پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          28 دی 1391 - 17 January 2013






ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی در قزوین و بکارگیری از ظرفیت تولید کشور



رئیس دانشگاه ‌آزاد اسلامی قزوین گفت: با ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی در قزوین و بکارگیری از ظرفیت‌های مطلوب تولید کشور می‌توان بهترین محصول را تولید کرد.




پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی موسی‌خانی در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی که با حضور مسئولان استانی، رؤسای دانشگاه‌ و نخبگان دانشجو به همت بسیج دانشجویی استان قزوین در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الامر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: باید شهرک علمی و تحقیقاتی در استان قزوین ایجاد شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.


وی با اشاره به اینکه استان تهران و قزوین با جمعیت 400 هزار دانشجو، یک چهارم دانشجویان کشور را دارد، ابراز داشت: با ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی و بکارگیری از ظرفیت‌های مطلوب تولید در کشور می‌توان نیازهای اساسی کشور را تولید کرد و با بی‌نیاز شدن آنها در داخل کشور این محصولات را نیز صادر کرد.


رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه در برخی مراکز دانشگاهی با این امکانات موجود توفیقات مفیدی به دست نمی‌آید، اذعان داشت: با راه‌اندازی ساختار ویژه در شهرک علمی و تحقیقاتی می‌توان به بازه ثروت در کشور دست یافت.


موسی‌خانی با اشاره به اینکه با استفاده از افکار و ایده‌های نخبگان در شهرک علمی و تحقیقاتی می‌توان به اهداف کیفیت برتر تولیدات داخلی رسید، بیان داشت: باید با تدوین مدل آموزشی با مدل خاص کشور در مسیر کارآفرینی و تولید ناب قدم برداشت و با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب تولید ثروت کشور را ارتقا داد.


وی با بیان اینکه باید در حوزه دانش‌محور عرضه خوبی داشته باشیم، خاطرنشان کرد:‌ اکنون جهاد دانشگاهی یک میلیارد دلار صادرات می‌کند که این بیانگر موفقیت توانایی این نهاد در این زمینه بوده است بنابراین می‌توان ایده‌ها و حرف‌ها را به عمل تبدیل کرد.


رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین متذکر شد: فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی که عامل موفقیت ایران با کشورهای استکبار جهانی است به نحو مطلوب‌تری در بین مردم نهادینه شود تا موفقیت‌های کشور دو چندان افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در تولیدات ایرانی می‌توان محصولات این کشور را از تک محصولی خارج کرد و با سیاست‌گذاری‌های درست نظام با تولید مطلوب ثروت کشور را افزایش داد.



وی با بیان اینکه با دانش‌محور کردن تولیدات ایرانی می‌توان خدمات مفیدی را ارائه کرد که در این راستا دانشگاه نقش بسزایی در تحقق این هدف دارد، اظهار داشت: باید با برطرف کردن موانع تولید تولیدکنندگان در هر شش ماه بهترین محصول را با توجه به تکنولوژی روز دنیا به بازار عرضه کرد تا بتوان با دور زدن تحریم اقتصادی با سایر محصولات جهانی رقابت کرد.

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تحولی بزرگ در جامعه است، ابراز داشت: هنوز این فضا برای اقشار مختلف جامعه قابل ملموس نشده است که باید برای تحقق این هدف مردم، رؤسا و دانشجویان برای ایجاد این تحول با جدیت وارد عمل شوند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان این تحول را محقق کنند.



موسی‌خانی با اشاره به اینکه برای ایجاد اقتصاد مقاومتی ابتدا باید اقشار مختلف جامعه به ضرورت آن در جامعه پی ببرند، اذعان داشت: باید فرهنگ‌سازی مناسبی برای اهمیت و ضرورت این اقتصاد در بین آنان شود که در این راستا مسئولان مانند صدا و سیما، مدارس، فیلم‌سازان و روحانیون حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش بسزایی در تحقق این امر داشته باشند.



رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه وقتی تولید فیلم باربی یک میلیارد تیراژ پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: هنوز کشور ما در چهره‌سازی نتوانسته موفق عمل کند و حتی در شخصیت‌های کارتونی مانند کلاه قرمزی که توانست در بین کودکان جایگاه خوب به دست آورد، متأسفانه به طور کامل پرداخته نشد در صورتی که ما می‌توانیم از فرهنگمان برای اقشار مختلف جامعه سنبل‌سازی کنیم.



وی در خاتمه تأکید کرد: مقام معظم رهبری از سال‌های قبل که قوانین دست و پا گیر را از پیش روی مراکز تحقیقاتی برداشتند و بنا شد که واردات مواد اولیه مراکز تحقیقاتی سریع‌تر و جدا از کاغذبازی‌ها انجام شود، اقتصاد مقاومتی را در کشور عملی کردند و معظم‌له باید الگوی همه مسئولان در این زمینه باشند.







تگ ها شهرک علمی تحقیقات شهرک علمی در قزوین تولید کشور

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی