پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 سمینار و برنامه فرهنگی / کارافرینی          22 اردیبهشت 1397 - 12 May 2018


این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و هدف اصلی آن بهره گیری از تجربیات افراد موفق در بازار ایران است.
مهمانان این رویداد معاونين سازمان فضايي و اساتيد دانشكده هاي برق و كامپيوتر، محيط زيست، فناوري هاي نوين، مديريت و ... هستند.

آنچه که در این رویداد مطرح خواهد شد :

امروزه پیشرفت‌ها و کاربردهای فناوری فضایی موجب بهبود برنامه ریزی و سیاست گذاری در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری و مدیریت بهینه اراضی و ارتقا اقتصاد و معیشت فعالین این حوزه شده است. برآورد سطح و تنوع کشت، بررسی پارامترهای بیوفیزیکی گیاه در طول دوره رشد، بررسی وضعیت سلامت و تراکم کشت، امکان مدیریت بهینه نهاده‌ها و برآورد میزان تولید از جمله کاربردهای فناوری فضایی است که به پیاده سازی کشاورزی دقیق کمک می‌کند. 
در همین ارتباط تجربیات گسترده ای نیز در سطح جهانی وجود دارد، به طور مثال در اتحادیه اروپا استفاده از داده های ماهواره ای ضمن کاهش هزینه‌های اجرای کشاورزی دقیق (کاهش ۷۰ درصدی در اتریش)، میزان تولید محصولات کشاورزی را ۲۰ درصد افزایش داده است. در عین حال استفاده از این فناوری درآمدی حدود ۷۰ میلیون یورو را عاید شرکت‌های سنجش از دوری ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده در حوزه کشاورزی نموده است و پیش بینی می شود این میزان درآمد تا پنج سال آینده به سه برابر افزایش یابد. در کشور کنیا نیز با بهره گیری از یک سامانه خدمات مکان مبنا مبتنی بر ناوبری ماهواره ای هزینه تحویل محصولات کشاورزی از مزرعه تا انبار تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. در هر دو مورد یاد شده استفاده از فناوری فضایی هم برای کشاورزان سودآور بوده است و هم برای بخش تخصصی درگیر در حوزه فناوری فضایی.
در ایران بخش کشاورزی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و نزدیک به ۴ میلیون نفر که ۱۸ درصد شاغلین کشور را شامل می شوند، در این حوزه فعال می باشند. طبیعی است پیشرفت این بخش موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد. 
با توجه به لزوم افزایش بهره وری، بهبود برنامه ریزی های کلان، ایجاد فرصت‌های بیشتر در حیطه کشاورزی، بهبود درآمد کشاورزان و همچنین با توجه به مشکل کمبود منابع آب در ایران، امروز استفاده از فناوری فضایی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای مدیریت این بخش تبدیل شده است. از سوی دیگر وسعت بیش از شانزده میلیون هکتاری اراضی کشاورزی در ایران نیز فرصتی است که می تواند باعث ایجاد فضای کسب و کار برای بخش خصوصی در حوزه خدمات فضاپایه شود. 
بر همین اساس و با توجه به ظرفیت عظیمی که برای ارائه خدمات فضاپایه در این بخش وجود دارد، در سال جاری حمایت از کسب و کارها به منظور افزایش ضریب نفوذ فناوری فضایی در کشاورزی را با جدیت دنبال خواهیم کرد. 
موفقیت در این حوزه نیاز به تعامل بازیگران و ذینفعان مختلفی همچون بخش های تخصصی حوزه فناوری فضایی و سنجش از دور، سیاست گذاران و برنامه ریزان در وزارت جهادکشاورزی و همچنین کشاورزان و بهره برداران دارد.

شروع رویداد:
 یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷  ۱۳:۰۰

پایان رویداد:
 یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷  ۱۵:۰۰

مکان رویداد:
تهران ولنجک، بلوار دانشجو، دانشگاه شهید بهشتی، مرکز رشد دانشگاه، طبقه 3- ، آمفی تئاتر







جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارافرینی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی