پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          22 خرداد 1401 - 12 June 2022


کسب مهارت و وارد شدن به بازار کار یکی از رویاهایی است که اکثر دانش آموزان در ذهن خود می‌پرورانند؛ اما با توجه به پروسه تحصیل در مدارس و دبیرستان‌ها این یک رویای واهی است. امروزه در بیشتر دبیرستان‌ها، آموزش تنها به شیوه تئوری انجام می‌گیرد و دانش آموزان فقط برای گرفتن نمره خوب و گذراندن پایه‌های تحصیلی درس می‌خوانند. در این شیوه آموزشی، هیچ مهارت آموزی و یادگیری عملی وجود ندارد و دانش‌آموزان بعد از تمام کردن درس خود نمی‌توانند مستقیما وارد بازار کار شوند. در نقطه مقابل دبیرستان‌ها، که نوجوانان را تنها برای کنکور و امتحانات آماده می‌کنند، هنرستان‌ها وجود دارند.
اگر شما هم در انتخاب میان دبیرستان و هنرستان سردر گم مانده‌اید؟ یا به دنبال یک هنرستان فنی و حرفه‌ای هستید که بتوانید علاوه بر دانش، مهارت‌های لازم را نیز کسب کنید؟ برای پاسخ یه این سوالات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
تعریف هنرستان فنی و حرفه‌ای

 
اگر بخواهیم به تعریف هنرستان بپردازیم، می‌توانیم بگوییم هنرستان محل آموزشی است که در آن دانش‌آموزان برای مهارت افزایی، رشته‌ای را انتخاب می‌کنند و بعد از پایان دوره تحصیلی نهم در آن‌جا مشغول به ادامه تحصیل می‌شوند. دانش آموزان در این محیط آموزشی علاوه بر مباحث تئوری، مباحث عملی را نیز به خوبی فرا می‌گیرند. 
مزایای تحصیل در هنرستان فنی و حرفه‌ای

 
اگر شما به تازگی پایه نهم را به پایان رسانده‌اید و در مرحله انتخاب رشته تحصیلی هستید، مزایا تحصیل در هنرستان‌ فنی را تا انتها مطالعه کنید.
- بیش از 100 رشته تحصیلی در هنرستان‌ها وجود دارد که شما می‌توانید برحسب علاقه از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید ( رشته‌های هنرستان فنی حرفه‌ای ره پویان صنعت نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار است).
- دروس تحصیلی را هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی فرا می‌گیرید.
- به دلیل مهارت آموزی، شما می‌توانید سریع‌تر وارد بازار کار شوید.
- دانش آموزان هنرستان فنی، دارای اعتماد به نفس بالا، روحیه تعاون و انجام کارهای گروهی هستند.
- مدت زمان تحصیل در هنرستان فنی حرفه‌ای سه ساله است و شما می‌توانید سریع‌تر وارد مقاطع بالاتر شوید.
- در هنرستان، خلاقیت و استعداهای نهفته دانش آموزان رشد می‌کند.
- دانش آموزان مدت زمان بسیاری را به یادگیری عملی و عمق دهی به مطالب تئوری آموزش دیده می‌پردازند.
- دانش آموزان هنرستان فنی می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیل، از وام‌های خود اشتغالی استفاده کنند. همچنین بعد از اتمام دوره تحصیل خود، کارآفرین و تولید کننده شوند و بیکاری را در جامعه کاهش دهند.
معرفی هنرستان ره پویان صنعت
حال که با هنرستان فنی و مزایای آن نسبت به دبیرستان‌ها آشنا شدید، وقت آن رسیده است بهترین هنرستان منطقه 9 را به شما معرفی کنیم. هنرستان ره پویان صنعت، یکی از مدارس پسرانه است که از سال 1384 تاسیس شده است. این مدرسه در تدریس از شیوه‌های نوین آموزشی استفاده می‌کند و دانش آموزان مجرب و ماهری را برای ورود به دانشگاه و بازار کار آماده می‌کند. 
در این هنرستان منطقه نه، کتاب پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به طور کامل تدریس و علاوه بر آن، دوره‌هایی به صورت عملی نیز برگزار می‌شود. رشته‌های هنرستان فنی و حرفه‌ای ره پویان صنعت شامل: معماری داخلی، شبکه و نرم افزار، مکانیک خودرو، الکترونیک و حسابداری هستند. شما می‌توانید با فراگیری هریک در بهترین دانشگاه‌های کشور پذیرفته و ادامه تحصیل بدهید. 
کادر این هنرستان از اساتید مجرب و خبره‌ای تشکیل شده است که در مسیر آموزش همراه و راهنمای دانش آموزان خواهند بود. شما می‌توانید با خیالی آسوده این مرکز آموزشی را برای ادامه تحصیل انتخاب و از خدمان آن بهره‌مند شوید.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی