پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          23 تیر 1391 - 13 July 2012



پذیرش 500 دانشجوی عراقی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران



وزیر علوم در دیدار با وزیر علوم و فناوری عراق گفت: با توجه به اعلام دولت عراق مبنی بر اعطای 10 هزار بورس تحصیلی برای دانشجویان عراقی برای تحصیل در خارج از کشورشان، 500 نفر از این دانشجویان می توانند در دانشگاه‌های ایران پذیرش شوند.
کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عبدالکریم علی یاسین السامرایی وزیر علوم و فناوری عراق و هیئت همراه در محل وزارت علوم دیدار و گفتگو کرد.

دانشجو در سخنانی با اشاره به مرز مشترک بین ایران و عراق و همچنین مشترکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و عراق در یک منطقه مهم جغرافیایی از نظر استراتژیکی قرار گرفته اند و ملت هر دو کشور، انقلابی و مبارز هستند.


وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود به مبارزه مردم عراق و بیرون راندن متجاوزان بیگانه از کشورشان اشاره کرد و گفت: ملت عراق در یک مبارزه داخلی، دشمنان متجاوز را از کشورشان بیرون راندند و اکنون نوبت مبارزه در خارج از کشور رسیده و آن هم رقابت علمی در سطح جهانی است.


وی همچنین با اشاره به حمایت دو کشور از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللی افزود:ارتباطات دو کشور در همه زمینه ها بسیار نزدیک و رو به گسترش بوده، به طوریکه در بخش تجارت، مراودات ایران و عراق به حدود 10 میلیارد رسیده است.


دانشجو در ادامه به سفر سال گذشته خود به عراق و تاکید بر لزوم گسترش همکاری های علمی و فناوری از طرف مسئولان دو کشوراشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بنابر اعلام پایگاه‌های استنادی بین المللی، مقام اول تولید علم در منطقه را کسب کرده و در این مسیر کشور ترکیه را هم پشت سر گذاشته است.


وی افزود: در بعد فناوری نیز رشد کشور ما در زمینه فناوری نانو، علوم هسته‌ای و هوا فضا جهشی و بی سابقه بوده و آنچه که قدرت های سلطه گر جهان نمی توانند تحمل کنند، همین پیشرفت‌های علمی و فناوری ما است.


دانشجو با بیان اینکه در دیدگاه اسلامی از علم برای تعالی بشریت و کرامت انسانی استفاده می شود، گفت: دولت های سلطه گر از علم به عنوان ابزار سلطه استفاده می کنند و با ایجاد یک آپارتاید علمی سعی می کنند دیگران را از دستیابی به علومی همچون هوافضا و هسته ای باز دارند.


وی افزود: به طور کلی هدف این کشورهای طاغوتی ایجاد تفرقه و اختلاف در درون سایرکشور ها و عدم همکاری و اتحاد کشور های منطقه در زمینه های علمی و فناوری است.


دانشجو با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این مسئله، اتحاد و همکاری های علمی و فناوری کشور های منطقه با یکدیگر است، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا همکاری‌های علمی مان را با کشور های دوست و همسایه به خصوص با کشور عراق گسترش دهیم.


وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در صدد هستیم تعداد دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های ایران را افزایش دهیم، گفت: با توجه به اعلام دولت عراق مبنی بر اعطای 10 هزار بورس تحصیلی برای دانشجویان عراقی برای تحصیل در خارج از کشورشان، 500 نفر از این دانشجویان می توانند در دانشگاه‌های ایران پذیرش شوند.


دانشجو در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد نشست مشترکی با حضور معاونان وزارت علوم و برخی از روسای پژوهشگاه‌های کشورمان با هیات عراقی برگزار شود تا با یافتن زمینه های مشترک همکاری های علمی و فناوری مابین دو کشور، زمینه عملیاتی کردن هر چه سریع تر مفاد تفاهم نامه امضا شده مابین مسئولان ایرانی و عراقی فراهم شود.

همچنین در این دیدار عبدالکریم علی یاسین السامرایی وزیر علوم و فناوری عراق با تشکر از دعوت و مهمان نوازی گرم مسئولان وزارت علوم کشورمان، آمادگی کامل تمامی نهاد های دولتی و غیر دولتی عراق را برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه جهت برقراری یک نظام مردم سالارکامل و بدون نقص در عراق هنوز با چالش هایی مواجه هستیم، گفت: با توجه به اعتمادی که به کشورهایی مانند ایران داریم، مطمئنیم که با کمک شما می توانیم معضلات کشورمان را حل کنیم.


وزیر علوم و فناوری عراق در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه افزایش مراودات بین دو کشور، ارتقای منافع ملی ایران و عراق را موجب می شود، گفت: ما شاهد دستاوردهای بزرگ علمی و فناوری شما بود‌ه‌ایم و آمادگی کامل و همه جانبه خود را برای توسعه و گسترش مراودات علمی و فناوری همچنین انجام پروژه‌های مشترک در این خصوص اعلام می کنیم.


گفتنی است در این دیدار ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، حسین نادری منش معاون آموزشی، محمود ملا باشی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، احمد اکبری معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، علی اصغر توفیق رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، محمدجواد یوسفی رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و از طرف هیئت عراقی نیز سفیر عراق در تهران و چند تن از مسئولان و معاونان وزارت علوم و فناوری عراق حضور داشتند.

تگ ها پذیرش دانشجوی عراقی تحصیل دانشگاه‌های ایران

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی