پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          12 شهریور 1392 - 03 September 2013


ثبت 1416 مقاله در استان اصفهان و  سهم نصف جهان از تولیدات علمی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درباره تولیدات علمی استان اصفهان، به رتبه علمی شهر نصف جهان اشاره کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید علمی در استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان، تعداد یک هزار و 416 مقاله علمی که در ISC ثبت و نمایه سازی شده است، تولید شده که در مقایسه با کل کشور، سهمی معادل 8 درصد از کل تولید علم به زبان فارسی در سال 1391 به خود اختصاص داده و از این نظر، در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان 6.43 از جمعیت کل کشور، 7.26 درصد از کل دانشجویان کشور، 8.12 درصد از تولیدات علمی فازسی کشور و 7.79 درصد از تولیدات علمی را به خود اختصاص داده است.

به گفته سرپرست ISC، اختلاف زیادی بین درصد تولیدات علمی این استان به زبان فارسی با سایر شاخصها و درصدهای ملی آن وجود ندارد و این آمار، نشان می دهد که استان اصفهان در وضعیت متعادل و متوازنی قرار دارد. علاوه بر این، این وضعیت نشان می دهد که به نسبت تعداد دانشجویان، جمعیت یا دانشگاه آن تولیدات علمی فارسی ثبت شده ISC در این استان وضعیت مقبول و مناسبی دارد.

مهراد با اشاره به سایر رتبه های علمی کسب شده توسط استان اصفهان، اظهار داشت: استان اصفهان، غیر از رتبه نسبت تولید علم به دانشگاه، در سایر متغیرها رتبه زیر 4 را به خود اختصاص داده است، از نظر رتبه علمی در جایگاه دوم، از نظر نسبت تولید علم به دانشجو در جایگاه دوم، از نظر نسبت تولید علم به دانشگاه در جایگاه پنجم و از نظر رتبه تولید علم به جمعیت در جایگاه سه قرار دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام همچنین به تولیدات علمی برخی شهرهای استان مذکور اشاره کرد و گفت: تولیدات علمی فارسی استان اصفهان را در سال 1391 که در ISC نمایه سازی شده است می توان به تفکیک شهرهای این استان نیز بیان کرد. شهرستان اصفهان با تعداد 1142 مقاله علمی فارسی، در صدر قرار دارد و بعد از آن با فاصله بسیار زیاد، شهرهای کاشان، خوراسگان و نجف آباد قرار دارند. در سایر شهرهای این استان تولیدات علمی در خور توجهی در ISC که نشریات معتبر علمی کشور را نمایه سازی می کند، وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم از تولیدات علمی فارسی استان اصفهان در سال 1391 مربوط به دانشگاههای دولتی(تابع وزارت علوم)، با تعداد 818 مقاله علمی بوده است. دانشگاههای پزشکی با تعداد 331 مقاله علمی و واحدهای دانشگاه آزاد با تعداد 207 مقاله علمی در رتبه های بعدی قرار دارند. سایر مراکز علمی این استان، سهم اندکی در تولید علمی داشته اند.

به گفته سرپرست ISC، نسبت تولیدات علمی به جمعیت در اصفهان نشان می دهد در شهرهای اصفهان (با میانگین هر یک هزار و 387 نفر = یک تولید علمی)، کاشان (با میانگین هر 2 هزار و 415 نفر = یک تولید علمی)، خوراسگان (با میانگین هر 869 نفر = یک تولید علمی) و نجف آباد ( با میانگین هر 2 هزار و 863 نفر = یک تولید علمی)، در سایر شهرهای این استان نسبت مذکور از میانگین کشوری ( هر 8 هزار و 797 نفر = یک تولید علمی)، کمتر است.


تگ ها آمار ثبت مقاله های دانشگاهی مقاله های دانشگاهی آمار ثبت مقاله های علمی ایران مقاله های ثبت شده در ایران

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی