پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          24 آبان 1392 - 15 November 2013


تولید آدامس بیولوژیک و دستگاه جمع‌آوری آزولا توسط فناوران زیست‌پزشکی در کشور

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از استحصال ترکیب گیاهی ضد سرطان از قارچ خبر داد.



به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
رضا نجفی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یک محقق قزوینی با استفاده از نوعی قارچ خوراکی، موفق به تهیه داروی ضد سرطان به عنوان محرک ایمنی از کنسانتره قارچ شده که به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت واردات هر گرم از این دارو 150 دلار است، افزود: اگر این دارو در کشور به تولید انبوه برسد با هزینه بسیار پایین تر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: محققان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی همچنان توانسته اند داروی مورد نیاز جهت تصویربرداری را تولید کنند که نمونه مشابه خارجی آن بسیار گرانتر است.

وی با اشاره به اینکه می توان داروهای کمیاب مورد نیاز را در کشور تولید کرد، ادامه داد: در صورت حمایت از این طرح ها و تولید انبوه آنها می توان سالیانه میلیون ها دلار صرفه‌جویی ارزی کرد.

نجفی پور با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین از محققان استان حمایت ویژه ای می کند، تصریح کرد: باند بیولوژیک یکی دیگر از طرح های این مرکز است که از ترکیبات موم و زنبورعسل تشکیل شده و در موارد سوختگی و ترمیمی کاربرد دارد.

به گفته وی، طرح های خمیر دندان و آدامس بیولوژیک نیز از جمله طرح های در دست اجرا در این مرکز است که سبب تقویت سیستم ایمنی می شود.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه بیان کرد: دستگاه CPM زانو توسط این مرکز در زمینه فیزیوتراپی ثبت شده است که این دستگاه زانو را ورزش می دهد. قیمت این دستگاه سه میلیون تومان است در حالی که مشابه خارجی آن به قیمت 10 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: محققان قزوینی همچنین با استفاده از روشهای تخمیری و بیوتکنولوژیک زیتون سیاه تولید و آن را بومی کردند.

نجفی پور تصریح کرد: گیاه آزولا در شمال کشور در شالیزارهای برنج به صورت انگل پخش و به سرعت رشد و سطح شالیزار و تالاب را فرامی گیرد که محققان استان توانسته اند دستگاه جمع آوری این گیاه را در ابعاد نیمه صنعتی و با قیمت بسیار پایین تولید کنند.

وی اضافه کرد: از این گیاه، خوراک دام و طیور و داروهایی استخراج می شود و مشابه خارجی دستگاه جمع آوری گیاه آزولا یک میلیارد تومان قیمت دارد.

مدیر مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی از طرح هایی که جنبه اقتصادی دارند حمایت می کند و اولویت این مرکز جذب ایده هایی است که تحریم ها را مورد هدف قرار می دهد.

تگ ها تولید آدامس بیولوژیک آدامس بیولوژیک دستگاه جمع‌آوری آزولا تولید دستگاه جمع‌آوری آزولا

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی