پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          08 بهمن 1392 - 28 January 2014


برای اولین بار توسط محققان کشور لوله مغزی سيار چاه‌های نفت توليد شد

رئيس جهاد دانشگاهي گفت: براي اولين بار لوله مغزي سيار با هدف استفاده در چاه‌هاي نفت که پيش از اين به دليل تحريم غربي‌ها امکان دسترسي به آن وجود نداشت توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهي توليد شده و رونمايي مي‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرگزاري فارس از اردبيل، حميدرضا طيبي عصر امروز در جريان بازديد از طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي جهاد دانشگاهي اردبيل اظهار داشت: ما تا دو ماه آينده اين وسيله ارزشمند ساخته شده توسط محققان و پژوهشگران جهاد دانشگاهي را براي اولين بار در کشور رونمايي کرده و در صنعت نفت از آن استفاده مي‌کنيم.

وي به دشمني‌هاي متعدد نظام شرق و غرب عليه جمهوري اسلامي ايران و پيشرفت‌هاي وسيع اشاره کرد و افزود: به رغم اين کارشکني‌ها، تهديدها و تحريم‌ها محققان و برجستگان علمي جهاد دانشگاهي هرگز از پا ننشستند بلکه تلاششان بر اين بوده تا بتوانند با توان مضاعف در عرصه حضور پيدا کرده و زمينه را براي حرکت تحولي فراهم آورند.

طيبي با اشاره به اينکه بايد اقتصاد کشور از اقتصاد متکي به نفت رهايي يافته و به سمت اقتصاد متکي به توليد ملي به پيش برود، تصريح کرد: براي تحقق اين امر جهاد دانشگاهي در سند جامع علمي کشور آمادگي خود را اعلام کرده تا واحدهاي تحقيق و توسعه پژوهش‌هاي عظيم ملي را راه‌اندازي کند.

اين مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار داريم فناوري حاصل از پژوهش نياز کشور را برآورده کند تا با ايجاد اشتغال بتوانيم نياز جوانانمان را با يک شغل آبرومند برطرف کرده سپس کار فرهنگي مؤثر را نيز به انجام برسانيم.

وي اضافه کرد: برنامه‌ريزي جهاد بر اين است که حوزه پژوهش و فناوري هر استان بايد به مزيت‌هاي نسبي آن استان معطوف شده و زمينه‌هاي خاص فعاليت‌ها و ثمرات پژوهشي شاخص نمايان شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رئيس جهاد دانشگاهي بيان کرد: در حوزه فرهنگي به دنبال تشويق به علم‌آموزي، کارآفريني، ايجاد خودباوري و شناخت هويت ايراني و اسلامي به جوانان هستيم و مي‌خواهيم توسعه درون‌زا را تبديل به يک مطالبه کنيم.

طيبي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد:‌ در حوزه آموزش مبناي ما آموزش‌هاي تخصصي است و در دانشگاه علمي – کاربردي بايد آموزش‌هاي تخصصي در اولويت قرار گيرد تا بتوانيم نيروي کارآمد، متخصص و متبحر را تربيت و تحويل جامعه دهيم.

وي ادامه داد:‌ برنامه‌ريزي جهاد دانشگاهي و هدف‌گذاري آن به گونه‌اي است که هر استان براساس مزيت نسبي در زمينه‌هاي خاص پژوهش کند و ثمرات شاخص را نيز شاهد و ناظر باشيم.

طيبي در بازديد از مرکز درمان ناباروري قفقاز اردبيل نيز با مطلوب ارزيابي کردن فعاليت اين مرکز در سال‌هاي اخير گفت: ما بايد به توسعه و تقويت اين مرکز که امروز علاوه بر سرويس‌دهي به زوج‌هاي نابارور داخلي به مراجعان خارج از کشور نيز ارائه خدمات مي‌کند، توجه جدي داشته باشيم تا از اين طريق بتوانيم هزينه‌هاي کلاني که آنها صرف مي‌کنند، به حداقل رسانده و ظرفيت پذيرش بيماران را افزايش دهيم.

وي افزود: با راه‌اندازي مرکز پزشکي رويان و مجموعه‌هاي استاني اين مرکز سعي و تلاشمان بر اين است تا در حوزه درمان ناباروري با تکيه بر متخصصان داخل کشور بتوانيم به نتايج مفيد دست پيدا کنيم تا بيماران کشورمان از مراجعه به خارج از کشور و صرف هزينه‌هاي زياد اجتناب کنند.

اين مسئول همچنين در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان اردبيل به اقدامات گسترده علمي، فرهنگي، تحقيقاتي و پژوهشي جهاد دانشگاهي در سطح ملي و استاني اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مبناي کار جهاد در همه حوزه‌ها اعم از علمي، پژوهشي، فني، آموزشي و دانشجويي تکيه بر مزيت‌ها و قابليت‌هاي هر منطقه است.

طيبي تصريح کرد: ‌در سفري که در چندين مرحله به استان اردبيل داشتيم بحث پژوهش و تحقيق بر روي توليد فندق و گردو مطرح شد که اين هدف‌گذاري براساس قابليت‌هاي اقليمي اين استان صورت گرفت که به دلايل مختلف به ويژه تغيير مديران، اين طرح‌ها در رکود ماند اما جهاد دانشگاهي همچنان آمادگي دارد تا در صورت حمايت‌هاي مسئولان استاني در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد.

در اين ديدار نماينده ولي فقيه در استان اردبيل نيز انقلاب اسلامي ايران را انقلاب علمي، فرهنگي و حرکت جهشي در مسير رفع بسياري از کاستي‌ها و ارتقاي جايگاه کشورمان اعلام کرد و ادامه داد:‌ در حالي که دنيا به سرعت به سمت توسعه علمي و تکنولوژي پيش مي‌رود هرگونه قصور، کوتاهي و عقب‌ماندگي در اين زمينه قابل قبول نيست و بايد به حرکت‌هاي جهشي در اين زمينه تکيه کرده و بتوانيم جايگاه جمهوري اسلامي ايران را ارتقا بخشيم.

آيت‌الله سيد حسن عاملي اهميت تداوم فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي با تکيه بر جوانان کارآمد را در نهادهايي همچون جهاد دانشگاهي يادآور شد و اضافه کرد: استان اردبيل با توجه به قابليت‌هاي ويژه خود بسترهاي مناسبي را براي گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي و علمي فراهم کرده است.

تگ ها لوله مغزی سيار چاه‌های نفت ساخت لوله مغزی سيار چاه‌های نفت تولید لوله مغزی سيار چاه‌های نفت

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی