پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پذيرش بدون کنکور          19 امرداد 1401 - 10 August 2022


انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» آغاز شد و داوطلبان می توانند ۱۵۰ کدرشته را در فرم مربوطه درج کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت کارنامه تهیه و بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کنند.

امکان انتخاب ۱۵۰ رشته محل برای رشته های با آزمون و بدون آزمون

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (در روزهای ۸ تا ۱۱ تیرماه) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نکرده‌اند

داوطلبانی که قبلاً در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند تا روز یکشنبه ۲۳ مرداد نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») است.

همچنین راهنمای انتخاب رشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در اینجا قابل مشاهده است.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی بدون توجه به مجاز بودن هم باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی درج شده در دفترچه راهنما استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.

پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاهها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۴۰۱ برای داوطلبان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پذيرش بدون کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی