پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          10 امرداد 1393 - 01 August 2014








رایزن های علمی جمهوری اسلامی ایران در خارج

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در استرالیا


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در کانادا


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در هلند


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در فرانسه


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در روسیه


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در انگلستان


رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایران در مالزی



شرح وظایف نمایندگان علمی جمهوری اسلامی ایران

به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده در ساختار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وظایف آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای توسعه ارتباطات بین المللی، تحقیقاتی و فناوری و با توجه به قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور ، وظایف نمایندگان علمی به شرح زیر تعیین شده است :

۱) انجام وظایف پیش بینی شده در قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور

۲) پیگیری و بررسی دستاوردهای علمی و فناوری در حوزه ماموریت و ارائه گزارش وضعیت علمی دانشگاهها و مراکز تحقیقات و فناوری به وزارتین علوم و بهداشت.

۳) شناسایی ظرفیتهای علمی، تحقیقاتی و فناوری حوزه ماموریت با تاکید بر توامندیهای ویژه و کمک به برقراری ارتباط مناسب با موسسات ذیربط داخل کشور و بهره برداری بهینه از ظرفیتهای یاد شده در چارچوب برنامه های کشور.

۴) شناسایی ظرفیتها و معرفی قابلیتها و فرصتهای همکاری آموزشی و پژوهشی و زمینه های عضویت و فعالیت جمهوری اسلامی ایران در مجامع علمی بین المللی که مراکز آنها در حوزه ماموریت مستقر می باشند.

۵)بررسی زمینه های مناسب برای انعقاد تفاهم نامه برای اعزام دانشجو به شیوه های مختلف.

۶) همکاری در اخذ پذیرش داوطلبانی که از طرف وزارتین معرفی می شوند.

۷) تلاش برای بهره برداری از بورس های تحصیلی حوزه ماموریت

۸)شناسایی دانشجویان ممتاز ایرانی دوره های دکتری در دانشگاههای حوزه ماموریت که با هزینه شخصی در حال تحصیل هستند و معرفی آنها به وزارتین به منظور ارائه تسهیلات.

۹) کمک به فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان در حد امکانات

۱۰) همکاری در جذب داوطلبان تحصیل و دانشجویان مقیم خارج در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی داخل

۱۱) تلاش برای جلب مشارکت استادان، محققان، متخصصان و انجمن های علمی حوزه ماموریت به ویژه ایرانیان در فعالیت های علمی و تقویت ارتباطات ایشان با مراکز علمی و تحقیقاتی داخل کشور.

۱۲) تنظیم و برقراری ارتباطات علمی با نهادها، دستگاههای ذیربط و شخصیت های علمی و دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور حوزه ماموریت با مشارکت حوزه های ذیربط در وزارتین.

۱۳) نظارت بر نحوه فعالیتهای دانشجویان تحت مسئولیت.

۱۴) تلاش در جهت شناسایی دستاوردهای علمی و فناوری، رشته ها و حوزه های جدید آموزش، پژوهش و فناوری های نو، ساختارها و نظام های آموزشی، سیاست ها و راهبردهای علمی و مدیریتی آموزش عالی در حوزه ماموریت.

۱۵) برنامه ریزی و نظارت بر حسن انجام کار استادان کرسی زبان و ادبیات فارسی و احیاء ایرانی  اسلامی با همکاری دفتر همکاریهای علمی و بین المللی وزارت.

۱۶) همکاری در تنظیم، انعقاد و نظارت بر اجرای قراردهای علمی، پژوهشی و فناوری کشور.

۱۷)همکاری و تلاش در جهت تامین منابع علمی مفید برای کشور.

۱۸) رسیدگی و پاسخگویی به درخواست های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و سایر نهادها و موسسات داخل کشور.

۱۹) اظهار نظر در خصوص نحوه عملکرد موسسات اخذ پذیرش تحصیلی برای متقاضیان ایرانی در حوزه ماموریت.


تگ ها رایزن های علمی جمهوری اسلامی ایران در خارج رایزن علمی ایران در خارج

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی