پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          18 امرداد 1396 - 09 August 2017


۵۰۰ استاد ایرانی از خارج کشور به داخل آمدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۵۰۰ نفر از اساتید ایرانی از خارج کشور به داخل آمدند و تدریس کردند و موانع تحصیل دانشجویان خارجی در داخل برطرف شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست روسای دانشگاه های کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: ما در این دوره شاهد استقرار مدیریت هایی بودیم که مورد تایید دانشگاه ها بود. برای حل مساله دانشگاه ها و ایجاد فضای بانشاط فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکردیم.

وی افزود: ما در دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی و ثبت شده بیش از ۴۳۰ برنامه در قالب سخنرانی، مناظره، کرسی آزاد اندیشی، پرسش و پاسخ برگزار کردیم.

فرهادی اظهار کرد: در ابتدای قبول مسئولیت برنامه های نمادینی درباره سیاست های کلی علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی، دانشگاه کارآفرین و شرکت های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفت و ما به اسناد بالادستی توجه ویژه ای داشتیم. سند راهبردی آموزش عالی در آغاز کار تهیه و در تدوین برنامه ششم از این سند استفاده شده است. همچنین سند گفتمان آموزش عالی تهیه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آموزش عالی دارای چهار کالج اصلی بود که کالج های اصلی آن برنامه ریزی شد همچنین طرح آمایش آموزش عالی که ما با آن در حال حاضر مواجه هستیم گستردگی و پراکندگی آموزش عالی است. این مسئله نیز باید ساماندهی شود و گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی در ادامه به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: همه زیر نظام ها باید زیر نظر طرح آمایش عالی ساماندهی شوند، همچنین در این دوره ستاد برنامه اقتصاد مقاومتی تشکیل شد، همکاری های علمی و دیپلماسی گسترش پیدا کرد. تفاهمنامه های زیادی با دانشگاه ها منعقد شد که از صفر تا ۷۰ درصد اجرایی شده است و من اعلام کردم فعلا همین تفاهمنامه ای که منعقد شده را اجرایی کنند و سپس اگر نیاز بود تفاهمنامه جدیدی امضا کنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی به ۱۲ دوره رسیده است، ۲۳۵ پروژه تحقیقات مشترک داخلی و خارجی منعقد شده است. با اتحادیه اروپا ۹.۵ میلیون یورو تفاهم منامه داریم، ۵۰۰ نفر از اساتید ایرانی از خارج کشور به داخل آمدند و تدریس کردند و موانع تحصیل دانشجویان خارجی در داخل برطرف شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه های پیام نور، علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای برگزار شده است. همچنین بیش از هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه های دولتی برگزار شده است. همچنین در این دوره کیفیت آموزش عالی مورد تاکید قرار گرفته است. از توسعه بی رویه آموزش عالی به صورت جد جلوگیری شده است. در راستای تجمیع، ادغام و انحلال برخی موسسات برنامه هایی اجرا شده است برخی از برنامه ها اعلام شده و برخی بدون سر و صدا انجام شده چراکه لازم بوده است.

وی در ادامه افزود: دوره فرصت مطالعاتی در صنعت ایجاد شده شورای صنعتی راه اندازی شده و قرار است کارآموزی اجباری شود. برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه صنعتی سهند این کار را انجام داده اند و دانشجویان سه ماه موظف هستند کارآموزی کنند.

فرهادی اظهار کرد: شبکه علمی سراسری شده است و در آینده تمام دانشگاه ها به شبکه علمی متصل خواهند شد همچنین در حوزه دانشجویی اقدامات خوبی انجام گرفته که می توان به رتبه بندی خوابگاه ها تسهیلات وام های دانشجویی اشاره کرد.

وی افزود: امسال اعتبار وام ویژه دکتری به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید که البته این دانشجویان دکتری آمده بودند و می گفتند: «نه پژوهانه و نه وام فقط حقوق ماهیانه» که ما نیز می گوییم اگر ردیفی برای آن اختصاص دهند می دهیم بخیل نیستیم، خوب است که داده شود.

وی در ادامه به بنیاد خیرین در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ۶۰ بنیاد خیرین در دانشگاه ها ایجاد و ۵۰۰ هزار متر توسط بنیاد خیرین داده شده است. همچنین در زمینه اداری و مالی بودجه های ما علی رغم محدودیت ها افزایش یافته و به من خبر رسیده است که از ۹۵۰۰ میلیارد اوراق خزانه، ۹۵۰ میلیاردتومان آن به وزارت علوم اختصاص دارد.

وزیر علوم افزود: در زمینه های فرهنگی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تحول و ارتقای علوم انسانی و کاربردی کردن آن کارهایی صورت گرفته است.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه شود انسجام نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی است مراجع متعددی برای حوزه آموزش عالی تصمیم می گیرند که امیدواریم این مراجع منسجم شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی اشاره و عنوان کرد: این آیین نامه بازنگری و ابلاغ شده اما باز می بینیم نظراتی برای اصلاح آن می آید، این نظرات باید همان موقع که به نظرسنجی گذاشته شد، ارائه می شد.

فرهادی در پایان تاکید کرد: دانشگاه ها باید برنامه های راهبردی و عملیاتی ۵ ساله داشته باشند.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی