پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          19 آبان 1390 - 10 November 2011

هزینه اعزام دانشجو به کشورهای غربی/ ایجاد ظرفیت جدید برای دانشجوی پولی
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وقتی یک دانشجو را به یک مالزی بورسیه می‌کنیم نزدیک به 250 میلیون تومان در دوره دکترا برای ما هزینه می‌شود. این هزینه در کشورهای غربی برای بورسیه کردن دانشجوی دکترا رقمی نزدیک به 550 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نادری منش امروز چهارشنبه 18 آبان ماه در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با اشاره به برخی سیاست‌های آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه به پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: سیاست ما در برنامه پنجم این است که پذیرش دانشجویان خارجی را از 4 هزار نفر فعلی به 25 هزار نفر تا پایان برنامه پنجم توسعه برسانیم. نگاه ما نباید به دانشجویان خارجی نگاه امنیتی باشد.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به ایجاد ظرفیت جدید برای دانشجویان پولی در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: آموزش ما باید گسترش هدفمند داشته باشد و باید ظرفیت‌های مازاد را با اخذ شهریه برای دانشجویان در داخل کشور ایجاد کنیم.

هزینه اعزام دانشجویان دکتری به مالزی و کشورهای غربی

وی گفت: کیفیت آموزشی تمام کشورهای همسایه‌ای که دانشجویان ما در آنجا تحصیل می‌کنند حتی از 80 دانشگاه اول ما در کشور پایین تر است. وقتی یک دانشجو را به یک مالزی بورسیه می‌کنیم نزدیک به 250 میلیون تومان در دوره دکترا برای ما هزینه می‌شود. این هزینه در کشورهای غربی برای بورسیه کردن دانشجوی دکترا رقمی نزدیک به 550 میلیون تومان است.

نادری منش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افزایش ظرفیت ها در دانشگاه‌ها گامی مثبت است، گفت: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری از دانشگاه‌های کشور تا کنون حمایت نکرده است.

اختیارات فراقانونی دانشگاهها در برنامه پنجم توسعه

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، دانشگاه‌ها در برنامه پنجم توسعه اختیارات فراقانونی دارند به این معنا که هزینه‌ای که برای این دانشگاه‌ها می‌شود، باید چند برابرش را برای خدمت به مردم در جامعه انجام دهند و معنای فراقانونی در این موضوع تعریف می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایران 1404 گفت: در ایران 1404 ما باید از نظر علمی در منطقه اول باشیم. همچنین علم و فناوری در چشم انداز 1404 باید حرف اول را بزند زیرا باعث ایجاد بازار کار پررونق می‌شود.

به گفته نادری منش توجه به علوم انسانی یکی از سرفصل‌های برنامه پنجم توسعه است و علوم انسانی براساس خدامحوری و توحیدمحوری شکل گرفته است.

تگ ها هزینه اعزام دانشجو کشورهای غربی ایجاد ظرفیت جدید دانشجوی پولی

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی