پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پذيرش بدون کنکور          15 بهمن 1390 - 04 February 2012


طرح جدید برای حذف کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستور وزیر علوم برای بررسی طرح پیشنهادی حذف کنکور در برخی رشته ها خبر داد و گفت: وزیر علوم دستور داده است که طرح پیشنهادی سازمان سنجش برای حذف کنکور در برخی از رشته های تحصیلی به صورت اجرایی بررسی شود.

محمدحسین سرورالدین افزود: سازمان سنجش برای حذف کنکور موضوع طبقه بندی رشته های دانشگاهی را مطرح کرده است که بر اساس این طرح، برخی از رشته ها قابلیت حذف کنکور را دارند و برخی دیگر با اعمال سوابق تحصیلی و کنکور قابلیت پذیرش را دارند.

وی افزود: ما پیشنهاد خود را در زمینه حذف کنکور بر اساس طبقه بندی رشته های دانشگاهی به کارگروه ماده 4 حذف کنکور ارائه کرده ایم و وزیر علوم دستور داده است که این طرح به صورت عملیاتی و اجرایی تر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: نظر کارگروه بر روی کلیات این مسئله مثبت بوده اما برای تصویب نهایی، این موضوع باید اجرایی و مشخص شود از همین رو در جلسه دیگری به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: برای حذف کنکور در برخی از رشته ها پیش از سال 93، باید آمار دقیقی از رشته ها، میزان پذیرش، میزان اقبال به آن رشته ها و سایر موضوعات مرتبط با آن تهیه شود تا به صورت کامل در جلسه کارگروه مطرح شود.

وی با اشاره به برخی جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان سنجش در کارگروه ماده 4 تقسیم بندی رشته های تحصیلی دانشگاهها بود که ظرفیت برخی از این رشته ها همواره در دانشگاهها خالی می ماند و در مقابل ظرفیت برخی از رشته ها به دلیل پرمتقاضی بودن بسیار کم است.

سرورالدین اضافه کرد: برای 50 رشته پرمتقاضی باید برای هم آزمون برگزار شود و هم سوابق تحصیلی درنظر گرفته شود، در بخش دیگر 50 تا 100 رشته متوسط هستند که می توان برای آنها سوابق تحصیلی در نظر گرفت اما 100 رشته هستند که برای ورود داوطلب به آنها نیاز به آزمون و سوابق تحصیلی نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ما اعلام کرده ایم که این 100 رشته نیازی به آزمون ندارند و داوطلبان می توانند در دانشگاههای غیرانتفاعی و غیر روزانه بر اساس دیپلمی که گرفته اند، پذیرفته شوند.

تگ ها طرح حذف کنکور پذیرش بدون کنکور

پر بازدیدترین پذيرش بدون کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی