پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشجويان خارجی          27 دی 1400 - 17 January 2022


رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم از توسعه همکاری های علمی و فناوری با دانشگاه‌های روسیه خبر داد و گفت: زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها با روسیه گسترده است.

پرتال دانشگاهی به نقل از حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روابط علمی ایران و روسیه گفت: کشور روسیه جز کشورهای هدف علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در داخل کشور نیز مسئولیت کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور روسیه برعهده دانشگاه شهید بهشتی است و تا قبل از کرونا، نشست رؤسای دانشگاه‌های بزرگ روسیه و ایران به صورت متناوب برگزار می‌شد که یک بار در ایران و یک بار در روسیه برگزار شد و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم ادامه داد: درس‌های زبان و ادبیات فارسی در کشور روسیه ارائه می‌شود، همچنین مدارس تابستانی زبان و ادبیات فارسی فعال است و افراد علاقمند به تحصیل در زبان و ادبیات فارسی می‌توانند به این مدارس مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین برخی از علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی در ایام تابستان به ایران آمده و حدود یک تا ۳ هفته دوره‌های خاصی را در دانشگاه‌های داخل طی کرده و با فرهنگ کشور ما آشنا شده و باز می‌گردند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: در زمینه‌های همکاری پژوهشی هم گستره همکاری کشور ما با کشو روسیه از نظر علم و فناوری گسترده است و امیدواریم در سال‌های آینده توسعه بیشتری یابد.

وی با اشاره به حضور حدود ۶ هزار دانشجوی ایرانی در روسیه ادامه داد: تنها تعداد کمی از این دانشجویان عمدتاً بر اساس تفاهم نامه دانشگاهی اعزام شده‌اند و باقی این افراد هزینه تحصیل را از منابع مالی شخصی تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: کشور ما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به توانمندی که در داخل کشور وجود دارد، دانشجو به کشورهای دیگر اعزام نمی‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در کشورهایی نظیر روسیه تحصیل می‌کنند عمدتاً بر اساس تفاهمنامه‌های دانشگاهی و به صورت دوره مشترک اعزام می‌شوند هیچ دانشجویی توسط وزارت علوم و با هزینه دولت برای رشته‌های پزشکی و یا غیر پزشکی اعزام نمی‌شود.

سالار آملی افزود: بیشتر دانشجویان ایرانی در کشور روسیه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و کمتر در رشته داروسازی تحصیل می‌کنند و رشته‌های فنی و علوم پایه دانشجویان بسیار کمتری دارند.

وی افزود: کمتر از ۱۰۰ دانشجوی روسی نیز در دانشگاه‌های داخل کشور و در رشته‌های مختلفی مانند زبان ادبیات فارسی تا رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند.

سالار آملی ادامه داد: اما همکاری‌های دانشگاهی با دانشگاه‌های کشور روسیه توسعه زیادی یافته است، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های روسیه به ایران آمده و اعضای هیأت علمی ایران نیز به دانشگاه‌های روسیه اعزام می‌شوند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین دانشجويان خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی