پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          28 فروردین 1399 - 16 April 2020


وضعیت دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خوابگاه‌های تهران و کیش از زمان شیوع ویروس کرونا رصد شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارشی، فعالیت‌های انجام شده در خوابگاه‌های دانشجویان خارجی دانشگاه در تهران و کیش را از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تشریح کرد.

وی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون همکاران دانشگاه تمامی تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی برای کنترل ویروس COVID-۱۹ و ایجاد آرامش میان دانشجویان خارجی خوابگاهی در تهران، کیش و دانشجویان بین‌المللی غیرخوابگاهی به کار گرفتند.

متوسلی تاکید کرد: به منظور ایجاد فضایی ایمن برای دانشجویان، تمامی بخش‌های خوابگاه‌ها (مشاعات، راهروها، آسانسورها، باشگاه، سالن مطالعه، سالن IT و نمازخانه) روزانه سه بار ضدعفونی می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در راستای ارتباط بهتر و مؤثرتر با دانشجویان، گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد، اظهار داشت: طی این مدت وضعیت بالینی دانشجویان روزانه توسط مسئولان خوابگاه‌ها بررسی شده و غربالگری وضعیت جسمانی آن‌ها نیز با حضور متخصصان در خوابگاه‌ها صورت گرفته است.

وی از ارجاع دانشجویان (خوابگاهی و غیرخوابگاهی) به بیمارستان‌ها در صورت لزوم و پیگیری کامل شرایط آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: همچنین واحدهای قرنطینه برای دانشجویان مشکوک به کرونا و دانشجویانی که شیفت بیمارستانی داشتند در خوابگاه‌ها پیش‌بینی شد.

متوسلی اضافه کرد: مسئولان خوابگاه‌ها از ورود دانشجویانی که به سفر رفته بودند نیز جلوگیری کرده و اقدامات لازم را برای قرنطینه کردن آن‌ها تا زمان مشخص شدن وضعیت سلامتشان انجام دادند.

وی با بیان اینکه در تعامل با گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان ارتباط دانشجویان خارجی با اساتید و متخصصان مربوطه برای دریافت خدمات مشاوره‌ای فراهم شد، گفت: با اجرای Tele Medicine، دانشجویان به صورت آنلاین و در هر ساعات از شبانه‌روز می‌توانند با  متخصصان در ارتباط باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری به دانشجویان خارجی حاضر در خوابگاه‌ها با هدف کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: همچنین به منظور افزایش سطح بهداشت در خوابگاه‌ها و مقابله با ویروس COVID-۱۹، پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه دانشجویان تدوین شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با رویکرد حفظ و افزایش روحیه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دوران، از آن‌ها خواسته شد نسبت به تهیه عکس و فیلم از فعالیت‌های روزانه خود اقدام کنند.

متوسلی با اشاره به راه‌اندازی داشبورد معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از مدتی پیش، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تبادل اطلاعات، بهبود شرایط روحی دانشجویان و طرح پیشنهاداتی در مورد گذراندن بهینه زمان قرنطینگی در خوابگاه‌ها انجام شده که در معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس با توجه به اطلاعات دریافتی، داشبورد را به روز سانی و تکمیل می‌کند.

وی با تأکید بر ارتباط مستمر و شبانه‌روزی این معاونت با مسئولان خوابگاه‌ها از زمان اپیدمی ویروس کرونا به ویژه در ایام نوروز ۱۳۹۹، اظهار داشت: در کنار برگزاری جلسات آنلاین با ایجاد گروه در شبکه های اجتماعی، گزارش روزانه از همه خوابگاه‌ها دریافت و جهت یکپارچگی اخبار و اطلاعات واحدها، به معاونت‌های مختلف پردیس بین‌الملل ارسال می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از تعامل با سفارتخانه‌های کشورها مختلف در خصوص موارد خاصی که دانشجویان خارجی در این مدت داشته‌اند، خبر داد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی