پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          12 آبان 1391 - 02 November 2012


شرایط انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به واحدهای دانشگاه آزاد اعلام شد

بخشنامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به واحدهای داخل کشور دانشگاه آزاد از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش پرتال دانشگاهي کشور و به نقل از خبرگزاری فارس، متن کامل بخشنامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به واحدهای داخل کشور دانشگاه آزاد اسلامی به شرح ذیل است:

با عنایت به شرایط کنونی و ضرورت همراهی برای حل معضل فعلی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی خارج از کشور و برطرف کردن دغدغه‌های خانواده‌های آنها پیرو مصوبات شورای پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور و مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه مورخ 8/8/91 امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی خارج از کشور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور به شرح زیر فراهم می‌شود:

1- دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته که در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می‌توانند به یکی از واحدهای مشخص شده دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور( به غیر از استان‌های تهران و البرز) در همان رشته معرفی شوند. ادامه تحصیل این قبیل دانشجویان در ترم‌های بعدی مشروط به رضایت‌مندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین نامه‌هاست.

2- دانشجویان ایرانی خارج از کشور مقاطع کارشناسی ارشد که در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در حال تحصیل هستند می‌توانند به یکی از واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور برای ادامه تحصیل در همان رشته و گرایش معرفی شوند. ادامه تحصیل این قبیل دانشجویان در ترم‌ها بعدی مشروط به رضایتمندی علمی و عمومی وفق مقررات و آئین‌نامه‌هاست.

تبصره 1: ظرفیت پذیرش این قبیل از دانشجویان برای دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد حداکثر 10 درصد ظرفیت پذیرش سال 91 در هر رشته محل تعیین می‌شود.

تبصره 2 : شهریه دانشجویان به شرح زیر تعیین می‌شود:

درمقطع کاردانی میزان شهریه 40 درصد کمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور

درمقطع کارشناسی ناپیوسته میزان شهریه 35 درصد کمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور

درمقطع کارشناسی پیوسته میزان شهریه 25درصد کمتر از شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور

درمقطع کارشناسی ارشد میزان شهریه برابر شهریه دانشجویان مشابه در واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در داخل کشور

تبصره 3: آغاز تحصیل دانشجویان از آغاز ترم بهمن سال تحصیلی 92-91 تعیین می‌شود و در موارد خاص با موافقت واحد مربوطه می‌توانند در ترم مهرماه 92-91 نیز ثبت‌نام کنند.

تبصره 4 : دانشجویان دوره­‌های کارشناسی ارشد که در واحدهای بین الملل ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی (به غیر از استان تهران و البرز) وفق مقررات میهمان شوند و ادامه میهمانی دانشجویان در ترم های بعدی مشروط به رضایتمندی از عملکرد علمی و عمومی آنها است.

تبصره 5: پس از جمع‌آوری تقاضاهای دانشجویان، شورای جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور در خصوص اعتبار علمی دانشگاه محل تحصیل متقاضی در خارج از کشور و هم خوانی واحدهای گذرانده شده در رشته و گرایش تحصیلی و توانمندی و سطح علمی دانشجویان متقاضی، بررسی و ارزیابی لازم را می نماید و بر این اساس یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل متقاضی معرفی می کند. انتقال این افراد از واحدهای تعیین شده به واحدهای دیگر تا پایان تحصیل ممنوع است.

تبصره 6 : مواردی که در این بخشنامه مشخص نشده است، حسب مورد در شورای پذیرش دانشجویان ایران خارج از کشور بررسی و با تایید رئیس دانشگاه تصمیم گیری می‌شود.

این بخشنامه در دو ماده و شش تبصره تصویب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

 

تگ ها شرایط انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور واحدهای دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی