پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          10 مهر 1392 - 02 October 2013


کمک‌های جهانی برای حمایت از دانشجویان کشور سوری

موسسه آموزش بین‌المللی (IIE) در گزارش جدید خود از افزایش همکاری نهادهای بین‌المللی برای کمک به شرایط تحصیل دانشجویان سوری خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسسه آموزش بین‌المللی (IIE) از افزایش هفت میلیون دلاری کمک‌های مالی برای دانشجویان سوری در سراسر جهان خبر داد که این کمک‌های مالی شامل بیش از 600 بورسیه برای ادامه تحصیلات دانشگاهی می‌شوند.

بنا بر اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در حال حاضر دو میلیون پناهجوی سوری وجود دارند که اغلب به کشورهای عراق، اردن،‌ ترکیه و لبنان مهاجرت کرده‌اند. اما در عین حال دست‌کم 14 هزار نفر دیگر برای مهاجرت به شمال آفریقا و 8000 نفر نیز برای مهاجرت به سوئد ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود 22.9 درصد از آنها را مردان در گروه‌های سنی 18 تا 59 سال و 23.5 درصد را زنان در همین رده‌های سنی تشکیل دهند.

بحران‌های دو سال اخیر در سوریه برای جوانان و بخش آموزش این کشور پیامدهای جبران‌ناپذیری داشته و منجر به تعطیلی دانشگاه‌ها شده و دسترسی به آموزش‌های مبتدی را نیز محدود کرده است.

بنا به گزارش صندوق جهانی کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سال تحصیلی گذشته (2012-2013)،‌ نزدیک به 40 درصد از کودکان این کشور از رفتن به مدارس محروم شده‌اند و بیش از 3000 مدرسه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند و 1000 مدرسه نیز به عنوان پناهگاه استفاده می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، کنسرسیوم سوری موسسه آموزش بین‌الملل در بخش آموزش عالی با کمک‌های مالی اضطراری خود، نسبت به اعطای کمک مالی اضطراری به دانشجویان پذیرفته شده در سایر موسسات آموزش عالی خارج از سوریه که منبع درآمد و مالی آنها به دلیل بحران‌های این کشور از بین رفته، مبادرت می‌ورزد.

اعضای این موسسه در ابتدا متعهد به پرداخت سه میلیون دلار کمک مالی شدند اما آنها تصمیم گرفتند چهار میلیون دلار نیز به این مبلغ بیفزایند که این مبلغ از طریق تعهدات دانشگاهی و کمک‌های بخش دولتی و خصوصی تامین خواهد شد.

این کمک هزینه تحصیلی در سال تحصیلی 2014-2013 میلادی در اختیار دانشجویان و محققان سوری قرار می‌گیرد.

تگ ها دانشجویان سوری مشکلات مالی داشنجویان سوری مشکلات تحصیل در سوری

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی