پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          27 دی 1391 - 16 January 2013





تغییر آئین‌نامه تشکلهای اسلامی دانشگاهها و  گسترش تحکیم وحدت قانونی


معاون فرهنگی وزیر علوم از تغییر آئین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهها خبر داد و گفت: اکنون این آئین نامه در دستور کار شورای اسلامی شدن قرار دارد و قرار است تغییراتی در آن ایجاد کند که در صورت تصویب اعلام خواهد شد.


پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرنگار مهر، دکتر غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و نمایندگان وزیر در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی که در محل وزارت علوم در حال برگزاری است، به دستورالعمل تشکیل باشگاه آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل باشگاه آزاداندیشی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: این دستورالعمل دارای ویژگی های خاصی است که به چند نکته از آن اشاره می کنم یکی اینکه باشگاه آزاداندیشی حالت کارگاهی دارد و می تواند اگر لازم باشد افرادی که در کرسی های آزاداندیشی شرکت می کنند را آموزش دهند و چون حالت ثابت دارد و دفتری به نام باشگاه آزاداندیشی در دانشگاه ها ایجاد می شود اگر صلاح باشد می توان برخی از کلاس های درس را به صورت کرسی آزاداندیشی در این باشگاه تشکیل داد.

وی ادامه داد: گردانندگان باشگاه آزاداندیشی را دانشجویانی با سابقه فرهنگی تشکیل می دهند.


تولید محتوا برای اقتصاد مقاومتی

معاون فرهنگی وزیر علوم به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در این زمینه در وزارت علوم صورت گرفته است که باید اقتصاد مقاومتی در شورای فرهنگی دانشگاه ها، فرهنگ سازی شود. معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ها در حوزه ادبیات اقتصاد مقاومتی اقدام به تولید محتوا می کند و دبیرخانه تولید ادبیات اقتصاد مقاومتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تشکیل شده است.



هر دانشکده یک خبرنگار فرهنگی

خواجه سروی در بخش دیگری از سخنانش از معاونان فرهنگی دانشگاه ها خواست بخش خبرنگاران فرهنگی را فعال کنند و هر دانشگاه یک خبرنگار فرهنگی فعال داشته باشد و دانشگاه های بزرگ که چندین پردیس دارند، در هر دانشکده و پردیس یک خبرنگار فرهنگی بکار گیرند.

وی در ادامه به آئین نامه تشکل های اسلامی دانشگاه ها اشاره و تصریح کرد: این آئین نامه در دستور کار شورای اسلامی شدن قرار گرفته و قرار شده تغییراتی در جهت تسهیل کار تشکل ها در این آئین نامه صورت گیرد.



اتاق معاونت فرهنگی باید به روی دانشجویان باز باشد

معاون فرهنگی وزیر علوم اضافه کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه باید به سمتی حرکت کند که تقریبا سخنگوی دانشگاه باشد، کار معاونت فرهنگی ایجابی است و نباید معاونت فرهنگی کار حراست را انجام دهد اگر معاونت فرهنگی در جای خود نباشد، نمی شود هیچ کاری انجام داد و فضا بسته می شود و یک جایی فوران می کند که نمی توان آن را کنترل کرد. اتاق معاونت فرهنگی باید به روی دانشجویان، اساتید و کارمندان باز باشد و از ایمان کسی هم سوال نشود؛ چراکه کار معاونت فرهنگی جذب است و نقش آن هدایت گر بودن.

خواجه سروی ادامه داد: دانشگاه هایی که از ظرفیت اساتید و دانشجویان استفاده کرده اند، بسیار موفق تر از دانشگاه هایی که از این ظرفیت ها استفاده نکرده اند بوده اند.

سیاست آموزش عالی در انتخابات

وی به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و افزود: سیاست آموزش عالی باید این باشد که دانشگاه به عنوان عقل منفصله جامعه برای انتخابات 92 باید مشارکت آفرین باشد دانشگاه جایگاه مهمی دارد و باید برای انتخابات 92 دارای برنامه باشد تا مشارکت پرشور 4.5 میلیون دانشجو را ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: معاونین فرهنگی و معاونین دانشجویی اوایل اسفند ماه نشست مشترکی خواهند داشت و در آنجا گزارش فعالیت معاونت ها ارائه خواهد شد.

خواجه سروی تصریح کرد: ساختاری طراحی شده است تحت عنوان کمیته حمایتی و نظارتی بر انجمن های علمی که باید این کمیته فعال شود در زمینه تشکل های دانشجویی هم قرار شده بود سال گذشته مجمع هماهنگی تشکل های دانشگاهی و استانی تشکیل شود و در این زمینه فعالیت کند.

وی ادامه داد: اگر رئیس دانشگاه تشکل های دانشجویی را تحویل نمی گیرد شما آنها را تحویل بگیرید.

خواجه سروی در ادامه سخنانش به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اشاره کرد و گفت: طبق بررسی هایی که ما کردیم از یک منظر که آسیب متوجه کشور می شد، بخش اساتید بود بنابراین از سال 88 بخش فرهنگی اساتید را فعال کردیم و معاونان فرهنگی متصدی این امور هستند.

وی در ادامه از معاونان فرهنگی خواست از ظرفیت فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری استفاده لازم را ببرند چراکه اگر آنها از این ظرفیت استفاده نکنند، دشمن از ظرفیت آنها استفاده خواهد کرد.

خواجه سروی در ادامه به تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: سیاست ما این است که تشکل های اسلامی دانشگاهی تکثر داشته باشد البته به این شرط که افراد موسس این تشکل ها افراد درستی باشند.

وی در ادامه به صحبت های مدیرکل حراست وزارت علوم مبنی بر عدم ارائه مجوز تشکل ها اشاره کرد و گفت: نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است چون ممکن است دشمن نتواسته باشد از جایی نفوذ کند بخواهد از این طریق نفوذ کند.

گسترش دفتر تحکیم وحدت به صورت قانونی

وی ادامه داد: ما با احتیاط در این زمینه کار را پیش می بریم تاکنون 8 دانشگاه برای ایجاد تشکل درخواست خود را ارائه کرده اند که با 7 درخواست موافقت شده است برنامه ما گسترش دفتر تحکیم وحدت که به صورت قانونی است جزو برنامه های ما است که باید در مقابل دفتر تحکیم وحدت غیرقانونی تقویت و توسعه یابد.

وی در ادامه افزود: هیات نظارت در دانشگاه باید فرمان فعالیت سیاسی در دانشگاه باشد ما طی ماه های آینده کاری می‌کنیم که در دانشگاه ها هیچ تنشی وجود نداشته باشد.





تگ ها علمی فرهنگی گسترش تحکیم وحدت قانونی وحدت قانونی دانشگاه

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی