رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات 20 شهریور 1401 - 11 September 2022

خدمات سئو به خدماتی گفته میشود که از آن برای بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده میشود. اگر بخواهیم به طور خلاصه هدف سئو را در یک جمله بیان کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که هدف سئو افزایش بازدید و تردد وبسایت و در نهایت ایجاد یک ترافیک طبیعی در وب سایت ما میباشد. آکادمی سئو و دیجیتال مارکتینگ ویکی دمی در این مقاله قصد دارد شما را با خدمات سئو و این که چرا به خدمات سئو نیاز داریم، آشنا کند.
چرا سئو مهم است؟
تصور کنید که در یک زمینۀ تولیدی یا خدماتی در حال فعالیت هستید و رقابت بسیار شدیدی را تجربه میکنید. تحلیل شما از کسب و کارتان به این صورت است که رسیدن به موفقیت به تنهایی برای شما میسر نخواهد بود و باید از یک شرکت خدماتی برای جستجوی "خدمات در منطقه من" یا اطلاعاتی از این دست دعوت به همکاری کنید. بنابراین کسب مزیت رقابتی، چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی نیازمند استفاده از سئو است تا به کسب و کار شما کمک کند که بیشتر به چشم بیاید.
حالا که ما از سئو به عنوان یک ابزار حرفهای برای بهتر دیده شدن استفاده میکنیم، میخواهیم ببینیم که سئو چه خدماتی میتواند به ما ارائه دهد.
اگر می خواهید به یک متخصص حرفه ای در سئو تبدیل شوید باید به صورت جدی مطالعات سئو خود را آعاز نمایید و مطابق سر فصل هایی که برای شما قرار داده شده است پیش بروید. برای یادگیری سئو ایتدا باید با مفاهیم اولیه آشنا شوید و بعد از آن باید با نحوه کار موتور های جستجو و أنواع روش های بهینه سازی سایت آشنا شوید. باید یاد بگیرید سئو داخلی چیست و چه فاکتور هایی دارد. سئو خارجی چیست و چه فاکتور هایی دارد و همچنین سئو تکنیکال سایت. پس مسیر آموزش سئو شما باید شامل تمامی موارد گفته شده باشد و بعد از یادگیری همه این موارد باید وارد فاز عمل شده و تک تک موارد یاد گرفته شده در فاز عمل تست و انجام شوند.
مهمترین خدمات سئو
1.سئو به کسب و کار شما هدف میدهد
شما اگر بدانید که برنامه سئوی خود را از کجا باید آغاز کنید، همین پرسش به خودی خود به کسب و کار شما هدف میدهد. در مرحله بعد به این نتیجه خواهید رسید که هدف اصلی شما از سئو ارتقاء رتبه و ترافیک در جستجوهایی است که دارای ویژگیهای محلی هستند.
2. سئوی بررسی فنی وب سایت
در این قسمت از خدمات سئو، کلیه اجزای فنی وب سایت تحت بررسی قرار میگیرند و مشخص میشود که چطور یک موتور جستجو میتواند با توجه به اجزای آن، وب سایت شما را تحلیل کند. از جمله مهمترین اجزایی که میتوانند به تحلیل بهتر وب سایت شما کمک کنند، میتوان به این موارد اشاره کرد:
1) قابلیت کراول: آیا خزنده موتور جستجو قادر به یافتن محتوای وب سایت شما هست؟
2) قابلیت نشانه گذاری: آیا صفحات وب سایت شما در موتورهای جستجو نمایه میشوند؟
3) نگاه از دید کاربری: آیا وب سایت شما دارای سرعت بارگیری مناسب در تمامی دستگاهها میباشد؟ و آیا تبلیغات پاپ آپ در آن وجود دارد؟
3. سئوی کلمات کلیدی
در زمان انتخاب نام تجاری، بهتر است عبارات مورد نظر خودتان را با عباراتی که از بیشترین جستجوی کاربران برخوردارند، هماهنگ کنید. کلمات کلیدی درک عمیقی از کسب و کار شما به عمل میآورند. این سئو به اولویت بندی آنالیز حجم کلمات کلیدی در بازههای زمانی مشخص، آنالیز رقابتی، و آنالیز نتایج موتور جستجو میپردازد. دستاورد نهایی این کار یک استراتژی تکمیل شده است که میتواند اساس موفقیت کسب و کار مجازی شما را تشکیل میدهد.
4. سئوی آنالیز محتوا و استراتژی
در این شاخه از خدمات سئو، داشتن محتوای با کیفیت باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما میشود؛ که برای افزایش ترافیک طبیعی و بهبود رتبه سایت لازم است. محتوا به وسیلۀ استراتژی کلمات کلیدی هدایت میشود. ممکن است برای کلمات کلیدی مورد نظر، محتوای مورد نیاز برای رتبه بندی مورد نظر را در اختیار نداشته باشید. در چنین مواقعی آنالیز محتوا و پیادهسازی استراتژی میتواند وب سایت شما را در رتبههای بالاتر قرار دهد.
5. سئوی بهینه سازی on page
در این نوع خدمت، سئو اقدام به آماده سازی محتوایی برای کلمات کلیدی و موضوعاتی که قرار است رتبه بندی شوند، میکند. متن مورد نظر، پس از بهینه سازی به صورت محتوای متنی درمیآید و از طریق آپدیت کردن عنوان و استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط، اقدام به بهینه سازی لایه بندی وب سایت میشود.


6. سئوی بهینهسازی off page
یکی دیگر از خدمات سئو، بهینهسازی فاکتورهای خارج از صفحه وب است که میتواند بر روی رتبه بندی وب سایت شما تأثیر قابل ملاحظهای داشته باشد. این فاکتورها عبارتند از بهینهسازی کسب و کار گوگل، مدیریت بهینه سازی وب سایتهای بررسی صفحه وب، بهبود داراییها در رسانههای اجتماعی و تعداد بک لینکهایی که از طرف سایتهای قابل اطمینان به سمت وبسایت شما نشانه میروند.
فراموش نکنید که اگر محتوای عالی داشته باشید، بهینه کردن در خارج از وبسایت باعث تقویت محتوای شما میشود و در پایان به ارتقاء ترافیک موتورهای جستجو منجر میشود.
7. سئوی گزارش گیری
تا اقدام به ردیابی و گزارشگیری از شاخصهای کلیدی سایت خود نکنید، متوجه تلاشهایی که برای آن کردهاید نخواهید شد. متخصصان سئوی ما، ترافیک طبیعی وب سایت، سیر جستجو، رتبۀ کلمات کلیدی، تستهای تشخیصی و بک لینکها را مورد نظارت قرار میدهند و اقدام به ارائه گزارشات دورهای از آنها میکنند.
8. سئوی پشتیبانی وب سایت
برای اجرای توصیهنامههای سئو، نیاز به پشتیبانی دائم از وبسایت دارید. اگر نیاز به اطمینان از محتوای جدید وبسایت خود دارید و میخواهید بهینه سازی وب سایت شما به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد، میتوانید خدمات سئوی سایت خود را به ما بسپارید.
9. آنالیز رقبا
گاهی اوقات متوجه میشوید که صرف دانستن وضعیت رتبهبندی و ترافیک وب سایت کافی نیست. چرا که برای تحلیل بهتر سایت لازم است در جریان وضعیت رقبا نیز قرار داشته باشید. به همین دلیل میتوانید کار تحلیل رقبای خود را به شرکتهای ارائه دهندۀ خدمات سئو بسپارید.
10. آنالیز محتوا
در این خدمت دیگر سئو، سرویسهای توسعه دهندۀ محتوا اقدام به فراهم کردن استراتژی و تولید محتوا با توجه به کلمات کلیدی مورد نظر مدیر وب سایت میکنند و با پشت سر گذاشتن مراحل سئو، میتوانند به بهترین رتبه بندیها در موتورهای جستجو دست پیدا کنند.
11. آنالیز کلمات کلیدی
کارشناسان زبده تیم سئو، کسب رتبههای بالاتر موتورهای جستجو را به عنوان بهترین خدمات در اختیار شما قرار میدهند. از این گذشته، ارائه تضمین برای اُفت نکردن در رتبهبندی گوگل یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای خدمات ما به شما میباشد. به مرور زمان ممکن است کلمات کلیدی جدیدی به عنوان کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما وارد عرصه جستجوی کاربران شوند و برعکس کلمات کلیدی دیگری رنگ و بوی قبل خود را از دست بدهند. لذا آنالیز و به روزرسانی کلمات کلیدی میتواند یکی از بهترین خدمات شرکتهای ارائه دهنده سئو به مشتریان خود باشد.
مزیت های سئو و بهینه سازی سایت
1) پشت سر گذاشتن رقبا در حوزه فروش
2) افزایش جستجوی کلمات کلیدی نسبت به سایر سایتهای مشابه در موتورهای جستجو
3) افزایش سطح فروش و ایجاد بازارهای جدید بیشتر
4) کاهش چشمگیر هزینههای بازاریابی
5) افزایش چشمگیر ترافیک و بازدید از سایت
6) معرفی شبانه روزی وب سایت شما حتی در زمانی که در محیط کار حضور ندارید
7) کاهش هزینههای معرفی سایت به کاربران
8) افزایش اطمینان کاربر به شما
9) بهرهگیری مناسب از زمان و فرصت تبلیغات
برای اینکه سئو را یادبگیرید و یا یک استراتژی خیلی قویی سئو داشته باشید می توانید از مشاوره سئو ویکی دمی استفاده کنید.
در این مشاوره ویکی دمی به شما می گوید که دقیقا باید برای داشتن یک سئو حرفه ای به چه مواردی نیاز دارید و چه کارهایی باید انجام دهید.
10) کاهش هزینههای جانبی سایت

سئوی افزایش سرعت سایت
شما تلاش زیادی میکنید تا معیارهای درستی را در سایت خود پیاده کنید. سایت شما باید دارای یک ساختار عالی و مشتمل بر کیفیت هدف و ارتباط معنایی خوب باشد. اما در عین حال، این نخستین تجربه بازدید کنندۀ احتمالی سایت شما نخواهد بود. بلکه اولین تعامل، سرعت بارگذاری صفحه شماست. اگر صفحه در مدت زمان مطلوب برای کاربر باز نشود، خیلی سریع قید شما را خواهد زد و فرصتی برای مشاهده محتوای باکیفیت شما پیش نخواهد آمد. پس سرعت سایت در سئو آن تأثیر بسیار بالایی دارد. در واقع بستۀ حاوی شاخصهای کیفی وب سایت شما، با یک سرعت مطلوب شروع میشود و عوامل دیگر پس از آن خود را نشان خواهند داد. بنابراین تأثیر افزایش سرعت ثابت میتواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کیفیت نهایی سایت شما تأثیرگذار باشد.