پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          07 آبان 1392 - 29 October 2013


پاسخ رئیس دانشگاه به انصراف از تحصیل دانشجویان خارجی و افزایش شهریه نداشتیم

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: در سال تحصیلی جاری این دانشگاه هیچ گونه افزایشی در نرخ شهریه دانشجویان غیر ایرانی نداشته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر عبدالعلی آل بویه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه از سال 1386 براساس بخشنامه‏ شماره‏ 4773/11 مورخ هشت تیر84 وزارت علوم، نسبت به پذیرش دانشجویان غیربورسیه غیرایرانی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه‏ فوق، شرایط پذیرش و مسائل مالی مربوط به آن باید بر اساس شیوه نامه‏ مصوب هیأت امنای دانشگاه باشد.

عدم افزایش شهریه از سال 86 تا کنون
رئیس دانشگاه اضافه کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از سال 1386 تاکنون نه تنها هیچ افزایشی در شهریه‌های آموزشی و رفاهی دانشجویان غیرایرانی اعمال نکرده بلکه شهریه‌های مصوب را کاهش نیز داده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه که توسط وزارت علوم ابلاغ شده این دانشگاه از سال 1386 هر ساله مجاز شده است که 15 درصد شهریه‌ها را افزایش دهد.

دریافت کمترین شهریه از دانشجویان خارجی
آل بویه یادآورشد: دانشگاه با توجه به اساس نامه و مأموریت هایی که دنبال می‌کند از اعمال مصوبه مذکور خودداری کرده است و در بین 4 دانشگاه بزرگ تهران، شهید بهشتی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و دانشگاه فردوسی مشهد که بیشترین دانشجوی غیر ایرانی در آن ها مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه کمترین شهریه را دریافت می کند.

پول یورو مبنای دریافت شهریه
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: مبنای دریافت شهریه‌های دانشگاه از دانشجویان غیرایرانی بر اساس مصوبات هیأت امنا واحد پول یورو است که مطابق روال، دانشجویان غیرایرانی شهریه‏ مذکور را به حساب ارزی دانشگاه واریز می‌کنند.

وی ادامه داد: اما دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان کشور افغانستان که در ایران مقیم هستند موافقت کرد که آن ها معادل ریالی شهریه‏ خود را بر اساس نرخ تعیین شده یورو توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند تا مجبور نشوند برای پرداخت ارز آن را به نرخ آزاد تهیه کنند.

آل بویه با بیان اینکه دانشجویان کشور افغانستان تا سال 1391 مطابق این رویه در این دانشگاه نام‌نویسی کرده‌اند تصریح کرد: مشکل از آن جا مطرح شد که بانک مرکزی نرخ ارز را از مرجع به مبادلاتی تغییر داد و در عمل مطابق بخشنامه‏ شماره‏  1029/60 مورخ 13آذر91 بانک مرکزی تمامی مؤسسات آموزش عالی ایران ملزم به رعایت تغییر مذکور هستند.

شهریه ها هیچ گونه افزایشی نداشت
وی ادامه داد: بر این اساس حتی تمامی دانشجویان و اساتید ایرانی که قصد عزیمت به خارج از ایران برای تحصیل و یا فرصت مطالعاتی دارند مشمول بخشنامه‏ مذکور هستند و باید ارز به قیمت مبادلاتی دریافت کنند. لذا معادل ریالی بالا رفته و شهریه ها هیچ گونه افزایشی نداشته است.

آل بویه با بیان این که انصراف از دانشگاه یک موضوع طبیعی است و امسال نیز سیر طبیعی داشته است، افزود: هرساله طی انجام فرآیند ثبت نام یا پس از بررسی مدارک برخی از افراد که دارای شرایط ثبت نام نیستند و یا پس از برآورد هزینه ها به علت عدم تمکن مالی از ثبت نام منصرف می شوند.

انصراف دانشجویان افغانی در سال 90 و 91
وی تصریح کرد: به عنوان مثال در بین دانشجویان کشور افغانستان در سال 90  از مجموع 61 دانشجو 23 نفر و در سال 91 از مجموع 106 دانشجو 45 نفر و در سال جاری از مجموع 775 نفر دانشجوی افغانی تا این لحظه فقط 3 نفر از ادامه تحصیل انصراف داده اند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: در هنگام فراخوان ثبت نام تمام شهریه‌های مورد نظر برای رشته های مختلف تحصیلی به اطلاع متقاضیان می رسد و همه می توانند شرایط و زمان بندی، رشته های تحصیلی، شهریه های تحصیلی و فرم های ثبت نام را در صفحه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در وب سایت دانشگاه به آدرس ikiu.ac.ir  به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی مشاهده کنند.

تحصیل 50 درصد دانشجویان خارجی دانشگاه در زبان فارسی
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس آماری که امروز از تعداد دانشجویان غیرایرانی وجود دارد، حدود یک هزار و 500 نفر دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که 50 درصد این دانشجویان در بخش آموزش زبان فارسی مشغول تحصیل هستند و این آمار در تاریخ دانشگاه بی سابقه بوده است زیرا به طور معمول بین 100 تا 200 نفر دانشجو در بخش آموزش زبان فارسی داشته ایم و این عدد نشان دهنده افزایش این تعداد دانشجو است.


تگ ها انصراف از تحصیل انصراف از تحصیل دانشجویان خارجی دانشجویان خارجی انصراف دانشجویان خارجی

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی