پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          30 مهر 1391 - 21 October 2012


رشد ۱۰۰ درصدی بودجه وزارت علوم طی ۲ سال گذشته

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور و به نقل از خبرگزاری فارس، سیزدهمین جلسه اتاق فکر، برنامه ریزی و سیاست‌های راهبردی وزارت علوم با حضور علی‌اکبر متکان معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، فرهاد بهرامی مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات این وزارتخانه، کیوان مرادیان رییس صندوق رفاه دانشجویان و همچنین رؤسای 20 دانشگاه کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

 

در این نشست متکان ضمن تشریح ابعاد مختلف موفقیت‌های دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه لرستان روی ریل رشد و تعالی قرار گرفته و پیشرفت این دانشگاه در طول 2 سال گذشته بسیار چشمگیر و اثربخش بوده است و امیدواریم با حمایت ویژه از مجموعه دانشگاه لرستان شرایط رو به رشد این نهاد علمی را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

 

وی افزود: فضای فیزیکی، تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد رشته‌ها به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی، بودجه پژوهشی و کلیه شاخص‌های کمی و کیفی در این دانشگاه رشد خوبی داشته‌اند و همین مساله موجب می‌شود که جایگاه این دانشگاه نیز به دنبال توسعه صورت گرفته ارتقا یابد.

 

متکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ایجاد رشته‌های دکترا در این دانشگاه گفت: اینکه دانشگاه لرستان در طول تمام عمر آموزشی خود 2 رشته دکتری داشته، اما در طول ۲ سال گذشته 34 رشته دکتری آن هم برپایه طرح آمایش سرزمین به این دانشگاه اختصاص یافته، نشان از توجه ویژه دولت به این دانشگاه است.

 

وی به لزوم ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی رشته‌های جدید اشاره کرد و گفت: برای راه‌اندازی رشته‌های جدید به زیرساخت‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری نیاز است که البته در ۲ سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در این دانشگاه ایجاد شده است.

 

متکان درخصوص راه اندازی پردیس بین الملل در این دانشگاه گفت: تلاش داریم تا با راه اندازی این پردیس‌ها دانشجویان خارج از کشور را به داخل کشور باز گردانده و خروج دانشجویان به خارج از کشور را به حداقل برسانیم.

 

معاون وزیر علوم با اشاره به برگزاری اتاق فکر وزارت علوم در دانشگاه لرستان گفت: اینگونه جلسات و هم فکری‌ها باعث می‌شود که سیاست‌های مناسب را در ارتباط با شرایط فعلی کشور اتخاذ کنیم.

 

متکان به رشد بودجه این وزارتخانه در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: در سال 84 میزان بودجه 490 میلیارد تومان بود و در سال 88 این میزان به 1450 میلیارد تومان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه طی 2 سال گذشته 100 درصد رشد بودجه داشته‌ایم، گفت: سال گذشته بودجه عمرانی ما 500 میلیارد تومان بوده و امسال این میزان به بیش از 1000 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

سپس زمانیان رییس دانشگاه لرستان نیز با اشاره به ارتقای سطح علمی و آموزشی این دانشگاه گفت: خوشبختانه در طول 2 سال اخیر این دانشگاه رشد مطلوبی در تمام زمینه‌ها داشته است که امیدواریم با تداوم تلاش‌ها شاهد تعالی هرچه بیشتر این مجموعه آموزش عالی در سطح کشور باشیم.

 

وی با بیان اینکه درحال حاضر 141 رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس می‌شود، افزود: از این تعداد رشته دانشگاهی 87 رشته در طول سال‌های 89 و 90 به این دانشگاه اضافه شده و 36 رشته آن در مقطع دکتری است، یعنی در فاصله زمانی کمتر از 2 سال بیش از 33 سال قبل از سال 89 به دانشگاه لرستان رشته دانشگاهی اضافه شده است.

 

زمانیان در پایان افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، فضای دانشگاهی، اعتبارات پژوهشی، بودجه و تعداد دانشجو در حد بالا و در مواردی چندین برابر دوره‌های ماقبل را از توفیقات این دانشگاه دانست.

 

 

 

تگ ها ۱۰۰ درصدی بودجه وزارت علوم ۲ سال گذشته

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی