پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کاردانی          13 شهریور 1399 - 03 September 2020


آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته صبح روز جمعه ۱۴ شهریور در ۱۶۳ شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته با آزمون و در ۱۶ رشته صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع دیپلم) صورت می‌گیرد و نیازی به شرکت در آزمون نیست.

در جلسه آزمون به کلیه داوطلبان یک بسته حاوی دفترچه سوال و پاسخنامه شخصی سازی شده داده خواهد شد.

برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد. اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ ها غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

دفترچه آزمون شامل سوالات دروس عمومی، پایه و تخصصی در مجموع ۱۶۰ سئوال و داوطلبان باید در مدت ۲۱۰ دقیقه به سئوالات پاسخ دهند.

جدول مربوط به زمان پاسخگویی سوالات آزمون کاردانی نظام جدید

سئوالات اقلیت های دینی و داوطلبانی که زبان خارجی آنها غیرانگلیسی (فرانسه و آلمانی) است به صورت جداگانه در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.

این دسته از داوطلبانی برحسب مورد باید به جای پاسخگویی به سؤال های فرهنگ و معارف اسلامی و یا زبان انگلیسی مندرج در دفترچه آزمون به سئوال های مربوط به معارف غیراسلام و زبان خارجی غیر انگلیسی انتخابی که در کارت شرکت در آزمون قید شده، پاسخ دهند.

همراه داشتن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، هرگونه نت و یادداشت، پیجر، وسایل ارتباطی و دستگاه های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند (حتی خاموش) و ... در جلسه امتحان ممنوع است و داوطلبانی که هریک از وسایل مذکور را به همراه داشته باشند، به عنوان متخلّف تلقی خواهند شد. 

طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری همراه داشتن وسایل اضافی موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود. به داوطلبان اکیداً توصیه می شود حتی از نت برداری و یادداشت کردن جواب پاسخها برای اطلاع خود جداً پرهیز کنند.

ضمناً ردوبدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر، نت و ... ) در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخنامه) از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلّف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

چنانچه داوطلبان در رابطه با عکس، جنس، دین، زبان خارجی امتحانی و یا نوع معلولیت مندرج در کارت شرکت در آزمون با اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نامی مغایرتی مشاهده می کنند، لازم است برای پیگیری موضوع روز پنجشنبه ۱۳ شهریور صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ براساس اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به باجه رفع نقص سازمان سنجش در حوزه ذیربط مراجعه کنند.

داوطلبان در صورت مشاهد مغایرت در سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

به داوطلبان سال آخر شاخه های فنی حرفه ای، کاردانش و نظام جدید ۳-۳-۶ که تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه خود نمی شوند توصیه می شود که نسبت به حذف کدرشته محل های انتخابی خود که فقط در مهرماه پذیرش دارند از طریق سایت سازمان، قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

در غیر اینصورت چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان این رشته ها قرار گیرند، از آنان ثبت نام به عمل نخواهد آمد و هیچگونه تقاضایی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

داوطلبان علاقمند به گزینش در رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی لازم است پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۹۳ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، حداکثر تا روز جمعه ۱۴ شهریور مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کرده  و نسبت به ثبت اولویت های مورد نظر خود اقدام کنند.

داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام بند معلولیت را علامتگذاری کرده اند و نوع معلولیت آنان بر روی کارت شرکت در آزمون درج نشده است، چنانچه نیاز به منشی دارند لازم است سریعاً به سازمان بهزیستی محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم معلولیت اقدام و در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور آن را به باجه رفع نقص تحویل دهند در غیر اینصورت هیچ تسهیلاتی در روز برگزاری آزمون به آنان داده نخواهد شد.

کدرشته محل های حذف شده و جدید علاوه بر رشته های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما و اصلاح آدرس برخی از موسسات آموزش عالی اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای آزمون مذکور از سه شنبه ۱۱ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و داوطلبان می توانند نسبت به ویرایش کدرشته محلها اقدام کنند.

نکات بهداشتی ویژه داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۹

زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری کنید.

هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جدا خودداری شود.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد بود.

در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جدا خودداری کنید.

برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

از تماس دستها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کنید.

هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره دربها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

در مجموع ۹۱ هزار و ۸۷ نفر در رشته های با آزمون کاردانی نظام جدید سال ۹۹ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد هستند.

ظرفیت پذیرش در کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای سال ۹۹ تعداد ۲۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۵۱ هزار و ۸۲۹ به رشته‌های با آزمون اختصاص دارد و تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر به رشته های بدون آزمون اختصاص دارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کاردانی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی