پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          24 بهمن 1392 - 13 February 2014


 نسخه چاپيارسال به دوستان
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد

پذیرش دانشجو از 9 کشور دنیا در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: از 9 کشور در دنیا ما دانشجو پذیرش نموده‌ایم که در مقطع کارشناسی از کشورهای آفریقایی، چین، بوسنی و هرزگوین و... و در مقطع کارشناسی ارشد نیز از کشور‌های افغانستان و سوریه است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرگزاری فارس از مشهد محمدباقر فرزانه ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های 2 دهه اخیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی و نخستین گردهمایی اساتید دانش‌آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی که در محل این دانشگاه برگزار شد؛ اظهار داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در واقع یک حوزه است با این تفاوت که در کنار دروس حوزه دروس دانشگاهی تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: این دانشگاه توسط آیت‌ا... واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی در سال 1363 افتتاح و درسال 1370 در یک بازنگری تبدیل به دانشگاه و در سال 73 به رسمیت شناخته شد.

فرزانه با بیان اینکه مخارج این دانشگاه به هیچ وجه از دولت پرداخت نمی‌شود؛ افزود: در این دانشگاه دانشجویان به صورت کاملا رایگان و زیر پوشش آستان قدس رضوی به تحصیل مشغول هستند.

این مقام مسئول افزود: دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در 27 رشته تخصصی تحصیل می‌کنند که از رشته‌های آن می‌توان به حقوق، حقوق خصوصی، جرم‌شناسی، حقوق بین‌الملل، اقتصاد و... اشاره کرد.

وی گفت: در دانشگاه‌های عادی تعداد واحدهایی که در مقطع کارشناسی گذرانده می‌شوند 135 الی 140 واحد است این در حالی است که در همین مقطع تعداد 245 واحد در دروس این دانشگاه گذرانده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از سال 73 تاکنون تعداد 2 هزار و  دانشجو 230 در 3 مقطع و در رشته‌های فوق فارغ‌التحصیل شدند.

فرزانه گفت: اکثر کسانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند در حوزه‌های علمیه و یا در مراکز آموزش عالی و قوه قضاییه مشغول به کار می‌شوند.

وی در ادامه از برگزاری نخستین همایش دانش‌آموخته‌های دانشگاه در حوزه‌‌های سراسر کشور که تعداد آنها 308 نفر است خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با دانشگاه‌های اسلامی در کشور رقم بالایی و هدف از اجرای آن استفاده از تجارب این افراد برای اساتید آینده در رفع نواقص و در صورت کلی تعاملات با آنها است.

ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعداد 333 نفر پایان‌نامه ارائه دادند که 121 پایان‌نامه آن مربوط به علوم قرآنی است و همچنین بسیاری از این پایان‌نامه‌ها چاپ و بعضی به عنوان مقالات علمی منتشر شده است.

فرزانه گفت: تعداد 250 نفر از استعدادهای برتر در 83 گروه سه تا پنج نفره زیر نظر مستقیم اساتید در بحث فقه و اصول تحصیل می‌کنند که هدف از اجرای چنین طرحی خروجی و پرورش بسیار خوب اساتید در سطح حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه افزود: از 9 کشور در دنیا ما دانشجو پذیرش نموده‌ایم که در مقطع کارشناسی از کشورهای آفریقایی، چین، بوسنی و هرزگوین و... و در مقطع کارشناسی ارشد نیز از کشور‌های افغانستان و سوریه است.

فرزانه با اشاره به این که در مقطع دکتری از سال 73 تاکنون تعداد 120 نفر فارغ‌التحصیل شدند؛ افزود: در حال حاضر گزینش جدیدی در این مقطع نداریم.

وی در مورد مجوز برگزاری آزمون این دانشگاه عنوان کرد: این آزمون در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که مراحل آن با توجه به این که ما مجوز کنکور مجزا را از سازمان سنجش گرفته‌ایم و کف نمرات به پیشنهاد خودمان بیشتر است در ادامه طی یک مصاحبه با حضور 2 استاد و سپس تحقیقات میدانی از هر نفر ثبت‌نام از آنها انجام می‌گیرد به همین علت تعداد فارغ تحصیلان 2 هزار و 230 است.

تگ ها اخبار دانشجویی پذیرش دانشجو پذیرش دانشجو در کشور پذیرش دانشجوی خارجی

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی