پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

 


با به وجود آمدن بحران جهانی کووید -۱۹ (COVID-19 Pandemic) تقریباً تمامی مشاغل و اصناف تحت تاثیر قرار گرفتند و مجبور شدند تا شیوه فعالیت خود را تغییر دهند و بسیاری از آن ها به صورت مجازی یا نیمه حضوری فعالیت های خود را ادامه می دادند.
دانشجویان و دانشگاهیان نیز از جمله اقشاری بودند که نحوه فعالیت شان با به وجود آمدن شرایط پیش آمده کاملا دگرگون شد و برخی از دانشجویانی که حالا مجبور بودند به صورت مجازی تحصیلات خود را ادامه دهند در فرصت پیش آمده مشغول به کار شدند تا در کنار تحصیل به شیوه مجازی، وارد بازار کار شوند و علاوه بر کسب درآمد بتوانند آموزه های تئوریشان را در فضای کار واقعی محک بزنند. شاید بتوان گفت تنها منفعتی که کرونا برای قشر دانشجو داشت این بود که خلاء موجود در سیستم آموزشی -که همان عدم ارتباط دانشجو با بخش صنعت می باشد-  به واسطه حضور در بازار کار، به گونه ای پوشش داده شد.
اما در دوران پساکرونا و بازگشت اوضاع به حالت عادی و عبور از بحران کرونا اوضاع متفاوت شده و بسیاری از سازمان ها و ارگان ها از جمله دانشگاه ها و مدارس تصمیم گرفتند تا آموزش مجازی را کنار گذاشته و آموزش های حضوری خود را از سر گیرند. در این بین دانشجویانی که همزمان با به وجود آمدن پاندمی کرونا شاغل شده بودند با چالش‌های جدیدی روبرو شدند چرا که از لحاظ زمانی حضور همزمان در کلاس های دانشگاه و حضور در محل کار تقریباً غیر ممکن است و به این دانشجویان به ناچار باید خود را برای دوران جدید آماده کنند.
هم چنین دانشجویانی که تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند حالا با ورود به بازار کار فرصت کافی برای انجام کارهای دانشگاهی و انجام امور فارغ التحصیلی که بخش اعظمی از این پروسه به شیوه حضوری قابل انجام است را نداشته و از این حیث به مشکل برخوردند.


 
راهکارهایی برای رفع نگرانی دانشجویان شاغل یا غیر بومی:
همانطور که اشاره شد در حال حاضر و با توجه به شرایط پیش آمده ما در حال گذار هستیم. گذار از دوره کرونا به دوره پسا کرونا.
در این بین شاید بتوان گفت اساتید دانشگاه‌ها بیشترین نقش را در این دوره گذار خواهند داشت چراکه چالش اصلی برای دانشجویانی که حالا شاغل شده‌اند عدم امکان حضور همزمان در کلاس و محل کار می باشد و آن ها به ناچار باید بین این دو یکی را انتخاب کنند. بدیهی است که اکثر این دانشجویان مجبور به کنار گذاشتن شغل خود می شوند تا بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند. اما اگر اساتید این امکان را برای دانشجویان شاغل، که در دوران کرونا وارد بازار کار شده‌اند، فراهم کنند که هم چنان به صورت آنلاین در برخی کلاس ها حضور داشته باشند یا با انجام تکالیف بیشتر نسبت به سایر دانشجویان و یا  انجام پروژه‌هایی که به احتمال زیاد با کار آن ها نیز مرتبط خواهد بود عدم حضور در کلاس های حضوریشان را جبران کنند، می توانند کمک شایان توجهی به این دانشجویان جهت پرداختن به شغلشان انجام دهند.
از سوی دیگر ورود دانشجویان به بازار کار مرتبط همزمان با گذراندن آموزش های تئوری و آکادمیک واحدهای دانشگاهی به آن ها این امکان را می‌دهد که مهارت هایی عملی لازم را نیز به دست آورند تا بعد از فراغت از تحصیل با آمادگی و مهارت بیشتر به سرعت وارد بازار کار مرتبط شوند و چه بسا موفق تر هم عمل کنند‌.
از سوی دیگر افراد پرمشغله و دانشجویانی که در این مدت تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند و در انتظار انجام مراحل فارغ التحصیلی هستند می‌توانند انجام مراحل فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تحصیلی اعم از مدرک گواهی موقت، ریز نمرات غیر رسمی، دانشنامه، ریز نمرات رسمی جهت ترجمه و سایر پیگیری های اداری دانشگاه خود را برون سپاری کنند. چرا که طی مراحل فارغ التحصیلی و تسویه حساب با واحدهای مختلف دانشگاهی عمومی پروسه زمان بری خواهد بود و عدم آشنایی با مراحل انجام کار زمان و حوصله زیادی را می طلبد. در این بین شرکت‌هایی هستند که این خدمات را به دانشجویان ارائه می‌کنند و با انجام امور اداری در دانشگاه ها آن ها را از جهت انجام امور اداری در دانشگاه راحت می کنند. 
جهت اطمینان به این شرکت ها می توانید از آنها اطلاعات ثبت شرکت و نیز نماد الکترونیکی را درخواست نمایید.
برای مواردی که حضور خود شخص الزامی است برای مثال دریافت مدارک تحصیلی می توانید وکالت نامه ای تنظیم و برای شرکت مورد نظر ارسال کنید تا با استفاده از وکالت نامه کاری مدرک شما را دریافت کرده و برایتان ارسال کنند.
شما می توانید کار خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان این شرکت ها با شما تماس بگیرند و هماهنگی های لازم را به شما انجام دهند.
آکا انجام امور اداری دانشگاه شما رو بر عهده می گیرد.


 

ثبت  اینترنتی پیگیری کار  اداری دانشگاه
آکا انجام امور اداری در دانشگاه شما را بر عهده می گیرد.
خدماتی که در این وب سایت عرضه می گردد بخش اعظمی از امور اداری دانشگاه های تهران و مشهد را پوشش می دهد.
می توانید با مراجعه به وبسایت آکا خدمات مورد نیاز خود را از دسته امور دانشگاهی انتخاب کنید و با ثبت توضیحات خدمات مورد نیازتان آن را برون سپاری کنید و با خاطری آسوده پیگیرکارهای دیگر خود باشید.

تگ ها دانشگاه آزاد دانشگاه علوم تحقیقات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد دانشجویان شاغل دانشگاهی آموزش دانشگاه آزاد دانشگاه تهران جنوب دانشگاه آزاد واحد مرکزی ریزنمرات دانشنامه مدرک موقت دکتری مدارک دانشگاهی شرکت انجام امور اداری دانشگاه حکیمیه تاییدیه تحصیلی تاییدیه مدارک دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد دانشکده فنی مهندسی شغل هایی دانشجویی تسویه حساب دانشگاه فارغ التحصیلی دانشجویان پر مشغله دانشگاه امیرکبیر امور اداری دانشگاه اپلای دانشگاه دانشگاه تهران

خبرنامه - شبکه های اجتماعی