پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          29 خرداد 1401 - 19 June 2022

 

ایجاد تغییرات کاری برای همه ترسناک است چه کسانی که سابقه کاری کمی دارند و چه آن‌هایی که سال‌هاست در سازمان‌های مختلف کار کرده‌اند. این ترس می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند رفتن به یک محیط غریبه، احساس عدم آمادگی، ترس از شکست و... باشد که با شناسایی منشا آن‌ها می‌توان تا حد زیادی به این ترس‌ها غلبه کرد. 
در این مقاله قصد داریم روش‌های مفید برای غلبه بر ترس ناشی از ایجاد تغییرات کاری را به شما معرفی کرده و هرکدام را توضیح دهیم تا از این به بعد شما هم بتوانید این کار را راحت‌تر و بدون استرس انجام دهید. پس با ما همراه باشید.
چرا از تغییر شغل می‌ترسیم؟
بیشتر ما وقتی مدت زیادی را در سازمانی می‌گذرانیم با فرهنگ آن آشنا می‌شویم و در آن احساس راحتی می‌کنیم. حال وقتی می‌خواهیم شغلمان را تغییر دهیم ممکن است بیشترین ترس ما ناشی از تغییر این محیط و رفتن به یک محیط غریبه باشد که در ماه‌های اول به دلیل بیگانه بودن با فضا، ممکن است احساس راحتی زیادی در آن نداشته باشیم. با‌این‌حال، باید به خاطر داشته باشیم که این ترس فقط برای ماه‌های اول کار است و بعد از مدتی در شرکت جدید نیز احساس راحتی خواهیم کرد.
بسیاری از ترس‌هایی که ما داریم ممکن است ترکیبی از ترس‌های منطقی و غیرمنطقی باشند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است از اینکه به عنوان یک مبتدی در شرکت جدید اشتباهی انجام دهید، احساس ترس و نگرانی داشته باشید که منطقی است. در مقابل ترس‌ غیرمنطقی این است که از خواب ماندن در روز اول کاری بترسید.
غلبه بر این ترس‌ها مستلزم پذیرش این است که مشاغل جدید با چالش‌هایی همراه هستند که برخی از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند و هر کسی که تازه وارد سازمانی جدید می‌شود، با این چالش‌ها روبرو می‌شود.
چگونه بر ترس ناشی از ایجاد تغییرات کاری غلبه کنیم؟
در ادامه قصد داریم 8 روش مفیدی را که به شما کمک می‌کنند تا بر ترس ناشی از ایجاد تغییرات کاری غلبه کنید، نام ببریم و هرکدام را توضیح دهیم. اگر هنوز به دنبال کار هستید، می‌توانید صفحه استخدام جدید 1401 را چک کنید.
نگرش خود را به ترستان تغییر دهید
با وجود آنکه اغلب ترس‌های ناشی از ایجاد تغییرات کاری غیرمنطقی هستند، اما نمی‌توان فقط با دانستن این موضوع این ترس‌ها را کنار گذاشت. با‌این‌حال، می‌توانیم نگرش خود را نسبت به این ترس‌ها تغییر دهیم و از آن‌ها به عنوان یک نیروی محرکه برای رشد خود استفاده کنیم. به‌عنوان‌مثال، برای کاهش استرس و ترس ناشی از ملاقات با افراد جدید، می‌توانید تمرین های مختلفی را انجام دهید و سعی کنید از روز قبل مکالمه‌هایی را که می‌توانید با آدم‌های مختلف داشته باشید، در ذهن خود پیش‌بینی کنید تا بتوانید با آن‌ها راحت‌تر صحبت کنید. هرچه قدر با افراد بیشتری در محیط کار صحبت کنید و آشنا شوید، باعث می شود ترس ناشی از محیط جدید برای شما کمتر شود.
ترس‌های خود را بنویسید
حتما این توصیه را از افراد زیادی شنیده‌اید که نوشتن احساسات می‌تواند کمک زیادی به کم شدن یا از بین رفتن آن‌ها کند. به همین دلیل اگر شما هم ترس‌های خود را بنویسید هم می‌تواند به کاهش شدت آن‌ها کمک کند و هم با نوشتن آن‌ها متوجه خواهید شد که اغلب آن‌ها غیرمنطقی و بی‌دلیل هستند. 
مزیت دیگری که نوشتن ترس‌هایتان دارد، این است که شاید متوجه شوید تعداد آن‌ها چقدر کم است. درحالی‌که در ذهن شما بزرگ بوده‌اند. همچنین متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از آن‌ها قابل کنترل هستند و می‌توانید با راهکارهای مختلف بسیاری از آن‌ها را در مرور زمان از بین ببرید.
نسبت به تجربیات جدید مشتاق باشید
درحالی‌که راحت بودن در محیطی که با آن آشنا هستیم، می‌تواند دلپذیر باشد و استرس‌های زیادی را کاهش دهد، اما بیش از حد غرق شدن در نقطه امن خود و عدم تجربه موقعیت های جدید و ناآشنا می‌تواند ایجاد تغییرات شغلی را نیز بسیار دشوار کند. به همین دلیل بهترین راه برای متوقف کردن این ترس‌ها این است که سعی کنید در زندگی روزمره همیشه چیزهای جدیدی را تجربه کنید. این تجربیات جدید می‌تواند خیلی ساده باشد مانند امتحان کردن یک غذای ساده یا ملاقات با آدم‌های جدید.
تحقیق کنید
بسیاری از ترس‌هایی که هنگام ایجاد تغییرات کاری با آن روبرو هستیم، ناشی از عدم آگاهی کافی درباره برخی مسائل است. به‌عنوان‌مثال اگر ترس از محیط جدید دارید، می‌توانید در لینکدین یا سایر شبکه‌های اجتماعی درباره فرهنگ سازمانی و محیط کاری آن شرکت تحقیق کنید. این بررسی‌ها می‌تواند بسیاری از عوامل ناشناخته را برای شما شناخته‌تر کند و بسیاری از ترس‌های شما را از بین ببرد.
مشاوره شغلی بگیرید
منابع حرفه‌ای مختلفی برای کمک به چالش‌های تغییر شغل وجود دارند که یکی از آن‌ها صحبت کردن با مشاوره شغلی است. مشاوران شغلی تخصص لازم را دارند تا شما را در تغییر شغل راهنمایی کنند. آن‌ها می‌توانند به سؤالات شما در مورد موقعیت‌های شغلی مختلف پاسخ دهند و شما را برای ساخت رزومه حرفه‌ای یا موفقیت در مصاحبه‌های شغلی راهنمایی کنند. به همین دلیل برای کاهش استرس و اضطراب خود بهتر است از آن‌ها کمک بگیرید.
مهارت‌هایتان را تقویت کنید
یک ترس رایج از تغییر شغل این است که می‌ترسید نتوانید انتظاراتی را که کارفرما از موقعیت شغلی جدید از شما دارد، برآورده کنید. به همین دلیل می‌توانید با برنامه ریزی برای تقویت مهارت‌هایی که در موقعیت شغلی جدیدتان نیاز است، اغلب این ترس‌ها را از بین ببرید. با این کار می‌توانید تا حد زیادی روی موقعیت‌های مختلف کنترل خوبی داشته باشید و دچار اضطراب نشوید.
از ترک کردن سازمان نترسید
بسیاری از افراد به دلیل حس وفاداری‌‌ای که به مدیر و سازمان خود دارند، از ترک کردن آن‌ها ترس دارند و در برخی شرایط احساس گناه می‌کنند. با‌این‌حال، همیشه به یاد داشته باشید که تغییر شغل نشان‌دهنده حس وفاداری شما به خودتان و آینده شغلی‌تان است و اگر تا روز آخر رفتن، کارهایتان را کامل انجام دهید و با حسی مثبت سازمان را ترک کنید، می‌توانید همیشه ارتباط خود را با همکاران یا مدیر خود به خوبی قبل نگه دارید.
از ایجاد تغییر در کارتان نترسید
یکی دیگر از ترس‌هایی که ممکن است هنگام تغییرات شغلی سراغ شما بیاید، این است که تصور می‌کنید شاید از شغل بعدی خود متنفر باشید و در همان ماه‌های اول نتوانید به کارتان ادامه دهید. با‌این‌حال، ماندن در شغلی که دوست ندارید، نمی‌تواند راه‌حل این مسئله باشد. در هر صورت وقتی در سازمانی احساس رضایت نمی‌کنید یا شغلتان را دوست ندارید باید شروع به ایجاد تغییر کنید تا در اثر کسب تجربیات جدید، آن چیزی را که واقعا دوست دارید پیدا کنید. در حقیقت با یک جا نشستن نمی‌توانید شغل ایده‌آلتان را پیدا کنید.
جمع‌بندی
ایجاد تغییرات شغلی برای همه ما ترسناک است؛ اما باید ببینیم منشا ترس ما دقیقا چیست و سعی کنیم تا حد ممکن شدت آن‌ها را کاهش دهیم تا روی عملکرد ما تاثیر منفی نگذارند. برای این کار ابتدا باید نگرش خود را نسبت به ترس‌هایمان تغییر دهیم و به آن‌ها به‌عنوان نیروی محرکه و ایجاد انگیزه نگاه کنیم. روش‌های دیگری نیز به غلبه بر ترس ناشی از ایجاد تغییرات کاری کمک می‌کنند که در این مقاله به طور کامل آن‌ها را بررسی کردیم.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی