پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 رپورتاژ آگهی رپورتاژ خبری رپرتاژ خبری / خدمات          29 آذر 1401 - 20 December 2022




همانطور که می دانید یک قاضی متخصص و باسابقه بازنشسته دیوان عالی کشور، تجربه و آگاهی بسیاری در خصوص پرونده های دیوان عالی دارد و نکاتی که در صادر کردن آرا لحاظ می شود را بهتر از هر وکیلی می داند. پس قطعا  اگر با قاضی بازنشسته دیوان عالی در خصوص پرونده خود در دیوان مشاوره ای داشته باشیم ، می تواند بسیار کارساز و کمک کننده باشد.
 

آیا امکان اخذ مشاوره حقوقی با قاضی بازنشسته وجود دارد؟

بله، امکان مشاوره حقوقی با قاضی بازنشسته وجود دارد. راه های مختلفی برای یافتن قاضی بازنشسته واجد شرایط برای مشاوره وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید به صورت آنلاین در میان موسسات حقوقی جستجو کنید، گروه وکلای دیوان این امکان را برای هموطنان ایجاد کرده است که موضوع پرونده خود در دیوان عالی را با قاضی بازنشسته دیوان عالی در میان بگذارند و با توجه به تجربه ای که در طول چند سال خدمت خود دارند ، راهنمایی های سودمند ایشان را دریافت کنند.
برای مشاوره با  قاضی بازنشسته دیوان عالی ، آماده باشید تا در مورد موضوع حقوقی خود با جزئیات صحبت کنید و هر گونه اسناد مربوطه را ارائه دهید. همچنین باید برای پیروی از توصیه ایشان آماده باشید. اکثر قضات همچنان در هنگام ارائه مشاوره به اصول مسئولیت حرفه ای خود پایبند هستند.
 

قضات دیوان عالی کشور چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

از ویژگی های قضات دیوان عالی کشور می توان به مواردی اشاره کرد، آنها باید بتوانند قانون را به شیوه ای منصفانه و بی طرفانه تفسیر و اجرا کنند. باید بتوانند استدلال های حقوقی پیچیده را درک کنند و بر اساس قانون تصمیمات درستی بگیرند. آنها باید بتوانند تصمیمات خود را به طور واضح و مختصر بیان کنند. شرایط قاضی‏ طبق‏ موازین‏ فقهی‏ عبارت است از: ‏ قاضی‏ را نمی‏ توان‏ از مقامی‏ که‏ در آن مشغول به کار می باشد،‏ بدون‏ محاکمه‏ و ثبوت‏ جرم‏ یا تخلفی‏ که‏ موجب‏ انفصال‏ است‏ به‏ طور موقت‏ یا دائم‏ منفصل‏ کرد یا بدون‏ رضای‏ او محل‏ خدمت‏ یا سمتش‏ را تغییر داد مگر به‏ اقتضای‏ مصلحت‏ جامعه‏ با تصمیم‏ رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ پس‏ از مشورت‏ با رئیس‏ دیوان‏ عالی‏ کشور و دادستان‏ کل. لازم به ذکر است هر گاه‏ در ‏ اثر تفسیر یا اشتباه‏ قاضی‏ در موضوع‏ یا در حکم‏ ‏، ضرر مادی‏ یا معنوی‏ متوجه‏ کسی‏ گردد، در صورت‏ تقصیر، مقصر طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ ضامن‏ است‏ و در غیر این‏ صورت‏ خسارت‏ به‏ وسیله‏ دولت‏ جبران‏ می‏ شود، و در هر حال‏ از متهم‏ اعاده‏ حیثیت‏ می‏ گردد.‏
 

‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎مشاوره با قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور چقدر در روند پرونده موثر است؟

در حالی که شرایط هر پرونده متفاوت است، مشورت با یک قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور می تواند راهی موثر برای به دست آوردن بینش صحیح در مورد روند پرونده باشد. یک قاضی بازنشسته علاوه بر ارائه درک درستی از نحوه عملکرد دادگاه، می تواند دیدگاه های ارزشمندی را در مورد مسائل پیش روی دادگاه و نتایج بالقوه ارائه دهد.
مطمئناً هیچ کس نمی تواند نتیجه یک پرونده را تضمین کند، اما مشاوره با یک فرد آگاه و با تجربه مانند قاضی بازنشسته دیوان می تواند به ارائه راهنمایی و آرامش خاطر در طی فرآیند پرونده کمک کند.

معرفی قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور در تهران

در تهران، برای یافتن قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور می توانید از موسسات حقوقی معتبر کمک بگیرید.
قاضی بازنشسته ، کوله باری از تجربه در زمان خدمت خود در دیوان عالی کشور را به همراه دارد. او با توجه به علاقه ای که در زمینه حقوق و برقراری عدالت برای هموطنان خود دارد، بعد از بازنشستگی هم برای ارائه خدماتی مانند مشاوره در زمینه دیوان عالی کشور به فعالیت می پردازد. از جمله موسساتی که با قضات بازنشسته دیوان عالی همکاری می کند ، گروه وکلای دیوان می باشد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی