پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موسسه آموزش عالی          01 امرداد 1392 - 23 July 2013


 بلاتکلیفی مؤسسات آموزش عالی آزاد در کشور

وضعیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزاد در کشور مشخص نیست و این مؤسسات که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجوز وزارت علوم تأسیس شده‌اند، اکنون بلاتکلیف هستند.

چند سالی است که ظرفیت مؤسسات آموزش عالی آزاد تکمیل نمی‌شود و اکنون هم با توجه به اظهارات مسئولان درباره حذف کنکور رشته‌های دانشگاه پیام نور و دوره‌های فراگیر، بر مشکلات این مؤسسات افزوده شده است. افزون بر این مشکلات، وزارت علوم مدارک این مؤسسات را تأیید نمی‌کند و آنها را برای تأیید به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارجاع می‌دهد، البته از یک سال پیش وزارت علوم، دانشگاه جامع علمی کاربردی را به‌عنوان متولی مؤسسات آموزش عالی آزاد تعیین کرد.

وعده‌ها

رئیس یکی از مؤسسات آموزش عالی آزاد در این باره به همشهری گفت: یک سال پیش وزارت علوم تصمیم گرفت تا مؤسسات آموزش عالی آزاد که پیش از این زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کردند تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی بروند.
حسن برزگر افزود: پس از این تصمیم، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد که در راستای سازماندهی آموزش‌های مهارتی و تفکیک آموزش‌های مهارتی و نظری، سازماندهی مجددی در حال انجام است و با توجه به اینکه بیش از 110مؤسسه آموزش عالی آزاد فعالیت می‌کنند و مأموریت آموزش‌های مهارتی به‌صورت تک‌درس را بر عهده دارند، فعالیت خود را زیرنظر دانشگاه جامع ادامه می‌دهند.

وی اظهار کرد: دکتر برزویی، معاون آموزشی دانشگاه جامع وعده داد که با تفویض مدیریت مؤسسات آموزش عالی آزاد به دانشگاه جامع، ‌این مؤسسات با ترکیب و ساختار جدیدی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه فعالیت می‌دهند و این مؤسسات مأموریت‌های مهارتی خود را هدفمند می‌کنند که به ارتقای آنها منجر می‌شود و آنهایی که بتوانند استانداردهای آموزشی علمی کاربردی را داشته باشند، ارتقا می‌یابند و آموزش‌های پودمانی دانشگاه جامع را از مهر‌ماه91 برگزار می‌کنند.

برزگر با بیان اینکه در آن زمان این موضوع به‌نظر هیچ‌یک از مؤسسات آموزش عالی نکته مثبتی تلقی نشد، گفت: ولی با توجه به وعده‌های بی‌شماری که داده شد، مؤسسات برخلاف تمایلشان و با امید به عملی شدن وعده‌ها، ناچار به پذیرش این جابه‌جایی شدند. او با انتقاد از بلاتکلیفی مؤسسات آموزش عالی آزاد تصریح کرد: تا امروز مدت زمان طولانی از موعد مقرر سپری شده و تنها در ظاهر این جابه‌جایی انجام شده و هیچ‌کدام از شرایط وعده داده شده محقق نشده است و مؤسسات آموزش عالی آزاد همچنان در حالت سرگردانی و بلاتکلیفی هستند.

تأیید نکردن مدارک

برزگر گفت: روشن است که ادامه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در چنین شرایطی تا چه حد غیرممکن به‌نظر می‌رسد، به‌ویژه زمانی که بحث اختصاص دانشجو و ارائه گواهینامه پایان دوره به میان آمده اوضاع بسیار پیچیده‌تر می‌شود.وی افزود: براساس آنچه در مجوز مؤسسات آموزش عالی آزاد آمده است و ما نیز به دانشجویان اعلام کرده‌ایم، مدارک تحصیلی را باید وزارت علوم تأیید کند که اخیرا وزارت علوم از تأیید مدارک خودداری و اعلام کرده که باید دانشگاه جامع علمی کاربردی مدارک را تأیید کند و این موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است.او ادامه داد: بسیار واضح است که با توجه به گسترش آموزشگاه‌ها و مراکزی که بدون هیچ مجوزی مشغول فعالیت هستند و مؤسسات دارای مجوز هم با چنین مشکلاتی عدیده‌ای دست به گریبانند، راه ارتقا و پیشرفت تا چه حد ناهموار است.

واگذاری امور به دانشگاه جامع علمی کاربردی

اوایل سال90 پس از آنکه وزارت علوم صدور مجوز برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را لغو کرد، امور مؤسسات آموزش عالی را به دانشگاه جامع علمی کاربردی سپرد. همان موقع مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم اعلام کرد: با انتقال این مؤسسات، مدارک تحصیلی مؤسسات آموزشی آزاد به مهر دانشگاه جامع علمی کاربردی ممهور خواهد شد. غلامعلی نادری افزود: احتمالا به‌علت ترجمه مدارک برای دانشگاه‌های خارج از کشور به‌منظور پذیرش و تأیید مهر وزارت علوم از سوی وزارت امورخارجه، براساس سیاست وزارت علوم مهر دفتر آموزش‌های آزاد همچون گذشته بر مدارک زده شود.

تگ ها موسسات آموزش عالی کشور بلاتکلیفی موسسات آموزش عالی

پر بازدیدترین موسسه آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی