تشريح شرايط پذيرش دانشجوي خارجي در دانشگاه پيام نور
رييس دانشگاه پيام نور با تشريح نحوه پذيرش دانشجو در مركز هماهنگي و پذيرش بينالملل دانشگاه، گفت: اين مركز از دو طريق اقدام به جذب دانشجو ميكند كه شامل پذيرش با شرط معدل و آزمون دورههاي فراگير است.
رييس دانشگاه پيام نور با تشريح نحوه پذيرش دانشجو در مركز هماهنگي و پذيرش بينالملل دانشگاه، گفت: اين مركز از دو طريق اقدام به جذب دانشجو ميكند كه شامل پذيرش با شرط معدل و آزمون دورههاي فراگير است.
به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، زياري با تشريح نحوه پذيرش دانشجو در مركز هماهنگي و پذيرش بينالملل، گفت: پذيرش با شرط معدل در دو سطح كارشناسي و كارشناسي ارشد براي كليه متقاضيان اعم از ايراني و غير ايراني انجام مي شود و جذب دانشجو براي دوره دكتراي تخصصي بر اساس سوابق علمي و شرط معدل صرفا براي داوطلبان خارجي كه زبان دوم آنها زبان فارسي است، قابل اجراست.
وي افزود: اين مركز در حال حاضر از 55 كشور جهان و به تعداد 1182 دانشجوي خارجي در مقاطع مختلف تحصيلي پذيرش كرده و تحت پوشش قرار دارد.
وي كه در مراسم بيست و سومين كنفرانس سالانه انجمن آسيايي دانشگاههاي باز سخن ميگفت، با بيان اينكه انجمن آسيايي دانشگاههاي باز در سال 1987 تاسيس شد، گفت: اين انجمن داراي 43 عضو پيوسته، 13 عضو وابسته و 2 عضو انفرادي از كشورهاي آسيايي، اروپايي، آفريقايي و غيره ميباشد.
وي در ادامه با بيان اينكه دانشگاه پيام نور در بدو تاسيس با پذيرش 5 هزار دانشجو در 28 مركز آموزشي فعاليت خود را آغاز كرد، گفت: دانشگاه پيام نور به اثبات رسانده كه با سرمايه گذاري كمتر و حمايت فراگير مردمي قادر است نقش بسزايي در افزايش ظرفيت پذيرش و ارائه آموزش عالي در شهرهاي كوچك و نقاط دو ر افتاده داشته باشد.
وي با بيان اينكه دورههاي پذيرش دانشجو در دانشگاه پيام نور به دو شيوه آزمون سراسري و دورههاي فراگير است، گفت: داوطلبان ورود از طريق دورههاي فراگير در مقطع كارشناسي در بيش از 55 رشته و در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي در بيش از60 رشته پذيرفته ميشوند.
وي با بيان اينكه از ويژگيهاي مهم دورههاي فراگير دسترسي كليه علاقمندان به آموزش عالي بدون حضور در محل دانشگاه است، اظهار كرد: دانشگاه در دورههاي فراگير نيمه حضوري دانشگاه پيام نور با بهره گيري از فناوري آموزشي و تجهيز كلاسهاي درس به تجهيزات نوين ويدئو پرژكتور و نمايشگر اسلايد پاورپوينت و يا سيستم تلويزيون و دي وي دي توانسته است كلاسهاي آموزشي خود را در قالب ساعات محدودتري نسبت به ساعات كلاسهاي متداول كشور برنامه ريزي و ارائه كند.
وي با اشاره به عضويت دانشگاه پيام نور در انجمنها و موسسات بين المللي گفت: دانشگاه پيام نور در انجمنها و موسسات بين المللي نيز عضويت دارد كه شامل اتحاديه دانشگاههاي جهان اسلام و انجمن بين المللي آموزش باز و از راه دور است و همچنين تقاضاي عضويت از انجمن دانشگاههاي آفريقا و انجمن اروپايي دانشگاههاي آموزش از راه دور نيز در دست اقدام است.
وي با اشاره به شركت دانشگاه پيام نور در همايشهاي بين المللي و فرصتهاي مطالعاتي گفت: اعضاي هيات علمي دانشگاه در سال گذشته 92 مقاله در كنفرانسها و همايشهاي بين المللي خارج از كشور ارائه كردند كه غالبا به صورت شفاهي بوده، همچنين در سال گذشته 5 نفر از اعضاي هيات علمي جهت طي دوره فرصت مطالعاتي به خارج از كشور اعزام شدند.
وي با بيان اينكه امروز مصادف با روز دانش آموز و تسخير لانه جاسوسي آمريكاست، گفت: 13 آبان سمبل استكبار ستيزي است كه آن را گرامي ميداريم.
وي با بيان اينكه بي ترديد، «بيست و سومين كنفرانس انجمن اسيايي دانشگاههاي باز» فرصت مناسبي است براي تبادل افكار، تجارب و يافتهها به منظور اجتناب از تكرار اشتباهات و توسعه بيش از پيش نظام آموزش باز و از راه دور است، گفت: خوشبختانه در سالهاي اخير دست اندركاران آموزش عالي كشورهاي مختلف به اين واقعيت انكارناپذير پي بردهاند كه در عصر انفجار علم و اطلاعات، بهره برداري از ويژگيهاي نظام آموزش از راه دور و آموزشهاي جاري و اتحاد آنها براي تحقق اهداف آموزش عالي در جهان الزامي است.
زياري در خاتمه از مهمترين محورهاي همايش را ارزيابي عملكرد اقتصادي و اجتماعي آموزش باز و از راه دور، ارزيابي عملكرد تحصيلي آموزش باز و از راه دور، ارزيابي تاثير فناوريهاي نوين در نظامهاي آموزش باز و از راه دور، ارزيابي توسعه سازماني و علمي در آمزوش باز و ازراه دور و ارزيابي همكاري ميان نظامهاي آموزش باز و از راه دور عنوان كرد.