پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          23 اسفند 1390 - 13 March 2012



درخواست‌های فراوان از طرف کشورهای غربی برای اعطای فرصت مطالعاتی در مرکز رویان

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از درخواست‌های فراوان کشورهای غربی برای اعطای فرصت مطالعاتی در مرکز رویان خبر داد.


نشست هیئت مدیره خانه تئاتر ‌با‌ محمدرضا مخبر‌دزفولی دبیر‌شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۹۰ در‌ محل دبیر‌خانه این شورا برگزار شد.

*تجربه موفق حل مشکلات حوزه علم می‌تواند برای حل مشکلات حوزه تئاتر بکار بیاید

مخبر‌ دزفولی در‌ این نشست طی سخنانی گفت: برای حل مشکل در حوزه هنرهای نمایشی باید افرادی که در این حوزه شاغل هستند، وارد میدان شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما تجربه موفقی ‌در‌حل مشکلات حوزه علم و فناوری با استفاده از این راهکار داشته‌ایم، که می‌تواند برای حل مشکلات حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر به کار بیاید.

*نقش مقام معظم رهبری در جریان پیشرفت علمی کشور بی‌بدیل بود

وی افزود: در مورد این تحولی که در پیشرفت علمی کشور بوجود آمد،‌ بنده به عنوان کسی که از بدو این جریان به جزئیات آن وقوف داشتم، می‌گویم که نقش مقام معظم رهبری در‌این جریان بی بدیل بود.

*درخواست های فراوان برای اعطای فرصت مطالعاتی در مرکز رویان  از کشورهای غربی

مخبر دزفولی با اشاره به تجربه موسسه رویان گفت: در مورد این موسسه از نقطه آغاز مقام معظم رهبری حامی کار بودند و ما امروز در زمینه سلول‌های بنیادین جزو‌ هشت کشور دارای این فناوری هستیم و درخواست‌های فراوانی برای اعطای فرصت مطالعاتی در این مرکز از کشورهای غربی دریافت کرده‌ایم.

*در تدوین اسناد بالادستی مانند "برنامه جامع تئاتر" باید مشارکت داشته باشید

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد:‌ مانند آنچه که در تدوین نقشه جامع علمی کشور با مشارکت فعالان حوزه علم و فناوری اتفاق افتاد،‌ در تدوین اسناد بالادستی این حوزه مثل برنامه جامع تئاتر شما باید مشارکت داشته باشید.

وی افزود: صراحت شما هنرمندان در بیان مشکلات مورد تائید بنده است، من تلاش می‌کنم تا دغدغه‌های شما را در صورت لزوم به رهبر معظم انقلاب منتقل کنم.

*در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی به موضوع تئاتر و هنرهای نمایشی توجه خوبی کرده‌ایم

مخبر دزفولی گفت: بنیاد ملی تئاتر به عنوان محل تردد همه هنرمندان تئاتر، باید محل اصلی برای نگارش متون نمایشی مناسب جامعه ما باشد و ما در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی به موضوع تئاتر و هنرهای نمایشی توجه خوبی کرده‌ایم.

*پیام امام خمینی(ره) به هنرمندان باید همواره مورد توجه آنان باشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قرائت بخشی از پیام امام خمینی(ره) توسط یکی از حضار، ادامه داد: پیام امام خمینی(ره) به هنرمندان به عنوان پیام یگانه دوران که ما بعد از حضرات معصومین (ع) مانند ایشان را سراغ نداریم، باید همواره مورد توجه هنرمندان باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم به عنوان یک کارشناس مسلط به جزئیات مسائل هنری، بر لزوم ورود هنرمندان به عرصه مبارزه با نظام سلطه جهانی تاکید دارند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به سخنان یکی از حضار در مورد مشکلات معیشتی فارغ التحصیلان رشته تئاتر گفت: متاسفانه در این حوزه با خلا وجود اسناد بالادستی مواجه هستیم و باید با کمک شما نقشه جامعی در این زمینه تدوین شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: در این نقشه باید ضمن‌ رصد و‌ضعیت موجود و آنچه که در پیش رو داریم، تکلیف وضعیت آموزش رشته های زیر مجموعه هنرهای نمایشی از جمله تئاتر از نظر تعداد دانشجویان و... معین شود.

*پیشنهادهای شما پس از طی مراحل قانونی در صحن شورا مطرح و تصویب خواهد شد

وی افزود: ما آماده هستیم تا از طریق کمیسیون هنر و معماری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ با شما تعامل مستمر داشته باشیم و شما هم باید روند اجرای مصوبات شورا در حوزه تئاتر را رصد و در صورت لزوم کاستی ها را به ما منعکس کنید و ما پیشنهادهای شما را پس از طی مراحل قانونی در صحن شورا مطرح و تصویب خواهیم کرد.

*هنر‌ و ‌آفرینش زیبایی از نگاه ما، دارای سرشت الهی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنر‌ و‌ آفرینش زیبایی از نگاه ما، دارای سرشت الهی است زیرا خداوند تبارک وتعالی در آفرینش هستی نهایت زیبایی را به کار برده است و بنابراین هنرمند باید نزدیک ترین بنده به خداوند متعال باشد.

مخبردزفولی با اشاره به سخنان یکی از حضار در مورد قابلیت های تئاتر در تسهیل روند آموزش ادامه داد: شما هنرمندان باید رابطه خود را با آموزش و پرورش و خردترین لایه های اجتماع تقویت کنید ‌که این امر نیاز‌ به کار مضاعف شما دارد.

*تقویت فرهنگستان‌ها برای جلوگیری از خانه‌نشین شدن نخبگان پس از بازنشستگی

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: ما با تقویت فرهنگستان ها تلاش کردیم تا از خانه نشین شدن نخبگان پس از بازنشستگی جلوگیری کنیم و این کار در فرهنگستان هنر هم باید اتفاق بیافتد.

*تاسیس دانشکده هنرهای اصیل با پیگیری استاد فرشچیان و حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عضویت استاد محمود فرشچیان در کمیسیون هنر و معماری دبیرخانه شورا گفت: ‌با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایشان پیگیر مراحل تاسیس دانشکده هنرهای اصیل هستند و در دیدار اخیر وی با حضرت آیت الله جوادی آملی،‌ ایشان از این کار ابراز خرسندی نموده اند.

*بررسی موضوع بیمه هنرمندان در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان هنرمندان تئاتر

مخبر دزفولی‌ با‌ اشاره به سخنان یکی از حضار در مورد مشکلات معیشتی هنرمندان ادامه داد: ما پیگیر بحث بیمه تکمیلی هنرمندان هستیم و در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان هنرمندان تئاتر این موضوع بررسی و حل خواهد شد.

*هنرمند، باید برای تمام مدت عمر خود مورد حمایت قرار گیرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در برخی از موارد هنرمند باید به علت تلاشی که برای خلق یک اثر هنری فاخر و ماندگار کرده، برای تمام مدت عمر خود مورد حمایت قرار گیرد و ما نمونه هایی از این رفتار را در سیره معصومین (ع) مشاهده می کنیم.

*باید با تلاش، عقب ماندگی ها را رفع وجایگاه رفیع خود را مجددا به دست آوریم

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: به اذعان مورخین غربی، مسلمین در چند قرن آغاز تمدن اسلامی از مرجعیت علمی در جهان برخوردار بودند و به گفته جورج سارتون دانشمندان مسلمان تراز و معیار علم و مسلمین تراز و معیار تمدن در تمامی ابعاد آن یعنی هنر، علم و مدنیت بوده اند.

مخبر دزفولی ادامه داد: به اعتراف همین مورخین، زیباترین بخش ازتمدن اسلامی ساخته و پرداخته ایرانیان است که این نشان دهنده روحیه هنرمند ایرانیان می باشد.

وی در پایان گفت: باید با تلاش، عقب ماندگی سیصد ساله  ایجاد شده ناشی از استبداد حکام نالایق و استعمار دشمان خارجی را رفع نموده و جایگاه رفیع خود را مجددا به دست بیاوریم.

*مدیرعامل خانه تئاتر: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخگوی دغدغه هنرمندان تئاتر است

در این دیدار ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخگوی دغدغه هنرمندان تئاتر است و گلایه ما اجرا نشدن این مصوبات است و خوشبختانه در این مصوبات هنرمند به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته شده است.

جواد اعرابی بازرس خانه تئاتر نیز در این نشست گفت: ما خواهان تعمیق و تداوم ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و این شورا با توجه به جایگاه فرادولتی خود می تواند با  سیاست گذاری در حوزه تئاتر ما را کمک کند.

وی ادامه داد: خانه تئاتر یک نهاد سیاسی نیست و ما در این مرکز می خواهیم تا مشکلات صنفی خود را مرتفع کنیم.

کاظم ه‍ژیر آزاد نیز در این نشست گفت: اصل 44 قانون اساسی به عنوان میثاق ملی مورد پذیرش همه ما،‌ باید برای خصوصی سازی حوزه تئاتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارداد تعرفه دستمزد هنرمندان تئاتر، که در خانه تئاتر تهیه شده باید توسط تمام مراکز محترم شمرده شود.

محمد یعقوبی یکی دیگر از حاضران در این نشست گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ممیزی مورد قبول اکثریت هنرمندان تئاتر است، زیرا مواردی مانند نژادپرستی که در این آئین نامه ممنوع شمرده شده از نظر هر انسان آزاده ای ناپسند است.

*رئیس کمیسیون هنر و معماری: توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه آن، ‌به حوزه هنر در دوره اخیر افزایش یافته است

دکتر محمد حسین ایمان خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نشست گفت: توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه آن، ‌به حوزه هنر در دوره اخیر افزایش یافته و تشکیل کمیسیون هنر و معماری نماد بارز این توجه است‌.

گفتنی است در این دیدار؛ آقایان استاد عزت اله انتظامی، ایرج راد، کاظم هژیر آزاد، محمد یعقوبی، هوشمند هنرکار، خسرو احمدی، محمدامیر یارمحمد و بهزاد فراهانی از هنرمندان تئاتر کشور حضور داشتند.




تگ ها کشورهای غربی مطالعات مرکز رویان

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی