پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          16 دی 1392 - 06 January 2014


سهراب‌پور:

از 13 هزار عضو بنیاد ملی نخبگان تنها 80 نفر نخبه هستند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در نخستین هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، گفت: امروز 13 هزار نفر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند اما تنها 80 نفر را می‌توان نخبه بنامیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سعید سهراب‌پور در این مراسم با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی به انقلاب نوپای اسلامی ایران، گفت: هشت سال جنگی که به انقلاب ما تحمیل شد و شرق و غرب دشمن را حمایت می‌کرد، ولی با فداکاری مردم این کشور و نظام باقی ماند. به هر کجا از کشور که امروز مسافرت کنیم در کوچکترین روستاها قبور شهدا را مشاهده می‌کنیم که تنها حاکی از فداکاری مردم است.

وی تاکید کرد: اولین تلاش‌های علمی و نوآوری‌ها از سر اجبار برای دفاع از موجودیت خودمان از همین زمان شروع شد در حالی که پیش از این و بعد از صفویه در هر جنگی قسمتی از خاک کشور را از دست دادیم ولی در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشد.

وی افزود: پس از پایان جنگ با توجه به خسارت‌های بسیاری که جنگ بر اقتصاد و صنعت کشور وارد کرده بود، دوران بازسازی شروع شد. پس از این بازسازی تقریبا از 15 سال پیش نهضتی علمی در کشور به طور جدی آغاز شد.

سهراب‌پور ادامه داد: هر ساله در ماه مبارک رمضان رهبری با اقشار مختلفی دیدار دارند که یکی از این اقشار اساتید دانشگاه‌های کشور هستند از همان 15 سال پیش پرچمداری این نهضت علمی را مقام معظم رهبری به دست گرفتند و مرتبا پیشرفت علمی کشور را پیگیری کرده و نقش جامعه علمی کشور را شخصا بررسی و دنبال می‌کردند.

وی افزود: در نهایت دستور تشکیل بنیاد ملی نخبگان کشور به عنوان یک نهاد فراوزارتخانه‌ای زیر نظر ریاست جمهوری داده شد تا از استعدادهای برتر حمایت شود. در سال 84 این موضوع تصویب و در سال 1385 به طور عملی این بنیاد فعال شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه سران سه قوه با مقام معظم رهبری در سال 1389 گفت: در این جلسه رهبری دستورات جدیدی را صادر کردند. سند راهبردی نخبگان تهیه و ابلاغ شد و مقدمات اجرای آن نیز هم اکنون در حال انجام است.

سهراب‌پور که رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف است، خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: در دین مبین اسلام به کسب علم و دانش تاکید بسیاری شده است و جایگاه و احترام ویژه‌ای برای دانشمندان و پژوهشگران در نظر گرفته شده است ولی در مقابل این احترام مسوولیت سنگینی نیز بر دوش آن‌ها گذاشته شده است. دانشجویان و استعدادهای برتر هم که انشاءالله در آینده از علما خواهند بود در مقابل این استعداد و نعمت خدادادی مسوولیتی بر دوش دارند و باید به کشور و مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به شناسایی و حمایت استعدادهای برتر و نخبگان به عنوان وظیفه بنیاد ملی نخبگان گفت: در تعاریف نخبه کسی است که سال‌ها تلاش کرده، تحقیق انجام داده و شاگرد تربیت کرده است و در نهایت به مرحله اثرگذاری در جامعه خود رسیده است.

وی تاکید کرد :‌از میان 13 هزار نفر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان تنها 80 نفر نخبه هستند که از میان نفرات برتر کنکور، مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و المپیاد دانشجویی کشور این استعدادهای برتر و نخبگان برگزیده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: توجه به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار حائز اهمیت است و آینده کشور هم در میدان صنعت و فعالیت به نحوه عملکرد این شرکت‌ها وابسته است.

تگ ها آمار نخبگان کشور آمار نخبگان سازمان نخبگان آمار نخبگان محصل

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی