پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پذيرش بدون کنکور          03 امرداد 1392 - 25 July 2013


جزئیات زمان و نحوه ثبت نام در دوره های بدون آزمون کاردانی پیوسته و ناپیوسته

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام بدون آزمون رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از روز شنبه ساعت 9 صبح، 5 مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، ناصر اقبالی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام بدون آزمون رشته‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از روز شنبه ساعت 9 صبح، 5 مرداد در سامانه www.azmoon.org آغاز می‌شود. هر داوطلب با تهیه کارت اعتباری می تواند یک رشته محل را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد.

رئیس مرکز آزمون در ادامه تاکید کرد: ثبت نام اینترنتی پس از قطعی شدن امکان اصلاح ندارد و داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته محل خود دقت کنند، اما اگر داوطلبی بخواهد رشته محل خود را تغییر دهد، می تواند با تهیه مجدد کارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود در رشته محل جدید اقدام کند.

اقبالی در خصوص زمان مراجعه به واحدهای دانشگاهی ثبت‌نام‌شدگان گفت: ثبت‌نام‌شدگان اینترنتی از روز شنبه 2 شهریور به واحدهای ثبت نام شده خود مراجعه کنند.

وی در خصوص ثبت نام کارشناسی پیوسته بدون آزمون نیز گفت: فرآیند این ثبت نام از ساعت 9 صبح، شنبه 5 مرداد در سامانه مذکور آغاز می شود.

رئیس مرکز آزمون در خصوص تعداد رشته های انتخابی مقطع کارشناسی پیوسته گفت: این دسته از متقاضیان نیز می‌توانند پس از تهیه کارت اعتباری 10 رشته محل را با توجه به علاقه اولویت بندی و در سایت آنها را ثبت کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان باید انتخاب خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند، به عبارت دیگر 10 انتخاب داوطلبان باید یا از سیستم پاره‌وقت یا تمام‌وقت باشد و امکان انتخاب هم از تمام‌وقت و هم از پاره‌وقت وجود ندارد.

به گفته اقبالی برای ثبت نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد و هر داوطلب می‌تواند از هر یک از مجموعه های آموزشی بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام کند، بنابراین با توجه به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون بر اساس معدل دیپلم داوطلبان صورت می گیرد، در صورتیکه دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد، با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد. ضرایب مربوط به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم های مختلف و برای شرکت در گروه های آموزشی مختلف در سایت آزمون منتشر می شود.

وی در ادامه داد: نتایج پذیرفته‌شدگان این مقطع اواسط شهریور اعلام می شود.

رئیس مرکز آزمون همچنین زمان ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون این دانشگاه را از 5 مرداد اعلام کرد و در این باره گفت: هر داوطلب می تواند یک رشته و حداکثر تا 10 واحد دانشگاهی را انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه آن را درج کند.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود نداشته و نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از متقاضیان وجود ندارد.

اقبالی خاطر نشان کرد: در صورتیکه میزان تقاضای برخی رشته محل ها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد، پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت شرط هم‌نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت خواهد گرفت.

به گفته رئیس مرکز آزمون نتایج پذیرفته‌شدگان این مقطع اواسط شهریور اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص حذف کنکور در دانشگاه آزاد گفت: کنکور در مقاطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد حذف شده که بیش از 7 هزار رشته محل را شامل می شود.

اقبالی ادامه داد: در کل 92 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی یعنی معادل بیش از 16 هزار رشته محل حذف شد.

رئیس مرکز آزمون همچنین در خصوص پذیرش آزمون دانشجو در کنکور سراسری سازمان سنجش گفت: 100 درصد رشته محل های آزمون دانشگاه آزاد، 8 درصد پذیرش با آزمون دارند دانشگاه آزاد تمام داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری سازمان سنجش را که در کارنامه دارد، می تواند پذیرا باشد.

وی در خصوص حذف رشته های پزشکی دانشگاه آزاد تاکید کرد: هیچکدام از رشته محل های پزشکی دانشگاه آزاد حذف نشده و پذیرش در این رشته محل ها نیاز به برگزاری آزمون دارد.


تگ ها ثبت نام دوره کاردانی به کارشناسی پذیرش بدون آزمون پذیرش بدون آزمون

پر بازدیدترین پذيرش بدون کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی