پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          07 تیر 1392 - 28 June 2013

وزیر علوم جدید با اعتقاد قلبی به نقشه علمی کشور
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزیر علوم منتخب باید اعتقاد عمیق و قلبی به اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور داشته باشد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه وزیرعلوم دولت جدید باید چه خصوصیاتی داشته باشد گفت: وزارت علوم موضوعی است که به علوم، تحقیقات و فناوری مربوط است و بد نیست که یک مرور فشرده به این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته نگاه به علم و فناوری راهبردی بوده تصریح کرد: خوشبختانه در 10 سال اخیر شاهد بودیم که مقام معظم رهبری وارد میدان علم و فناوری شدند این درحالی است که در سال‌های قدیم تر این اتفاق رخ نمی داد اما ایشان حساسیت بحث علم و فناوری را تشخیص داده و این گفتمان و تفکر را ایجاد کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که درحال حاضر مردم کوچه بازار هم پی به اهمیت علم برده‌اند افزود: خوشبختانه مباحث علم و فناوری در حد چشم انداز نمانده از چند سال گذشته مقام معظم رهبری برای رسیدن به آمال و آرزوهایی که در کشور وجود دارد برنامه راهبردی مطالبه کردند و آن به نقشه جامع علمی کشور تبدیل شد.

وی ادامه داد:  این مقدمات را عنوان کردم تا به این مساله برسم که انتخاب وزیر علومی که بتواند از این موقعیت کلیدی استفاده کند بسیار تعیین کننده است، متاسفانه این روزها گمانه‌زنی‌هایی درمورد دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی می شود که البته درست بوده و نیاز اول کشور است ولی در مورد حوزه علم و فناوری کمتر بحث عمیق صورت گرفته و فقط به بردن یک سری اسم بسنده شده است.

کبگانیان به نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: وزیر علوم منتخب باید کسی باشد که به نقشه جامع علمی کشور که با همکاری چند هزار نفر صاحب‌نظر زبده، کارشناس و تلاش آنها تدوین شده و بیش از 40 هزار صفحه آن به صورت فشرده به یک سند 30 تا 40 صفحه‌ای با 224 اقدام ملی و بین 50 تا 60 شاخص مشخص و اولویت‌های مشخص تبدیل شده است عمیقا اعتقاد داشته باشد.

وی ادامه داد: البته نباید به صورت شعاری، بلکه باید درعمل به نقشه جامع علمی کشور اعتقاد داشته باشد که این نقشه به نفع علم و فناوری کشور است و ملزم به اجرای بند بند آن باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در برخی موارد شاهد بودیم که عزیزان در شعار دفاع می کردند، به عنوان مثال حدود یک سال است که حمایت مالی از دانشجویان دکتری ابلاغ شده ولی هنوز گام اجرایی در وزارت علوم و بهداشت در این خصوص برداشته نشده است که این مساله جای گلایه دارد.

وی ادامه داد: این درحالی است که در خصوص مصوبه حمایت از دانشجویان دکتری شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت زیادی انجام داده بود و باید اجرایی می شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی که نمی تواند تک تک دانشجویان دکتری را دعوت کرده و به آنها پول دهد.

کبگانیان افزود: وزیر علوم منتخب باید اعتقاد عمیق و قلبی به اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور داشته باشد و همچنین داشتن تجربیات اجرایی جدی در حوزه آموزش عالی و دانشگاه‌ها  هم از خصوصیبات بدیهی وزیر علوم باید باشد.

تگ ها وزیر علوم وزیر علوم جدید اخبار روزانه دانشگاه ها اخبار دانشگاه

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی