پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          23 خرداد 1391 - 12 June 2012



حذف گرایش های رشته های علوم انسانی در مقطع کارشناسی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:معاون آمورشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در بازنگری علوم انسانی آنچه مطرح شده حذف گرایش های رشته های علوم انسانی در مقطع کارشناسی و ارایه دروس در این مقطع به صورت عمومی است.

دکتر عبدالله شفیع آبادی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از طرف مقام عالی وزارت علوم مسئول بازنگری علوم انسانی شده لذا بازنگری علوم انسانی به شدت در این دانشگاه در حال پیگیری است و تا این لحظه نیز بخش مهمی از مسیر را طی کرده ایم.
وی ادامه داد: در بررسی هایی که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که در مقطع کارشناسی علوم انسانی گرایش هایی مطرح می شود که در شرایط کنونی وجود آنها معنا ندارند به عنوان مثال در رشته روانشناسی گرایش هایی مانند کودکان استثنایی، بالینی، کودکان عقب مانده و ... مطرح است درحالی که در مقایسه گرایش ها با یکدیگر، آنچه مشاهده می شد وجود تنها 10 الی 15 واحد غیر مشترک بود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی یادآورشد: در هیچ جای دنیا در دوره کارشناسی گرایش تخصصی ارائه نمی دهند با توجه به این موضوع و بومی سازی و اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بازنگری علوم انسانی، کمیته ای تشکیل دادیم که در این زمینه مشغول به کار است.

وی ادامه داد: تحصیلات به صورت هرم است که در قاعده دوره کارشناسی و در راس آن آخرین مدرک تحصیلی قرار می گیرد از این رو باید در دوره کارشناسی کلیات تدریس شود و به تدریج به سمت راس هرم که تخصصی شدن است حرکت کرد.

شفیع آبادی با بیان اینکه در برنامه ریزی دانشگاه علامه برای بازنگری علوم انسانی،‌ تخصص ها را برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری لحاظ کرده ایم، خاطرنشان کرد: برای دوره کارشناسی تنها کلیات یک رشته ارائه می شود.

وی گفت: در کشور ما دروس لیسانس در دوره فوق لیسانس هم مطرح می شوند و فقط یک کلمه «پیشرفته» به آن اضافه می شود. شاید این روش برای اوایل انقلاب مناسب بود که باید نیروها زود وارد بازار کار می شدند و همچنین دوره کارشناسی ارشد و دکتری هم کم بود اما امروزه تحصیلات تکمیلی رشد فراوانی کرده است بنابراین باید دروس عمومی در دوره لیسانس و دروس تخصصی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری ارایه شود.




تگ ها گرایش های رشته های علوم انسانی کارشناسی علوم انسانی

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی