پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          26 امرداد 1401 - 17 August 2022


 
افرادی که قصد دارند وارد حوزه کاری برقکاری شوند، لازم است بدانند که شرکت در دوره برق ساختمان به عنوان قدم اول در این مسیر شناخته می‌شود. در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان نه تنها تمامی اصول و قواعد مربوط به این حرفه را یاد می‌گیرند، بلکه بعد از اتمام کلاس‌ها می‌توانند مدرک بین المللی برق ساختمان فنی و حرفه ای را دریافت کنند.
در این مطلب قصد داریم به بررسی دوره آموزش برق ساختمان بپردازیم و با مزایای شرکت در این دوره و دریافت مدرک از بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شویم.
آشنایی با دوره برق ساختمان 
این دوره آموزشی، یکی از دوره‌هایی است که شرکت کنندگان به واسطه ثبت نام در آن می‌توانند با صفر تا صد اصول برق کشی یک سازه آشنا شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که جهت آموزش بهتر و به دلیل گسترده بودن حجم اطلاعات و مباحث، آموزش برق ساختمان به دو دوره برق ساختمان درجه 2 و درجه 1 تقسیم بندی می‌شود.
بهتر است بدانید که شرکت در دوره برق ساختمان درجه 1 وابسته به گذراندن و اتمام کلاس‌های آموزشی برق درجه 2 بوده و به عنوان پیش نیاز در نظر گرفته می‌شود. شما عزیزان با شرکت در این دوره و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی می‌توانید موفق به اخذ مدرک بین المللی برق ساختمان شده و با در دست داشتن این گواهینامه، بلافاصله بعد از اتمام دوره در  موقعیت شغلی مورد نظرتان مشغول به کار شوید.

در دوره آموزش برق ساختمان چه سرفصل‌هایی مطرح می‌شود؟
در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که آموزش برق ساختمان طی دو دوره مجزا با عنوان دوره برق درجه 2 و درجه 1 تدریس می‌شود. بدیهی است که در کلاس‌های هر کدام از این دوره‌ها، مباحث جدیدی مطرح می‌شوند. برای شفاف سازی بیشتر این موضوع و پیدا کردن دید بازتر به مسیر این دوره می‌خواهیم به ارائه برخی از سرفصل‌ها بپردازیم.
آشنایی با سرفصل‌های دوره درجه 2 آموزش برق ساختمان
از آنجایی که این دوره پیش نیاز دوره درجه 1 برق ساختمان محسوب می‌شود، مباحث مطرح شده در آن نسبت به دوره دیگر اصولی‌تر است و طی آن به آموزش موارد اولیه پرداخته می‌شود. برخی از سرفصل‌های این دوره به شرح زیر می‌باشد:
آموزش اصول و مبانی اولیه برق
آشنایی با ابزارهای اندازه گیری و فلزکاری
شناخت اصول و قواعد اولیه برق کاری ساختمان
پیاده کردن نقشه‌های مرتبط با برق و اجرای آن‌‌ها
آموزش مباحث برق قدرت طی دوره درجه 2 آموزش برق ساختمان

 
به این نکته توجه داشته باشید که تمامی سرفصل‌های گفته شده باید توسط فردی تدریس شود که تخصص و دانش لازم در این حرفه را در اختیار داشته باشد. چرا که در غیر این صورت نه تنها مطلب مفیدی یاد نمی‌گیرید، بلکه فقط وقت و پول خود را هدر داده‌اید.
به همین دلیل است که توصیه می‌شود در یک آموزشگاه برق ساختمان فنی و حرفه ای با تجهیزات مناسب، مانند دارالفنون ری ثبت نام کنید.
معرفی سرفصل‌های دوره درجه 1 برق ساختمان
از آنجایی که برای ورود و ثبت نام در این دوره باید دوره برق ساختمان درجه 2 را با موفقیت به پایان رسانده باشید، می‌توان اظهار داشت که شرکت کنندگان، دید بازتری به مباحث مطرح شده در این دوره خواهند داشت. برخی از سرفصل‌هایی که طی این دوره به آن‌ها پرداخته می‌شود، شامل موارد زیر هستند:
معرفی و شناخت سیستم‌های CCTV
طراحی کردن سیستم Fire Alarm 
آموزش چگونگی نصب درب کرکره‎ای
مراحل نصب درب‌های اتوماتیک
آموزش نصب کردن دزدگیر ؛ از سرفصل‌های دوره آموزش برق درجه 1
چگونگی نصب سیستم‌های مربوط به برق اضطراری
شناخت نحوه کار با کنترلرهای برنامه پذیر
آموزش نحوه کار با الکتروموتور تک فاز
همه شرکت کنندگان باید علاوه بر آموزش تئوری مباحث گفته شده، بتوانند این مباحث را به صورت عملی پیاده سازی کنند.
آیا بعد از گذراندن دوره برق ساختمان می‌توان بلافاصله وارد بازار کار شد؟
یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهن افراد علاقه مند به حوزه برق ساختمان خطور کند، وضعیت بازار کار و درآمد این حرفه است. برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که روزانه ساختمان‌های بیشتری در کشور ما در دست احداث هستند. از آنجایی که هر ساختمانی نیاز به برق کشی دارد، می‌توان این طور اظهار کرد که بازار کار این حرفه همچنان داغ است.
همچنین علاوه بر افزایش روزافزون ساختمان‌ها و نیاز آن‌ها به برق کشی، لوازم و تجهیزاتی که برای افزایش امنیت یا بروز شدن سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حال توسعه هستند. به عنوان مثال امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها از درب‌های کرکره‌ای یا اتوماتیک، آنتن برقی، نصب کردن دوربین مدار بسته، نصب سیستم اعلام حریق و... استفاده می‌شود.


 
این عوامل نشان دهنده گسترش روزافزون بازار کار برق ساختمان هستند؛ به همین علت می‌باشد که روزانه به تعداد تقاضاکنندگان شرکت در دوره برق ساختمان اضافه می‌شود و مورد استقبال تعداد زیادی از کارآموزان قرار گرفته است.
ضمناً افراد علاقه‌مند می‌توانند با شرکت در دوره هوشمند سازی ساختمان فنی حرفه ای به توسعه کسب و کار خود نیز فکر کنند.

بعد از کسب مدرک برق ساختمان فنی و حرفه ای کجا می‌توان مشغول به کار شد؟
اگر شما هم یکی از کسانی هستید که تمایل به شرکت در دوره آموزشی برق ساختمان را دارید و می‌خواهید بدانید بعد از دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان در چه موقعیت‌های شغلی می‌توانید فعالیت داشته باشید، این بخش را از دست ندهید. برخی از فرصت‌های شغلی با شرکت در این دوره شامل موارد زیر می‌شود:
نصب و ساخت تابلو برق‌های ساختمانی
انجام سیستم سیم کشی و برق کاری انواع مختلف ساختمان‌ها
به عنوان فروشنده، نصاب و سرویسکار دوربین‌های مدار بسته
کمک به اجرای سیستم هوشمند سازی ساختمان‌ها
برقکار سیار؛ یکی از فرصت‌های شغلی موجود بعد از گذراندن دوره برق ساختمان
نصاب، تعمیرکار و سرویسکار انواع آیفون‌های تصویری
فروشنده و تعمیرکار درب‌های اتوماتیک و درب‌های کرکره‌ای
به واسطه اخذ مدرک برق ساختمان فنی و حرفه‌ای، دریافت جواز کسب و تاسیس فروشگاه لوازم الکتریکی
دقت داشته باشید که موارد بالا تنها تعداد محدودی از فرصت‌های شغلی حوزه برق ساختمان هستند. شما عزیزان می‌توانید بعد از اتمام مراحل آموزش برق ساختمان و قبولی در آزمون نهایی، بسته به علاقه خود بلافاصله در یکی از این موقعیت‌های شغلی شروع به فعالیت کنید.
مدرک بین المللی برق ساختمان فنی و حرفه ای چه کاربردی دارد؟
یکی از مزیت‌های شرکت در دوره برق ساختمان، دریافت مدرک بین المللی است که از شروط اصلی برای ورود به بازار کار می‌باشد. در نظر داشته باشید که به دلیل این که این گواهینامه مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور می‌باشد، شما عزیزان بعد از کسب نمره قبولی در آزمون نهایی و اخذ این مدرک می‌توانید به راحتی وارد بازار کار شوید.
همچنین توجه شما را به این نکته جلب می‌کنم که با استفاده از مدرک بین المللی برق ساختمان، قادر هستید برای مهاجرت اقدام نمایید. به دلیل این که این مدرک مورد تایید سازمان جهانی کار ILO  می‌باشد، دارای اعتبار بین المللی بوده و می‌توانید بعد از دریافت آن برای مهاجرت و یافتن کار در کشورهای عضو این سازمان اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که تاکنون حدود 186 کشور عضو این سازمان هستند.
مهم‌ترین قدم برای ثبت نام در دوره برق ساختمان کدام است؟
اولین و مهم‌ترین قدم در مسیر شرکت در دوره آموزش برق ساختمان، پیدا کردن یک آموزشگاه خوب است.
این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که یک مرکز آموزشی معتبر، قطعا برای حفظ اعتبار خودش هم که شده، جهت تدریس دوره از اساتیدی استفاده می‌کند که دانش و تخصص کافی را در اختیار داشته باشند.
نکته بعدی، اعتبار مدرک بین المللی برق ساختمان است. مدرکی که از یک مجموعه آموزشی معتبر دریافت می‌کنید، علاوه بر اینکه مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور خواهد بود، دارای اعتبار بین المللی نیز هست.
بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما در انتخاب این مورد دقت لازم را به خرج دهید. چرا که یک انتخاب اشتباه می‌تواند تمامی جوانب مسیر آموزش برق ساختمان را برای شما تحت الشعاع قرار دهد.
آموزشگاه درالفنون؛ برگزار کننده دوره برق ساختمان به صورت اقساطی 
اگر شما هم به دنبال یک مرکز فنی و حرفه ای معتبر می‌گردید، برای‌تان خبر خوبی داریم. آموزشگاه دارالفنون، یکی از مراکزی است که دغدغه همیشگی آن، فراهم کردن بهترین شرایط و ارائه خدمات باکیفیت به کارآموزان دوره برق می‌باشد.
 در جهت رفع این دغدغه، این مجموعه آموزشی برای آن دسته از کارآموزانی که تمایل به یادگیری این حرفه را دارند اما قادر نیستند شهریه کلاس را به صورت یکجا رداخت کنند، شرایطی فراهم آورده تا بتوانند در حین گذراندن دوره به صورت اقساطی آن را پرداخت نمایند. 
برخی دیگر از خدمات دارالفنون شامل موارد زیر می‌شود:
ارائه مدرک بین المللی برق ساختمان فنی و حرفه ای
بهره مندی از اساتید خبره و متخصص
در اختیار گذاشتن خوابگاه برای کارآموزان 
مجهز بودن به بروزترین تجهیزات مورد نیاز کلاس‌ها 
برگزاری دوره برق ساختمان در بالاترین سطح کیفیت 
دسترسی آسان با وسایل نقلیه عمومی
شما کارآموزان عزیز می‌توانید در صورت تمایل به اخد مدرک برق ساختمان فنی و حرفه ای  و اطلاع از شرایط ثبت نام در دوره برق ساختمان، به وب سایت مجموعه دارالفنون به آدرس https://darr.ir/ مراجعه کرده و از مشاوره رایگان با کارشناسان آموزشی این مجموعه که در زمینه کلاس‌هایی همچون برق صنعتی، آرایشگری مردانه، تعمیر موتور سیکلت و مکانیک خودرو و برق خودرو نیز فعال است بهره مند شوید. 



تگ ها برق مهندسی برق

خبرنامه - شبکه های اجتماعی