پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          23 تیر 1392 - 14 July 2013


محقق شدن موفقیت و توسعه جامعه به دست اساتید دانشگاه ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرج با اشاره به نقش مهم استادان در تربیت افراد، گفت: موفقیت و توسعه یک جامعه به دست اساتید محقق می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از فارس از کرج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان، با تلاش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و با همکاری معاونت فرهنگی و روابط عمومی این واحد دانشگاهی، هماهنگ با تمامی استان‌های کشور طرح 10 روزه ضیافت اندیشه اساتید برای استادان و اعضای هیئت علمی، در قالب کلاس‌های آموزشی و فرهنگی به منظور ارتقاء سطح علمی و فرهنگی برگزار شد.

در این طرح که از تاریخ 9 تیرماه سال‌جاری آغاز شد، برنامه‌ها در دو بخش آموزشی و فرهنگی تدوین شده بود که در حوزه آموزشی با دو موضوع اخلاق حرفه‌ای و اندیشه سیاسی اسلام، اساتید مبرز و توانمندی کرسی تدریس و مناظرات را برپا کردند.

در بخش فرهنگی تنی چند از اساتید مطرح و برجسته کشور در حوزه‌های علوم اقتصاد، سیاست، اخلاق و فرهنگ به عنوان سخنران در سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی حضور یافتند.

از سخنرانان ویژه این طرح در مراسم افتتاحیه، حسن قدیری ابیانه بود که درباره نقش اقتصاد مقاومتی در دولت آینده به بحث و بررسی مسائل اقتصاد ایران و راهکارهای آن پرداخت.

اهم برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ارائه شده در این طرح شامل: برگزاری 20 کارگاه آموزشی، برگزاری 6 جلسه همایش و سخنرانی با حضور اساتید برجسته کشوری، برگزاری 12 حلقه گفتگو (صالحین) با موضوعات مختلف و متنوع، ایجاد جلسات پرس و پاسخ توسط اساتید، تولید و تکثیر جزوات فرهنگی و آموزشی در سطح اساتید، برگزاری مراسم اختتامیه همراه با سخنرانی  و جلسات گفتگو در فضای تفریحی، شناخت اساتید متخصص و متعهد برای غنی‌سازی فرهنگی وآموزشی در دانشگاه بود.

لازم به توضیح است، طرح ضیافت اندیشه اساتید واحد کرج با حضور 192 شرکت‌کننده با موضوعاتی همچون شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، اقتصاد مقاومتی و تولیدات، تحلیل درآمد نفت، فرق و ادیان (به ویژه تصوف)، مهدویت فرصت‌ها و رویکرد‌ها، سبک زندگی امروز، مدرنیته و انسان معاصر، بهداشت روان و امور تغذیه، حقیقت و اعجاز آن، استاد و پژوهش، آزادی بیان یا آزادی عقیده، حجاب؛ محدودیت یا مصونیت، انسان و بحران هویت، تحلیل مسائل سوریه و مصر، مسلمان ایرانی و ایرانی مسلمان، رسالت قرآن در حال حاضر و بهداشت و نماز تحت عنوان حلقه‌های معرفت و صالحین برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این طرح معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین فرید، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج طی سخنانی خطاب به استادان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر مهندسی فرهنگی تمام کوشش در برگزاری طرح ضیافت با همین رویکرد بوده است.

وی ادامه داد: امروزه اساتید در کشور نقش مهمی دارند، موفقیت و توسعه جامعه به دست شما است و همانند ریلی عمل می‌کنید که خود و جامعه را به سوی پیشرفت هدایت می‌کنید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرج تصریح کرد: بنابراین اهمیت خاصی برای ضیافت اندیشه استادان قائل هستیم که با دقت در انتخاب اساتیدی که در این طرح مشارکت داشتند و در امر کلاس‌های آموزشی شرکت داشتند، نیز لحاظ شد.

فرید افزود: هر نقص یا قوتی را که مشاهده شده است را بیان کنید تا در جهت رفع نقایص و تقویت نقاط مثبت عمل شود و نیز اگر پیشنهادی برای سال‌های آینده در نظر دارید و یا حتی در بحث توانایی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های فرهنگی و مشاوره دانشجویی و سایر امور فرهنگی که استادان می‌توانند در آن زمینه فعال باشند، دانشگاه با آغوش باز پذیرای نظرات شما است.

وی با توضیحاتی در خصوص جلسات هم‌اندیشی که به صورت ماهانه در دانشکده‌های واحد کرج برگزار می‌شود از استادان خواست در این جلسات به صورت فعال شرکت کنند تا با همکاری و حضور خود در جهت ارتقای فرهنگی واحد گام بردارند.

لازم به توضیح است دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نخستین واحد دانشگاهی است که به طور مستقل اقدام به برگزاری سلسله جلسات و مباحث این طرح ارزشمند کرده است.

همچنین در این طرح ضمن برنامه‌های آموزشی شامل اخلاق حرفه‌ای و اندیشه سیاسی برنامه‌های فرهنگی متنوعی از قبیل مداحی، شعرخوانی، تفریحات ورزشی و همراه با پذیرایی گنجانده شد.

تگ ها موفقیت دانشگاه ها به دست اساتید موفقیت و توسعه جامعه موفقیت و توسعه جامعه به دست اساتید دانشگاه ها

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی