پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1400 نتایج ارشد 1400 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1400 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          18 مهر 1393 - 10 October 2014


لزوم تدریس دروس هنر به دانشجویان رشته مهندسی



دانشجویان رشته مهندسی معمولا کمتر آموزش هنر می‌بینند یا اصلا برای آنها چنین دروسی ارائه نمی‌شود و به همین دلیل فارغ‌التحصیلانی که در این رشته آموزش می‌بینند از تمام مهارت‌های ذهنی خود برای تفکر استفاده نمی‌کنند.
معمولا کمتر پیش می‌آید که به دانشجویان رشته مهندسی دروس هنر ارائه شود و این دروس تنها به چند واحد درس تاریخ هنر یا معماری محدود می‌شوند که البته این دروس نیز در دانشکده‌ها خیلی به ندرت برای دانشجویان رشته مهندسی ارائه می‌شوند.

از آنجا که نیمکره چپ مغز تمایل به مهندسی و برخی علوم دیگر دارد  فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی از تمام قابلیت‌های مغز یعنی فعالیت هر دو نیمکره محروم هستند.

بتی ادواردز مولف کتاب تصویر نیمکره مغز می‌گوید هنر برای آموزش مهارت‌های خاص شیوه‌های ادراکی تفکر، مهارت‌های کلامی، آنالیز اعداد و تفکرات تحلیلی ضروری است.

در مطالعه جدیدی که توسط  ارین سچ  جامعه‌شناس آمریکایی انجام شده مشخص شد دانشجویان رشته مهندسی پس از فارغ‌التحصیلی کمتر به مسائل رفاه اجتماعی اهمیت می‌دهند. آموز‌ش‌هایی که تنها یک طرف مغز را تقویت می‌کنند چشم‌اندازها و دیدگاه‌های افراد را محدود می‌کنند و در نتیجه میزان راه‌حل‌هایی که در مواجهه با مشکلات فنی به مغز خطور می‌کند نیز محدود می‌شود. این مساله سبب طراحی و ساخت تولیداتی می‌شود که هزینه‌های مالی و کاربردی تحمیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، با توجه به این مشکلات واحد طراحی مهندسی راه و ساختمان دانشگاه سیدنی استرالیا به دانشجویان در ترم آخر فارغ‌التحصیلی دروس مرتبط با طراحی ارائه می‌دهد که این فعالیت‌های خلاقانه طی 12 هفته به آنها تدریس می‌شوند.




تگ ها لزوم تدریس دروس هنر به دانشجویان رشته مهندسی کارشناسی مهندسی هنر

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی