پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          17 اردیبهشت 1392 - 07 May 2013


انتشار 50 عنوان نشریه توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از انتشار 50 عنوان نشریه دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی توسط این مرکز و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، دکتر جعفر مهراد اظهار داشت: بر اساس سیاست های معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر است سازمان هایی مانند مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که از نظر اهداف در پی انتشار اطلاعات علمی میان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخل و کشور های منطقه هستند در چاپ و انتشار مجلات معتبر همکاری کنند.

وی گفت: بر این اساس، طبق برنامه های سنجیده، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از سال 1391 انتشار مجلات علمی کشور را در برنامه های خود قرار داده است.

سرپرست ISC افزود: در واقع امر، این مجلات توسط دانشگاه ها و مراکز علمی و انجمن ها تهیه و تولید می شود، اما سازمان های یاد شده با عقد تفاهم نامه علاقمندی خود را نسبت به واگذاری چاپ و انتشار این مجلات به مرکز منطقه ای و ISC ابراز داشته اند.

وی ادامه داد: فلسفه اتخاذ این سیاست این بوده است که معمولا دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از کمبود بودجه و نداشتن ساختار لازم برای دفتر مجله در دانشکده ها و رشته های مختلف رنج می برند، در مقابل به طوری که بیان شد هم مرکز منطقه ای و هم ISC در انتشار نشریات این سازمان ها ضمن همکاری، بخشی از وظایف خود را نیز که انتشار اطلاعات علمی است به انجام می رسانند.

مهراد در ادامه بیان کرد: مرکز منطقه ای و ISC در تهیه مقاله ها و فرایند ارزیابی و پذیرش مقالات مجلات نقشی بر عهده ندارد. تنها موردی که لازم است بیان کنم این مورد است که آرم این دو موسسه به عنوان ناشر مجلات بر روی انتشاراتی که چاپ و توزیع آن ها به مرکز منطقه ای و ISC واگذار شده است درج می گردد.

وی افزود: مرکز منطقه ای و ISC طبق تفاهم به عمل آمده این مجلات را در 500 نسخه که تیراژ مناسبی برای مجله های علمی پژوهشی و علمی ترویجی به حساب می آید، چاپ می کند. برای توزیع این مجلات که به دست گروه های هدف برسد شبکه توزیع برنامه ریزی شده ای طراحی شده است که در این شبکه هر شماره از یک مجله به دانشگاه ها و موسساتی ارسال می شود که از نظر موضوعی سازگاری و همخوانی دارند و این عمل باعث شده است که مجله ها حتی در دور افتاده ترين نقاط کشور نيز توزيع شود و در دسترس گروه های هدف قرار گيرد.

سرپرست ISC اظهار داشت: در کميسيون نشريات معتبر وزارت علوم، تحقيقات و فناوری بیش از 800 مجله به عنوان مجلات علمی-پژوهشی و علمی- ترويجی به تصويب رسيده است. با شروع به چاپ مجلات توسط مرکز منطقه ای و ISC و با توجه به امکانات موجود در طول سال 1391 تعداد 36 عنوان نشريه به شرح زير چاپ، منتشر و توزيع شده است.

رئیس مرکز منطقه ای افزود: به طوري که از عناوين اين نشريات که حالت تخصصی دارد برمی آيد، اين نشريات نوع خاصی از نشريه هايی هستند که هر روز و همراه با گسترش مرزهای علمی، تاثير تعيین کننده ای در توسعه آموزش عالی و تحقيقات علمی کشور دارند. سرعت چاپ از يک طرف و توزيع به موقع آن از طرف ديگر، توانايی گروه های هدف را در دستيابی به منابع تازه و جديد علمی بيش از پيش افزايش داده است.

وی افزود: نشريه های چاپ مرکز منطقه ای و ISC بر اساس درخواست های رسيده از سوی دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتی کشور، نشان می دهد که مخاطبان جديدی را جذب کرده است و باعث رشد خوانندگان کل نشريه ها به خصوص دانشجويان و پژوهشگران در کشور شده اند.

مهراد ادامه داد: برای پاسخگويی به نيازهای مخاطبان، مرکز منطقه ای و ISC در سال 1392 تصميم گرفته است که علاوه بر استمرار چاپ مجلات ياد شده در بالا، تعداد ديگری از نشريه های علمی دانشگاه ها و انجمن ها را نيز پذيرفته و نسبت به چاپ و انتشار آن ها اقدام کند. درخواست پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله برای انتشار یک عنوان نشریه فارسی و عنوان دیگر به زبان انگلیسی از آن جمله است.

وی اظهار داشت: توزيع شمارگان بالای اين نشريات و دسترسی به گروه های هدف موجب گرديده است که درخواست برای افزايش تيراژ نشريات بالا رود و اين افزايش مورد توجه مرکز منطقه ای و ISC قرار گرفته است. زيرا معتقديم هدف از انتشار و چاپ مجلات، توزيع آخرين يافته های علمی و دسترس پذير کردن مقالات اين مجلات به جمعيت کثيری از جامعه علمی است که تحت عنوان هيئت علمی، پژوهشگر و دانشجويان تحصيلات تکميلی به تدريس و تحصيل اشتغال دارند. بنابراين، در ماه های اخير هم افزايش تعداد عناوين و هم افزايش شمارگان هر شماره از نشريات علمی موضوع با اهميتی است که مرکز منطقه ای و ISC در اين راستا حرکت خواهد کرد.

ليست مجله‌هاي چاپ شده توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و  پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

دانشگاه شهيد چمران اهواز (13 عنوان)، دست‌آوردهاي روانشناختي (4  مورد)، علوم تربيتي (4 مورد)، مشاوره كاربردي (2 مورد)، مجله دامپزشكي ايران، گياه پزشكي (4 مورد)، اقتصاد مقداري (1 مورد)، مجله زمين‌شناسي كاربردي پيشرفته (3 مورد)، مجله علوم و مهندسي آبياري (4  مورد)، توليدات گياهي (4  مورد)، مهندسي زراعي (2  مورد)، مجله مدل‌سازي پيشرفته رياضي (2  مورد)، مطالعات ادبيات و زبان فرانسه (2 مورد)، مجله پژوهش‌هاي بس ذره‌اي (1 مورد)، انجمن اخلاق در علوم و فناوري (1 عنوان)، فصلنامه اخلاق در علوم وفناوري (4  مورد)، بسيج اساتيد كشور (1 عنوان)، مطالعات قدرت نرم (3 مورد)، دانشـگاه تبريز (6 عنوان)، دانش كشاورزي و توليد پايدار (2 مورد)، فقه و حقوق اسلامي (1 مورد)، مهندسي عمران و محيط زيست (1 مورد)، پژوهش‌هاي علوم دامي (1 مورد)، پژوهش‌هاي فلسفي (1 مورد)، پژوهش‌هاي صنايع غذايي (1 مورد)، انجمن جامعه اطلاعاتي (1 عنوان)، فصلنامه جامعه اطلاعاتي (1 مورد)، دانشگاه سيستان و بلوچستان (4 عنوان)، فصلنامه مطالعات شبه قاره (3 مورد)، پژوهشنامه ادب غنايي (2 مورد)، پژوهش‌هاي مديريت عمومي (4 مورد)، مطالعات روانشناسي تربيتي (1 مورد)، دانشگاه شيراز (2 عنوان)، مجله مطالعات حقوقي (2 مورد)، مجله پيشرفت‌هاي حسابداري (2 مورد)، انجمن تاريخ اسلام (1 عنوان)

پژوهشنامه تاريخ اسلام (1 مورد)، سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران (2 عنوان)، فصلنامه مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات (3 مورد)، گنجينه اسـناد (1 مورد)، دانشگاه كردستان (1 عنوان)، فصلنامه مشاوره و روان‌درماني خانواده (1 مورد)، دانشگاه علوم انتظامي – تهران (2 عنوان)، پژوهش هاي انتظام اجتماعي (1 مورد)، فصلنامه مطالعات مديريت انتظامي (2 مورد)، دانش انتظامي (1)، فرماندهي انتظامي استان فارس - دفتر تحقيقات و مطالعات كاربردي (1 عنوان)، مجله دانش انتظامي فارس (3 مورد)، مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري (1 عنوان)، (IJISM (25 Issue) (2003-2013

تگ ها انتشار نشریه نشریه

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی