پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 سمینار و برنامه فرهنگی / سلامت و بهداشت          22 اردیبهشت 1393 - 12 May 2014


برگزاری همایش روز جهانی ماما در ایران در اردیبهشت 93






در تاریخ 15 اردیبهشت ماه، همایش روز جهانی ماما در برج میلاد تهران برگزار شد. در این گردهمایی بزرگ که توسط اداره مامائی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حمایت صندوق جمعیت سازمان ملل و سایر سازمان ها برگزار شد، حدود 2000 ماما حضور یافته و این روز را گرامی داشتند.

به مناسبت این روز، از "کد اخلاقی برای مامایی" در همکاری با دفتر مامایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد. این کد اخلاقی برای ایران بر اساس تجربه های کشورهای مختلف و با توجه به عوامل اجتماعی و فرهنگی تدوین شده است. این کد مواردی را از قبیل تعهدات حرفه ای، ارائه خدمات به مراجعین، ارتباط با همکاران، آموزش و پژوهش و مدیریت در برمی گیرد و به دنبال استاندارد کردن تعهدات اخلاقی ماماها در ایران می باشد.

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر حسن هاشمی، برنامه تشویق زایمان طبیعی را بعنوان بخش مهمی از طرح تحول نظام سلامت معرفی کردند و در این رابطه خاطرنشان ساختند که از امروز این طرح در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد. ایشان یکی از دلایل این تصمیم گیری را درصد بالای سزارین در ایران یعنی حدود 70 درصد، مطرح کردند. همچنین در زمینه آموزش ماماها، آقای دکتر هاشمی اظهار داشتند که هنوز نیاز به آموزش های عملی در زمینه زایمان طبیعی برای ماماها وجود دارد.

جناب آقای نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز به همکاری این سازمان و سایر سازمان ها نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی و دیگر نهادهای مرتبط، جهت برخورداری مراجعین به ماماها از خدمات بیمه اشاره کردند.

در این همایش آقای دکتر هولکی اوز، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران در سخنرانی خود به نقش مهم ماماها در رسیدن به اهداف توسعه هزاره مرتبط با مرگ و میر مادر و نوزاد اشاره کردند. ایشان همچنین اظهار داشتند که " ایران یکی از معدود کشورهایی است که توانسته است به هدف 5A از اهداف توسعه هزاره ، یعنی "کاهش سه چهارم نرخ مرگ و میر مادران" برسد. ایران نه تنها به این هدف رسیده بلکه از آن با افت 83 درصد در MMR بین سال های 1990 و 2012 پیشی گرفته است. من مایل هستم به شما به خاطر این دستاورد قابل توجه تبریک بگویم".

دیگر سخنرانان این همایش جناب آقای دکتر آقاجانی، معاون محترم درمان در وزارت بهداشت، جناب آقای دکتر زالی، رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی، سرکار خانم دکتر آباد، رئیس محترم جمعیت مامایی ایران و سرکار خانم زعفرانی، مشاور وزیر در امور مامایی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی