پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


 

حدودا 2 سال پیش بود که جهان با ویروسی بنام کووئید 19 دچار آشفتگی عظیم شد و تمامی شرکت‎ها، سازمان‎ها، دانشگاه‎ها و ...مجبور به ادامه فعالیت خود بصورت مجازی شوند و اکثر استخدام‎ها نیز بصورت دورکاری صورت گرفتند.  
اما با وجود تمام وحشت و آشفتگی که این بیماری منحوس با خود به همراه داشت، یک فرصت بسیار طلایی برای افرادی به ارمغان آورد که هم مشغول به تحصیل بودند و هم دوست داشتند بصورت همزمان مشغول به‎کار شوند.  استخدام بصورت دورکاری باعث شد که بسیاری از دانشجویان در زمان تحصیل تصمیم بگیرند  وارد بازار کار شوند و با ارسال رزومه و حضور در مصاحبه کاری آنلاین شانس بیشتری برای اسختدام داشته باشند. همچنین ارائه آنلاین کلاس‎های دانشگاه باعث شد که دانشجویان در محل کار خود در سرکلاس‎ها  حاضر باشند و زمانی را برای رفتن به دانشگاه صرف نکنند!
با حضوری شدن دانشگاه‎ها استخدام بصورت دور کاری جواب می‎دهد؟
امسال اوضاع دوباره متفاوت شد و با کم رنگ شدن اپیدمی کرونا، سازمان‎ها و دانشگاه‎ها تصمیم گرفتند که آموزش حضوری را از سر بگیرند. این موضوع شاید باعث نگرانی بسیاری از دانشجویان شده باشد زیرا مدیریت حضور همزمان در دانشگاه و محل کار بسیار سخت است. 
در این مقاله می‎خواهیم به چالش‎های مرتبط با استخدام و حضوری شدن دانشگاه‎ها بپردازیم. با وجود اینکه دانشگاه‎ها و مدارس نمی‎توانستند تا ابد بصورت آنلاین فعالیت داشته باشند، اما برای بازگشایی هم نباید به همین سرعت اقدام می‎شد. زیرا در این دو سال گذشته خیلی از شرایط متفاوت‎تر شده و لذا برگشتن به روال قبل، مقداری زمان و برنامه‎ریزی دقیق لازم داشت! اما حالا باید به فکر راه حل بود تا بتوان از دغدغه‌های دانشجویان در این دوران کم کرد. 

 
راهکارهای رفع نگرانی دانشجویان برای حضور همزمان در دانشگاه و بازار کار
در این دوران اساتید گرامی دانشگاه‎ها باید بیشتر از همه شرایط دانشجویان را درک کنند زیرا در ارتباط مستقیم با دانشجویان هستند. در نظر گرفتن زمان محدود دانشحویان برای حضور در دانشگاه و اختصاص نمره به تکالیف کلاسی جهت کم شدن نمره امتحان پایان ترم، امکان حضور آنلاین در کلاس برای دانشجویانی که به هیچ وجه نمی‎توانند در کلاس حضور داشته باشند و ... از جمله مواردی است که می‎تواند توسط اساتید محترم دانشگاهی صورت گیرد و کمک‎های شایانی به بیشتر شدن زمان دانشجو برای پرداختن به شغل موردنظر خود کند. 
اینجا یک سوال اساسی بوجود می‎آید که چرا باید این ملاحظات از طرف دانشگاه صورت گیرد نه سازمان هایی که دانشجویان را استخدام کرده اند؟
یادگیری دانش مهم‎تر است یا یادگیری مهارت؟ 
جواب بسیار واضح است. چیزی که برای ورود به بازار کار نیاز است داشتن مهارت در کنار دانش و یا بعبارتی استفاده از دانش کسب شده بصورت تاثیرگذار و عملی در پروژه های صنعتی و حقیقی است. متاسفانه خلائی که امروزه بین دانشگاه و صنعت ایجاد شده و بسیاری از فارغ التحصیلان قادر نیستند بعد از فراغت از تحصیل در رشته خود وارد بازار کار شده و در سازمان‎ها و شرکت‎های معتبر استخدام شوند، نداشتن مهارت‎های لازم و کافی در رشته های تخصصی است. 
کسب دانش از طریق واحدهای دانشگاهی خوب است اما آنچه بیشتر اهمیت دارد آموزش های عملی، کسب تجربه و در نهایت یادگیری مهارت‎های تخصصی است که می‎تواند به افراد بخصوص دانشجویان در راه رسیدن به هدف خود و داشتن یک شغل مناسب و پردرآمد کمک کند. خوشبختانه در حال حاضر موسسات آموزشی فراوانی از جمله گروه آموزشی پارس پژوهان وجود دارند که دوره های آموزشی تخصصی زیادی را بصورت آنلاین و حضوری برگزار می‎کنند. حضور دانشجویان در این موسسات بسیار می‎تواند به آنها در کسب مهارت‎های لازم کمک کند. لازم بذکر است که تعدادی از کاشناسان گروه آموزشی پارس پژوهان در حال حاضر در حال تحصیل در دانشگاه هستند و با وجود حضوری شدن دانشگاه‎ها، همچنان این امکان برایشان فراهم شده است که همچنان به همکاری خود با این مجموعه ادامه بدهند و همزمان به کارهای دانشگاهی خود هم رسیدگی کنند. 

 
لذا بهتر است به‎جای اینکه مجددا شرایطی فراهم شود که دانشجویان وقت زیادی را در دانشگاه‎ها و برای انجام پروژه های تئوری سپری کنند، باید اقداماتی صورت گیرد که فرصت این را داشته باشند که با حضور در محل‎های کار یا موسسات آموزشی کسب تجربه کنند و متخصص‎تر شوند!
لذا همانطور که در بالا اشاره شد یکی دیگر از راهکارهای موثر بر کاهش نگرانی دانشجویان در خصوص حضوری شدن دانشگاه‎ها، فعال‎تر موسسات آموزشی غیردانشگاهی است. این موسسات با برگزاری دوره های آنلاین می‎توانند باعث توانایی بیشتر دانشجویان در کسب مهارت شوند و با ارسال رزومه های تخصصی‎تر، با اعتمادبنفس بیشتری در جلسات مصاحبه حاضر شوند و بدین طریق شانس خود را در استخدام سازمان‎ها و شرکت‎های معتبر بالا ببرند و به درآمدهای عالی برسند. 
انواع خدمات گروه آموزشی پارس پژوهان
در گروه آموزشی پارس پژوهان 11 دپارتمان مهندسی و مدیریت قرار دارد که هر کدام دوره های آموزشی تخصصی یکی از رشته های فنی مهندسی و مدیریت را برگزار می کنند. این دپارتمان‎ها عبارتند از: مهندسی پزشکی، مکانیک، عمران، صنایع، معماری، نفت و گاز، هوافضا، شیمی، برق و کامپیوتر، تاسسیات و مدیریت. 
تمامی دوره های آموزشی که در این مجموعه ارائه می شوند بصورت آنلاین، آفلاین(پکیج) و حضوری هستند. لذا این امکان برای دانشجویان فراهم شده است که در صورت حضور در دانشگاه در ساعات برگزاری دوره موردنظر بتوانند آن را در زمان دیگری بصورت آفلاین مشاهده کنند. 
خوشبختانه مهارت‎هایی که در طول دوره های آموزشی این مجموعه به دانش پژوهان آموزش داده شده است به بسیاری از دانشجویان کمک کرده است که در انجام پروژه های درسی و دانشگاهی به بهترین نحو از نرم‎افزار های تخصصی استفاده کنند و سریع‎تر بتوانند به فارغ‎التحصیلی برسند!
پس از پایان دوره مدرک معتبر انگلیسی به دانشجویان تعلق می گیرد. همچنین لیستی از دوره ها نیز در گروه آموزشی پارس پژوهان برگزار می‎شود که دانشجویان با شرکت در آنها، در پایان دوره موردنظر می‎توانند در آزمون سازمان فنی و حرفه‎ای کشور شرکت کنند و با قبولی در آن مدرک معتبر این سازمان را نیز دریافت کنند. لازم به ذکر است که معرفی دانشجویان به سازمان فنی و حرفه‎ای جهت شرکت در آزمون از طرف خود مجموعه صورت می‎گیرد. 
 

یکی دیگر از ویژگی‎های مهم خدمات ارائه شده توسط گروه آموزشی پارس پژوهان پاسخگویی و پشتیبانی کامل دانشجویان در طول دوره های آموزشی توسط تیم پشتیبان مجموعه است. شما با برقراری ارتباط با کارشناسان دپارتمان های مختلف مجموعه می‎توانید سوالات تخصصی خود را بپرسید و مشاوره رایگان در خصوص دوره های آموزشی دریافت کنید. همچنین می‎توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی پارس پژوهان در چت آنلاین نیز سوالات خود را مطرح کنید و در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید. 


 

خبرنامه - شبکه های اجتماعی