پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موسسه آموزش عالی          29 بهمن 1392 - 18 February 2014


نگاه آموزش و پژوهش در بودجه 93 و  روند مثبتی را برای توسعه علمی نمی‌بینم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون آموزش مجلس جداولی براساس نرخ رشد مثبت و منفی دانشگاه‌ها تهیه کرد تا براساس آن به دانشگاه های کم برخوردار با رشد منفی کمک شود که متاسفانه این قضیه هم در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: دکتر جواد هروی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بودجه آموزش عالی در کمیسیون تلفیق گفت: ابتدا باید انتقاد خود را از کمیسیون تلفیق و برخی نمایندگان مجلس مطرح کنم که متاسفانه رویکرد مجلس را به گونه ای نشان دادند که در مباحث علمی و پژوهشی برای آنها رویکرد مثبتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: انتظار ما از کمیسیون تلفیق این بود که با یک نگاه دقیق و جدی به مباحث پژوهش و نوآوری‌ها و مسایلی که می تواند به توسعه علمی کشور منجر شود بپردازد که متاسفانه آنچه در کمیسیون تلفیق شاهد آن بودیم نگاه منفی به بحث آموزش و پژوهش بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعجب می کنم کمیسیون تلفیق نه تنها در قبال پژوهش نگاه مثبت نداشت حتی برخی مصوبات سال های گذشته مانند اختصاص یک تا 3 درصد بودجه دستگاه‌ها به پژوهش را نیزاز بودجه لایحه 93 پاک کرد.

وی ادامه داد: با اینکه اختصاص یک تا 3 درصد بودجه دستگاه‌ها به پژوهش جزء لاینفک قانون برنامه پنجم توسعه است، حذف شد و با وجود اینکه یک بار رای مثبت کمیسیون تلفیق را دراین رابطه بدست آوردیم متاسفانه به صحن علنی مجلس ارایه نشد.

هروی افزود: انتقاد ما به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس است که متاسفانه تمام تلاش خود را به کار نگرفت و نگاه مثبتی هم به مساله پژوهش نداشت و این جای تاسف دارد که حتی مرکز پژوهش های مجلس به عنوان مخالف فعالیت کرد درصورتی که انتظار ما این بود که این مرکز به عنوان بانی نگاه پژوهشی کشور نگاه جدی تری به پژوهش داشته باشد.

وی افزود: دلیل نمایندگان برای حذف این قانون این بود که پژوهش در دستگاه ها نتوانسته رهاورد مثبتی داشته باشد که این پاک کردن صورت مساله بود. حتی اگر این قضیه ایجاد مشکل هم کرده باشد باید آسیب شناسی می شد نه اینکه صورت مساله را پاک کرد.

هروی با بیان اینکه به شدت از این دیدگاه انتقاد دارم و معترض هستم، افزود: کمیسیون آموزش مجلس جلساتی  با معاونان وزیر علوم تحقیقات و فناوری ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پژشکی و وزیر آموزش و پرورش بگذار کرد و جداولی براساس نرخ رشد مثبت و منفی دانشگاه‌ها تهیه کردیم تا براساس آن به دانشگاه های کم برخوردار با رشد منفی کمک شود که متاسفانه این قضیه هم در کمیسیون تلفیق رای نیاورد.

وی ادامه داد : مقرر شد اگر قرار باشد جدولی هم تهیه شود این جدول باید توسط  معاونت مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوی تهیه شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بنابراین در کل رویکرد در مجلس و لایحه بودجه 93 نسبت بحث آموزش عالی و پژوهش رویکرد مثبتی نیست اگر قرار باشد براین مبنا حرکت کنیم، این زمینه را زمینه مثبتی برای روند توسعه علمی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری نمی دانم.


تگ ها نگاه آموزش و پرورش نگاهی به بودجه آموزش و پرورش مروری بر بودجه آموزش و پرورش

پر بازدیدترین موسسه آموزش عالی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی