پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          19 دی 1390 - 09 January 2012


مهمترین نمایشگاه‌های کتاب در سال ۲۰۱۲ را بشناسید


نمایشگاه کتاب



وب‌سایت مالیزین اینسایدر فهرستی از ۱۰ نمایشگاه مهم کتاب در سال ۲۰۱۲ را تهیه کرده است.

(ایسنا)، مالیزین اینسایدر فهرستی را از ۱۰ نمایشگاه مهم کتاب که در سال ۲۰۱۲ میلادی در سراسر جهان برگزار می‌شوند، تهیه کرده و توضیحاتی راجع به زمان و نحوه‌ی برگزاری این رویدادهای ادبی ـ فرهنگی ارائه کرده است.

۱- نمایشگاه جهانی کتاب دهلی نو از رویداد‌های مهمی است که هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. بیستمین دوسالانه‌ی دهلی نو از ۲۵ فوریه تا چهارم ماه مارس ۲۰۱۲ ( ۶ تا ۱۴ اسفندماه)‌ میزبان کتابفروشان و بازدیدکنندگان خواهد بود. کشور هند پس از آمریکا و انگلستان، سومین ناشر کتاب‌های انگلیسی‌زبان در دنیا محسوب می‌شود و نمایشگاه جهانی کتاب دهلی نو بزرگترین رویداد بین‌المللی در هند ویژه‌ی کتاب‌های انگلیسی‌زبان است. در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۲۰۰ ناشر و کتابفروش در این نمایشگاه محصولات فرهنگی خود را عرضه کردند که باعث جذب بیش از یک میلیون بازدیدکننده شد.

۲- نمایشگاه بین‌المللی کتاب ابوظبی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های کتاب منطقه خاورمیانه است که بخشی از آن توسط نمایشگاه کتاب فرانکفورت اداره می‌شود. در سال ۲۰۱۱، این رویداد فرهنگی، میزبان ۸۵۰ ناشر از حدود ۶۰ کشور بود. انگلستان کشوری است که بیست و دومین نمایشگاه کتاب ابوظبی در سال ۲۰۱۲ روی آن تمرکز می‌کند. این رویداد فرهنگی از ۲۸ ماه مارس تا دوم آوریل (۹ تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۱)‌ در امارات متحده‌ی عربی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰۰ هزار بازدیدکننده داشته باشد. سخنرانی، کتابخوانی، شعرخوانی و نشست‌های مختلف از رویدادهای فرهنگی است که در سال ۲۰۱۲ در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

۳- نمایشگاه کتاب لندن مهمترین نمایشگاه کتاب بهاره در قاره‌ی اروپا محسوب شود که چهل و یکمین ‌دوره‌ی برگزاری آن از ۱۶ تا ۱۸ آوریل (۲۸ تا ۳۰ فروردین ۹۱)‌ برپا می‌شود. این رویداد فرهنگی که بزرگترین رخداد در صنعت چاپ انگلستان محسوب می‌شود، دومین نمایشگاه بزرگ کتاب در جهان ویژه‌ی کتاب‌های انگلیسی‌زبان به شمار می‌رود. بیش از ۲۳ هزار فعال عرصه‌ی نشر به عنوان نماینده‌ی بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این نمایشگاه کتاب حضور پیدا می‌کنند. امسال نمایشگاه کتاب لندن روی بازار کتاب کشور چین تمرکز می‌کند.

۴- نمایشگاه کتاب نیویورک آمریکا بزرگترین نمایشگاه کتاب انگلیسی‌زبان است که صد و یازدهمین دوره‌ی آن از ۴ تا ۷ ماه ژوئن ۲۰۱۲ (۱۵ تا ۱۸ خرداد ۹۱)‌ برگزار می‌شود. این نمایشگاه که مهمترین در نوع خود در آمریکای شمالی به شمار می‌رود، بیش از ۱۵۰۰ غرفه‌دار و ۵۰۰ نویسنده را درسال ۲۰۱۱ به خود جذب کرد. حدود ۲۰ هزار کتاب‌دوست در این نمایشگاه حضور داشتند. نمایشگاه کتاب نیویورک در سال ۱۹۰۲ با حضور «مارک تواین»، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی، برای اولین‌بار برگزار شد.

۵- نمایشگاه کتاب کیپ تاون بزرگترین رویداد ادبی در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. ششمین دوره‌ی این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۶ تا ۲۸ خرداد ۹۱)‌ در کیپ تاون برپا می‌شود. در سال ۲۰۱۰ این نمایشگاه با حضور ۴۵ هزار بازدیدکننده روبرو شد. نمایشگاه کتاب کیپ تاون دومین نمایشگاه کتابی است که در کنار نمایشگاه ابوظبی از سوی نمایشگاه کتاب فرانکفورت برپا می‌شود. در سال ۲۰۱۰، ۲۰۰ ناشر از بیش از ۳۱ کشور در این رویداد ادبی شرکت داشتند و امسال پس از یک سال توقف، این نمایشگاه کار خود را از سر می‌گیرد.

۶- نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو امسال از ۵ جولای (۱۵ تیر ۱۳۹۱) کار خود را آغاز می‌کند و تا هشتم همین ماه به کار خود ادامه می‌دهد. «TIBF» امسال بر صنعت نشر کشور ژاپن تمرکز دارد. پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه بین‌المللی توکیو امسال، دومین نمایشگاه بزرگ جهان شناخته شود. ادبیات داستانی، کتاب‌های تجاری و بازار نسخه‌های دیجیتالی ژاپن از مسایل مورد تمرکز نوزدهمین دوره‌ی برگزاری این نمایشگاه خواهند بود. در سال ۲۰۱۱ که تمرکز این نمایشگاه روی کشور اسپانیا بود، ۸۸ هزار و ۷۶۷ نفر از ۲۳ کشور، از این نمایشگاه بازدید کردند و رکورد قابل‌توجهی را بر جای گذاشتند.

۷- هجدهم تا بیست و چهارم جولای (۲۸ تیر تا ۳ مردادماه ۹۱) زمانی است که نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. این رویداد فرهنگی بزرگترین نمایشگاه کتاب قاره‌ی آسیا محسوب می‌شود که هرساله تعداد زیادی از کتاب‌دوستان را به خود جذب می‌کند. نمایشگاه سال ۲۰۱۱ هنگ‌کنگ با تمرکز بر صنایع دیجیتالی و توسعه‌ی استفاده از نسخه‌های دیجیتالی، با حضور ۲۵۰ غرفه‌دار از ۱۶ کشور جهان برگزار شد و حدود یک میلیون بازدیدکننده داشت.

۸- نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن چین از بزرگترین‌ها در نوع خود است که نوزدهمین دوره‌ی آن بین ۲۹ آگوست تا دوم سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۹ مرداد تا ۱۲ شهریورماه ۹۱) برپا می‌شود. حدود ۲۰۰ هزار عضو صنعت نشر و علاقه‌مند به حوزه‌ی کتاب در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

۹- بزرگترین گردهمایی ناشران و نویسندگان سرتاسر جهان، نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر (۱۹ تا ۲۳ مهرماه ۹۱) در آلمان فعالیت دارد. در سال ۲۰۱۱ بیش از هفت‌هزار شرکت‌کننده از ۱۰۶ کشور در این نمایشگاه بین‌المللی حضور داشتند و در ۳۲۰۰ رویداد فرهنگی این نمایشگاه فعالیت داشتند. ۲۸۰ هزار و ۱۹۴ بازدیدکننده در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کردند. در شصت و چهارمین دوره‌ی برگزاری این رویداد فرهنگی مهم، شخصیت‌های برجسته‌ی حوزه‌ی کتاب، بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و سینما دور هم جمع خواهند شد. علاوه بر موضوع داغ نسخه‌های دیجیتالی، ‌کشاکش بازار کتاب چاپی با دنیای دیجیتال از محورهای مورد تمرکز این نمایشگاه خواهد بود.

۱۰- نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادلاخارا از ۲۴ نوامبر تا دوم دسامبر ۲۰۱۲ (۹ تا ۱۲ آذرماه ۹۱)‌ در مکزیک برپا می‌شود. «FIL» مهمترین رویداد فرهنگی جهان در حوزه‌ی نشر کتاب‌های اسپانیایی‌زبان است که بیست و ششمین دوره‌ی خود را تجربه می‌کند. بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در این رویداد فرهنگی حضور دارند و حدود ۲۰۰۰ ناشر در آن شرکت می‌کنند.

به گزارش مالیزین اینسایدر، نشست‌هایی با موضوع حوزه‌ی دیجیتال علاوه بر مناظره بین دو برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، «هرتا مولر» و «ماریو بارگاس یوسا»، از جاذبه‌های این نمایشگاه کتاب بین‌المللی در سال ۲۰۱۲ خواهند بود. شیلی میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب ۲۰۱۲ گودالاخاراست.



تگ ها مهمترین نمایشگاه‌های کتاب سال ۲۰۱۲ بشناسید

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی