پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          28 خرداد 1401 - 18 June 2022



مصاحبه ای داشتیم با دکتر جواد اینانلو دامپزشک با تجربه و موسس کلینیک دامپزشکی مرکزی کرج که توجه شما عزیزان را به این مصاحبه جلب می کنیم.


 
لطفا از کودکی و تحصیلات مدرسه برای ما بفرمایید
خدمت شما عرض کنم که از اول ابتدایی تا سوم راهنمایی را در مدرسه شهید علی مهرانی واقع در کرج به تحصیل پرداختم. از اول دبیرستان تا سوم دبیرستان را در مدرسه شهید سهروردی عظیمیه کرج به ادامه تحصیل پرداختم. در نهایت پیش دانشگاهی را در مدرسه شهید قریشی های شهر عظیمیه کرج به پایان رساندم.
جناب آقای دکتر از دانشکده برای ما بفرمایید. اساتید شما چه ویژگی هایی داشتند؟
به دلیل این که تحصیلات در مقطع دکترا را به صورت پیوسته خواندم در دو دانشگاه آزاد واحد ارومیه و دانشگاه آزاد واحد کرج تحصیل کردم. سال اول تا سوم مقطع دکترا در دانشگاه آزاد واحد ارومیه تحصیل می کردم و بعد از سال سوم به دانشگاه آزاد واحد کرج انتقالی گرفتم. در هر دو دانشگاه ارومیه و کرج ، اساتید به نام و مشهور کشوری به من تدریس کردند و با آنها به مطالعه مسائل علمی زیادی در رشته دامپزشکی پرداختم.
از نقطه قوت های اساتیدم می توانم به  شیوه درمان هایی که انجام می دادند اشاره کنم که بسیار ماهرانه بود و حاصل سالیان سال کار و تجربه را می توانستید در درمان هر کدام از آن ها مشاهده کنید. به دلیل شهرت در حرفه اشان ویزیت هایی که انجام می دادند در فارم ها (مزارع) بزرگ کشوری صورت می گرفت و کارهای کوچک و خرد را قبول نمی کردند. 
از دیگر نقطه قوت اساتیدم می توانم به این موضوع اشاره کنم که آنها بعضا اساتید دانشگاه تهران بودند و از نظر علمی سطح بالایی داشتند. نقطه ضعف اساتید ما در هر دو دانشگاه آزاد ارومیه و کرج این بود که آموزش خاص و ماهرانه ای به دانشجو ها ارائه نمی دادند.البته برای این که رقیبی برای آنها در بخش درمان شکل نگیرد. 
شیوه آموزش اساتید بیشتر به صورت آکادمیک و البته محدود بود و کمتر به فاز عملیاتی درمان وارد می شدند. اساتید اعتقاد داشتند که به دلیل کار فراوان ، تجربه های خاصی به دست آورده اند همین امر باعث می شد که تجربه ها و علم خود را به راحتی در اختیار دانشجویان قرار ندهند. 
آن ها اعتقاد داشتند که دانشگاه محل آموزش تئوری و آکادمیک است و اگر کسی تمایل به بدست آوردن تجربه دارد باید به کلینیک ، بیمارستان ، دامداری یا فارم ها (مزارع) برود.
چطور شد به رشته دامپزشکی علاقه مند شدید؟
ابتدا در مقطع کاردانی (دیپلم) رشته دامپزشکی قبول شدم با مدرک کاردانی نمی شود کار درمان را انجام داد. به دلیل علاقه زیادی که به درمان داشتم بعد از سال دوم و به دست آوردن مدرک تحصیلی کاردانی ، مجدد کنکور شرکت کردم و در دانشگاه آزاد واحد ارومیه دکتری پیوسته قبول شدم و در نهایت هم به دانشگاه کرج انتقالی گرفتم.
رشته دامپزشکی بسیار جالب هست.در دوران کودکی مادربزرگم پرنده های بسیاری داشت و از قناری ها نگهداری می کرد از آن زمان علاقه ای زیادی به رشته دامپزشکی و طریقه محافظت و نگهداری از حیوانات خانگی پیدا کردم و دلیل فعالیت اصلی ام در رشته دامپزشکی نیز همین موضوع است.
چطور شد که کلینیک دامپزشکی مرکزی کرج را راه اندازی کردید؟
علاقه زیادی به موضوع درمان داشتم از طرفی بحث کارآفرینی و خود کفایی و هدف از آن همیشه برایم جذاب و خواستنی بود. این موضوع که من چند نفر را مشغول به کار کنم همیشه جزو علایقم بود. همین علایق باعث شد که در سال 1394 کلینیک دامپزشکی مرکزی در کرج را تاسیس کنم.
به دانشجویان و علاقه مندان دامپزشکی چه توصیه ای دارید؟
بیشتر مردم کشور ایران به موضوع نگهداری از حیوانات خانگی (PET) نگاه مثبت دارند و خیلی از آنها در حال حاضر از حیوانات خانگی (PET) نگهداری می کنند. حیوانات خانگی شامل سگ ، گربه ، پرنده ها ، خزندگان می شود.حتی ذهنیت نگهداری از حیوانات خانگی در کشور ما در حال رشد می باشد. کودکان خردسال کشور ما ذهنیت باز و مثبتی نسبت به همین موضوع دارند، همین کودکان با این طرز تفکر رشد می کنند و در ذهنشان فرهنگ نگهداری و مواظبت از حیوانات خانگی نهادینه می شود. 
از طرفی در کشور ما با افزایش حس تنهایی بین مردم ، تمایل آنها به نگهداری از حیوانات خانگی بیشتر شده است و طرز نگرش آنها این هست که انسان های اطراف به ما به صورت خواسته و ناخواسته آسیب می زنند و این در حالی است که حیوانات خانگی آسیبی به ما وارد نمی کنند و تنهایی ما را نیز پر می کنند. 
این در صورتی است که علت نگهداری حیوانات خانگی در کشور های اروپایی و آمریکا به دلیل فرهنگ آنهاست. امید من برای بچه ها و کودکان خردسالی که با حیوان خانگی بزرگ می شوند این هست که ، از حیوانات خانگی (PET) ها نه برای پر کردن اوقات تنهایی خود ، بلکه برای فرهنگ بوجود آمده در عمق وجودشان محافظت کنند. با شرایطی که توضیح دادم نگاه من به رشته دامپزشکی در آینده کاملا روشن است و فکر می کنم خانواده های بیشتری روی به نگهداری از حیوانات خانگی (PET) بیاورند.
غیر از کیلینیک مرکزی کرج چه فعالیت های دیگری دارید؟
از فعالیت های دیگری که به جز کلینیک دارم مدیریت دو وب سایت پایا پت‌شاپ و پت‌پرس است. 
اگر ممکن است کمی در مورد این دو کسب و کارتان توضیح دهید؟
بله حتما؛ پایا پت‌شاپ همانطور که از نامش پیداست یک پت شاپ آنلاین است که به صورت شبانه روزی، لوازم ضروری حیوانات خانگی را در سرتاسر کشور در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. همه عزیزانی که حیوان خانگی دارند می‌توانند مایحتاج ضروری حیوان دلبندشان را از طریق سایت یا اپلیـکیشن پایا پت‌شاپ خریداری کنند. تیم فنی و پشتیبانی پایا پت‌شاپ تمام سفارشات در لحظه پردازش و به تمام نقاط ایران ارسال می‌کنند.
پت‌سوال کسب و کار دیگری است که من مدیریت آن را برعهده دارم. پت‌سوال وب سایتی برای مشاوره آنلاین دامپزشکی است. هر فردی که در نگهداری، آموزش یا درمان حیوان خانگی خود دچار چالش شده باشد می‌تواند از پزشکان باتجربه مرکز ما به صورت آنلاین مشاوره بگیرد. تمام مشاوره‌ها زیر نظر تیمی از دامپزشکان بررسی و پاسخ داده خواهند شد. 
شنیده‌ایم که بسیار علاقه‌مند به مطالعه هستید؟
بله با وجود مشغله بسیار، بیشتر اوقاتی که بیرون از کلینیک هستم ، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ ذهنی ، به مطالعه می پردازم. حقیقتا به افزایش اطلاعات خودم در زمینه هایی غیر از دامپزشکی و حیوانات خانگی نیز علاقه مند هستم و همین امر باعث می شود که علاقه زیادی به بحث مطالعه پیدا کنم. یکی از مواردی که برایم جذابیت بسیار زیادی دارد ، بحث حیات وحش است و بیشتر در این زمینه ها مطالعه می کنم.
حرف آخر
از شما بابت این مصاحبه سپاس‌گزارم و از همه دانشجویانی که به‌تازگی پا به عرصه دامپزشکی گذاشته‌اند می‌خواهم تا با مطالعه بیشتر، تمام تلاششان را برای آرامش این مخلوقات زیبای خداوند انجام دهند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی