پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          22 آبان 1390 - 13 November 2011




استفاده از خط و زبان فارسی در محیط شبکه اینترنت و اینترانت



دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: آموزش الکترونیکی و مجازی به همراه استفاده از خط و زبان فارسی در شبکه اینترنت از دیگر اولویت‌های کارگروه فناوری اطلاعات است.
به گزارش فارس، دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: از پروژه‌های مرتبط با شبکه ملی داده اطلاعات که از طرف شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها به این ستاد برسد، حمایت می‌شود.
کمال محامدپور، با تأکید بر اهداف مهم ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ستاد اولویت‌های کاری خود را در سال جاری از ابتدای امسال مشخص  و براساس اسناد بالادستی به ویژه سند چشم‌انداز، برنامه پنجم توسعه و اسناد دیگری مانند سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، سند راهبردی جامعه اطلاعاتی، نقشه جامع علمی و نظام جامع فناوری اطلاعات کشور، به دسته‌بندی این اولویت‌ها پرداخته است.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: یکی از مسائل مهم این ستاد در کارگروه فناوری اطلاعات، بحث دولت الکترونیک است، به طوری که پروژه‌هایی که می‌تواند در تحقق و تسریع این امر کمک کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند. علاوه بر این، در فناوری اطلاعات بحث تجارت و بانکداری الکترونیک از مسایل مهم کشور محسوب می‌شود؛ لذا پروژه‌های عملیاتی در این زمینه مورد حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می‌گیرد.
* استفاده از خط و زبان فارسی در محیط شبکه اینترنت و اینترانت
محامدپور افزود: آموزش الکترونیکی و مجازی به همراه استفاده از خط و زبان فارسی در شبکه اینترنت از دیگر اولویت‌های کارگروه فناوری اطلاعات است و مانند بسیاری از کشورها که زبان بومی خود را در محیط مجازی به کار می‌گیرند، ما نیز در نظر داریم تا از خط و زبان فارسی در محیط شبکه اینترنت و اینترانت استفاده کنیم.
* حمایت از  پروژه‌های مرتبط با شبکه ملی داده اطلاعات
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های ستاد در بحث کارگروه فناوری ارتباطات و مخابرات، شبکه ملی داده اطلاعات است. طبیعتا در این زمینه اگر پروژه‌هایی از طرف شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها به این ستاد برسد، آنها را مورد بررسی و حمایت قرار می‌دهیم. همچنین یکی دیگر از اولویت‌های حمایتی، نرم افزارهایی است که در شبکه‌های ارتباطی مورد حمایت و یا استفاده قرار می‌گیرند.
وی در ادامه افزود: با توجه به نسل چهارم مخابرات در بحث توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، شبکه‌های داده و مخابراتی نیاز به زیرساخت‌های فنی دارند، لذا ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پروژه‌هایی که به توسعه این گونه زیرساخت‌ها کمک کند، مورد حمایت قرار می‌دهد.
* توجه به استانداردهای شبکه‌های مخابراتی
دبیرستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تأکید بر اهمیت استانداردهایی که باید در شبکه‌های مخابراتی به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: پرداختن به این استانداردها از اولویت‌های کارگروه امنیت این ستاد محسوب می شود.
محامدپور یادآور شد: بحث تولید علم و دانش فنی در مقوله امنیت با توجه به اینکه ما در کشور قابلیت‌های خوب علمی و دانشگاهی در این زمینه داریم، یکی از اولویت‌های مهم ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
* تأسیس آزمایشگاه‌های امنیت در بخش خصوصی
به گفته دبیر ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تأسیس آزمایشگاه‌های امنیت در بخش خصوصی و دانشگاه‌ها و تربیت نیروی متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی در این حوزه نیز از اولویت‌های این ستاد است.
کمال محامدپور در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع حوزه ICT، حوزه‌ای است که باید بیشتر به آن پرداخته شود و یکی از نهادهایی که می‌تواند نقش هماهنگ کننده در این حوزه ایفا کند، ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در کل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است به ویژه در بحث IT که امروز در همه زمینه‌ها فراگیر شده و یک بحث فرادستگاهی است ضمن اینکه باید نهادی ایجاد هماهنگی در این حوزه را بر عهده گیرد که البته در این راستا جایگاه ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ایجاد این هماهنگی، می‌تواند بیشتر و پر رنگ تر دیده شود.



تگ ها خط و زبان فارسی،شبکه اینترنت،اینترانت

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی