پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کاردانی          13 امرداد 1400 - 04 August 2021


آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ روز ۲۲ مرداد برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ روز ۲۲ مرداد برگزار و ثبت نام و انتخاب رشته برای ۱۹ رشته بدون آزمون از ۱۹ مرداد آغاز می شود.

آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ برای ۵ کدرشته امتحانی با آزمون شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۸۸ شهرستان برگزار می‌شود.

در ۳۰ کدرشته‌ شامل الکترونیک، ساخت و تولید، صنایع فلزی، تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، چاپ، عمران، معماری، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی، متالورژی، سرامیک، معدن، علوم دریایی، امور اداری، تربیت کودک و مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، گرافیک، نقاشی، امور دامی، امور زراعی و باغی، ماشین های کشاورزی، صنایع غذایی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، مکاترونیک، پویانمایی، معماری داخلی، صنایع دستی و انرژی تجدیدپذیر خورشیدی آزمون برگزار نخواهد شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

برای متقاضیانی که در این رشته‌های تحصیلی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و نیازی به مراجعه متقاضیان به سایت سازمان سنجش جهت پرینت کارت نیست.

متقاضیان گزینش در رشته های بدون آزمون می توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل های انتخابی خود از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیانی که در زمان مقرر ۳۰ خرداد تا ۱۱ تیر ۱۴۰۰ موفق به ثبت نام نشده اند، در صورت تمایل می‌توانند با توجه به اطلاعیه ثبت نام نسبت به ثبت نام در رشته های بدون آزمون از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ اقدام کنند.

برگ راهنما برای متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای متقاضیان ۵ رشته با آزمون از روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

متقاضیان شرکت در آزمون می توانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت کارت اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون متقاضیان، بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (برای تعیین حوزه امتحانی) که در تقاضانامه ثبت‌نام، مشخص کرده‌اند در سایت سازمان سنجش درج شده است.

داوطلبانی که مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ به ترتیب شامل نام‌خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، کدرایانه ای دیپلم، کد و عنوان رشته تحصیلی، استان محل اخذدیپلم، معدل کل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم ، علاقه مند به گزینش در رشته های غیرانتفاعی و کدرشته محل‌های انتخابی براساس اولویت علاقه مندی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند لازم است برای اصلاح آن حداکثر تا تاریخ ۲۲ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

چنانچه داوطلبان مغایرتی در بندهای ۳، ۷، ۹ و ۱۳ (جنس، دین، معلولیت و زبان خارجی امتحانی) مشاهده کردند ضروری است در روز پنجشنبه ۲۱ مرداد صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت‌نامی کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است حداکثر تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج نسبت به اصلاح سهمیه اقدام کنند تا درصورت تأیید توسط ارگان مربوطه سهمیه برای آنان اعمال شود.

در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود متقاضی، در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

چنانچه کارت شرکت در آزمون هر یک از متقاضیان فاقد عکس بود و یا عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقدمهر بودن عکس، اشتباه عکس، واضح نبودن عکس و ... است ضروری است در روز پنجشنبه ۲۱ مرداد صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

متقاضیان علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باید در زمان پرینت کارت آزمون، پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود مبلغ ۱۳۷ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام پرداخت و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کرده و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، جزوه، کتاب، ماشین حساب ، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند(حتی بصورت خاموش) درجلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

مخدوش و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می شود و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کدرشته محلهای جدید و یا اصلاحاتی را پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به سازمان اعلام کرده که متقاضیان رشته‌های باآزمون یا با سوابق تحصیلی می توانند اطلاعیه سازمان سنجش که در ۱۸ مرداد منتشر می شود را مطالعه و در صورت تمایل رشته‌ محلهای انتخابی خود را ویرایش کنند.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی در زمان آزمون در سایت سازمان سنجش درج شده است.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ بصورت قطعی تایید شده، لازم است از روز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا جمعه ۱۵ مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش بخش آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش موردنظر بارگذاری کنند.

متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام نکند اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. انتظار می رود متقاضیان نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.

با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

از متقاضیان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کاردانی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی