی اتیلن را روی مواد غذایی می‌کشد. 
جز این وسایل دیگر تجهیزات تقریباً یکسال است. انواع گریل‌ها برای سرخ کردن مواد گیاهی و اجاق گاز برای گرم گردن و پخت و پز و دیگر تجهیزات مانند میز کار استیل و انواع تجهیزات آماده سازی غذا


تنوع غذاهای گیاهی
 
کافی است به خطه سبز شمال کشور نگاهی بیندازیم تا به تنوع غذاهای گیاهی در کشورمان پی ببریم. ترش تره، سرابیج یا سیراویج، باقلا قاتوق، پنیر برشته، میرزا قاسمی، کویی تره، کال کباب، ترش آش، پامادور قاتوق، ورقه بادمجان، شش انداز، کاکا کدو، رشته خوشکار و دسته آخر دوشاب بج از جمله آنها است. 
با همین لیست غذاهای گیلانی می‌توان منوی رستوران گیاهی را تدارک دید. البته نا گفته پیدا است این منو مناسب افراد وگان نیست چرا که در بیشتر آنها تخم مرغ به کار می‌رود. 
منوی دیگری برای رستوران گیاهی عبارت است از: پاکور سبزیجات، کوکو سویا، خورشت قیمه بادمجان، فلافل لپه، خورش لپه کلم، کراکت قارچ، قارچ استراگانف، چیلی قارچ، بادمجن شکم پر، مافین، هوموس، گواکامولی، خوراک کاری نخود و کلم، اسکوپ گوچه فرنگی، خوراک سبزیجات، کباب سبزیجات مخصوص.
همانطور که پیداست بر خلاف باور رایج غذاهای گیاهی نسبت به غذاهای گوشتی بسیار تنوع دارند که در اینجا تنها به گوشه‌ای از آنها اشاره کردیم. به این لیست ده‌ها غذای گیاهی دیگر را هم می‌توان افزود و از میان آنها دست به انتخاب زد. به این ترتیب منوی جذابی خواهید داشت تا جلوی مهمانانتان بگذارید.
 

استقبال از رستوران گیاهی در ایران
 
شاید در نگاه اول در نظر خواننده این سخن عجیب به نظر برسد اما رستوران گیاهی در بازار ایران با استقبال بالایی روبرو خواهد شد. اما این استقبال بنا به شروطی است؟ چقدر می‌توانید با ذائقه ایرانی هماهنگ شوید و  غذاهای لذیذی را روی میز مهمانان بگذارید. چقدر در تبلیغات رستوران خود موفق عمل می‌کنید؟ چقدر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارید؟
رستوران گیاهی می‌تواند در بازار ایران بسیار موفق باشد چرا که تعداد آنها در خیابان‌های کشور بسیار کم هستند. صنعت رستوران داری ایران انباشته از کباب سراها و فست فودهایی است که غذاهای چرب را و پر از کربوهیدرات را در اختیار مشتریان قرار می‌‌دهند. در این میان معدود رستوران های گیاهی با کیفیت می‌توانند سهمی از بازار را برداشته و دیگرانی را به استفاده بیشتر از غذای گیاهی تشویق کنند.

تأمین و تجهیز رستوران گیاهی 
تجهیز رستوران گیاهی نیازمند دانش و تجربه زیادی است. شرکت‌های تأمین و تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی با سال‌ها  تجربه در این زمینه می‌توانند شما را در این پروسه پر پیچ و خم یاری برسانند. از نوشتن طرح تجاری گرفته تا طراحی آشپزخانه و پس از آن خریداری و ساخت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و حتی آموزش پرسنل با شما همراه خواهیم بود. 
کافی است گوشی را برداشته و با  خط ویژه ما به شماره 02172307 تماس بگیرید. 

تگ ها تجهیزات آشپزخانه صنعتی یخچال و فریزر صنعتی تجهیزات آماده سازی غذا گیاهخواری شیرینک پک سالاد بار راه اندازی رستوران گیاهی آبمیوه گیری دستگاه بلندر ساندویچ ساز وافل ساز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی