پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موسسه آموزش عالی          18 شهریور 1392 - 09 September 2013


موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بازوی مشورتی وزارت علوم

مدیر کل دفتر آموزش عالی غیردولتی در وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه ای خبر داد که بر اساس آن، موسسات غیردولتی به عنوان بازوی مشورتی وزارت علوم در سطح منطقه و کشوری فعالیت می کنند.

پرتال دانشگاهی به نقل از غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ آیین نامه نحوه تشکیل وظایف و اختیارات مجامع منطقه ای و کشوری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی به برخی نکات اشاره کرد و گفت: به منظور مشارکت فعال دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در تصمیم گیری هایی که در وزارت علوم صورت می گیرد، با موسسات مذکور به عنوان بازوی مشورتی همکاری می شود؛ پیشنهاداتی که موسسات ارائه می دهند به هیچ عنوان برای وزارت علوم الزام آور نیست و هیچ گونه دخالتی در امور اجرایی و آموزشی در وزارت علوم از سوی این موسسات صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: این آیین نامه مصوب شورای مدیران آموزشی وزارت علوم است و هفته جاری از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد.

این مقام مسئول وزارت علوم با بیان اینکه آیین نامه مذکور سه ضلع دارد، به اضلاع آن اشاره کرد و گفت: موسسات یک ضلع آن هستند، یک ضلع هیئتهای نظارت استانی و یک ضلع دیگر هم وزارت علوم و دفتر آموزش عالی غیردولتی به شمار می آیند.

نادری با اشاره به مجامع ذکر شده در آیین نامه مذکور ضمن بیان اینکه مجامع منطقه ای و کشوری در این آیین نامه تعریف شده است با ارائه توضیحاتی درباره این مجامع، اظهار داشت: طبق طرح آمایش آموزش عالی مجامع منطقه ای شامل 11 منطقه است که هر 20 موسسه یک منطقه را تشکیل می دهد و یک نماینده در مجمع منطقه ای دارند، بین 21 تا40 موسسه دو نماینده، بین 41 تا 60، سه نماینده، بین 61 تا 84 و بین 85 تا 100 موسسه پنج نماینده در این مجمع حضور دارند.

به گفته وی از بین نمایندگان مجمع منطقه ای، باید نمایندگان مجمع کشوری معین شوند که سه منطقه برای یک مجموعه کشوری در نظر گرفته شده است به عبارت دیگر یکی از روسای سه منطقه برای یک مجموعه کشوری مشخص می شود و در کل بین 7 تا 11 عضو مجمع کشوری وجود دارد.

نادری درباره نقش دفاتر نظارت دانشگاهها در این مجامع، گفت: این دفاتر که در دانشگاههای مادر هر استان فعال هستند، مسئول برگزاری انتخابات منطقه ای و کشوری به شمار می آیند و پس از برگزاری انتخابات در این مجمع، نتایج را به دفتر آموزشهای عالی غیردلتی وزارت علوم گزارش می دهند.

مدیر کل دفتر آموزش عالی غیردولتی در ادامه، اعلام کرد: برای تشکیل مجمع منطقه ای یا کشوری، نماینده دفتر آموزش عالی آزاد در هر دانشگاه مادر استان که رئیس هیئت نظارت استانی نیز به شمار می آید، حضور دارد.

وی با بیان اینکه مجمع کشوری در وزارت علوم تشکیل می شود، اظهار داشت: مجمع منطقه ای می تواند در استانها برگزار شود و مدت عضویت در مجمع منطقه ای دو سال است.

نادری درباره زمان  آغاز به کار این مجمع، اظهار داشت: از زمان اجرای آیین نامه مذکور تا 45 روز، دفتر آموزش عالی غیردولتی باید مقدمات برگزاری نخستین انتخابات منطقه ای را فراهم آورد.

وی هدف از ابلاغ این آیین نامه را بهره مندی وزارت علوم از ایده های موسسات غیردولتی برای تنظیم آیین نامه های مربوط به همین موسسات اعلام کرد.

تگ ها موسسات آموزش عالی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی آموزش عالی

پر بازدیدترین موسسه آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی