پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 بهمن 1389 - 11 February 2011

میلیارد ها تومان هزینه ثبت نام دانشجویان در کنکور دانشگاه آزاد
زوراحمدی نژاد هم به جاسبی نرسید
در اقدامی مشابه دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه پیام نور نیز مبلغی بیش از 50 هزار تومان برای ارائه دفترچه ثبت نام از مراجعین دریافت می کند که این اقدام در میان موج اعتراضات مردمی به دانشگاه ازاد اسلامی در دریافت مبلغ 30 هزار تومان تعجب مردم و معترضین را برانگیخته و می طلبد که ریاست محترم جمهوری راسا به این اجحاف بزرگ در حق مردم رسیدگی نماید.

بولتن نیوز: با این که آقای احمدی نژاد وعده داده بودند  که دانشگاه  آزاداسلامی را از  قیمومیت  گروهی غیر دولتی خارج و به سمتی ببرد که مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و تصمیمات دولت در این دانشگاه اجرا و درآمدهای حاصله ضابطه مند شود اما متاسفانه  بعد از گذشت بیش از 5 سال از فعالیت دولت و مطالبات گسترده مردم و دانشجویان عدالت خواه و جلسات متعدد شورای انقلاب فرهنگی هنوز هیچ مصوبه ای که بتواند حضور دولت را به عنوان نماینده واقعی مردم در این دانشگاه صورتی قانونی بدهد تصویب نشده است

در حالی که شاهد اقدامات قاطع و انقلابی ریاست محترم جمهوری در بخش های مختلف  اقتصادی و سیاست خارجی در طول این چند سال بوده ایم و این اقدامات را نشانه اقتدار دولت  جمهوری اسلامی می دانیم  اما در مقابل  با همه بحث های پیش آمده در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد در این چند سال ، عدم دستیابی به خواسته های برحق ریاست محترم جمهوری که برخواسته از انتظارات میلیونی مردم است ، نقطه ضعفی بزرگ  در دولت برای اعاده حق میلیون ها ایرانی ارزیابی می شود

در همین رابطه بواسطه  اعمال مدیریتی  که برخواسته از خواست مردم در دانشگاه آزاد نیست شاهد اجحاف  های مختلف در حق دانشجویان  هستیم و عدم نظارت بر درآمدهای حاصله که در جریان فتنه 88 محل خرج آن مورد تشکیک قرار گرفت نیز نکته مهمی است که باید به آن رسیدگی شود و تا زمانی که مدیریت دانشگاه آزاد سامان دهی نشود این اجحاف ها و سوء مدیریت، همچنان نارضایتی هایی را در بین دانشجویان و مردم  افزایش می دهد.

در تازه ترین اقدام دانشگاه آزاد برای ثبت نام  دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، از هر دانشجو بابت دفترچه ثبت نام 30 هزار تومان اخاذی می شود که به معنای کامل کلمه یک اجحاف بزرگ است و هر کسی که علاقه مند به حضور در این آزمون است از خود می پرسد چرا بابت دفترچه ای که 500 تومان هم هزینه چاپ ندارد  باید 30 هزار تومان پرداخت شود؟ وقتی هزینه ثبت نام هر ترم رقم قابل توجهی است چرا تنها برای آزمونی که معلوم نیست چه نتیجه ای برای شرکت کننده در بردارد باید این مبلغ پرداخت شود. سازمان سنجش و آموزش عالی نیز باید به بررسی و نظارت بر نحوه این آزمون نظارت کنند که با چه توجیهی، این مبلغ بالا از شرکت کنندگان دریافت می شود و با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان، این منابع قابل توجه صرف چه اموری می شود. آیا چنین آزمونی این همه هزینه اجرا دارد؟

برای دوره کارشناسی ارشد بر اساس  آمار سال  قبل 400 هزار نفر ثبت نام می کنند که با حساب سرانگشتی معادل 12میلیارد تومان فقط بابت دفترچه ثبت نام از جیب مردم به حساب  مجریان دانشگاه آزاد واریز می شود. هیچ  سازمان ،نهاد ویا ارگان نظارتی هم نیست که  بررسی کند این  پول بابت چه دریافت می شود و صرف چه اموری می شود؟

در این میان، مطلبی که باعث تعجب  مردم شده است ، این است که چرا نمایندگان محترم  مجلس که به مراسم  رقص دختران در ترکیه حساسیت فوق العاده نشان می دهند و فریاد  وا اسلاما سر می دهند، به این وضعیت  بی تفاوتند؟ آیا فعالیت های این چنینی که بدون ضابطه و خارج از اختیارات قانونی انجام می شود درحد موضوع فعالیت شرکت های هرمی نیست و آیا دادستانی انقلاب نباید از حقوق مردم دفاع و به اجحافاتی که به مردم می شود رسیدگی کند؟.

به ارقام فوق اگر هزینه ثبت نام دانشجویان دوره کارشناسی به تعداد 800 هزار نفر و دوره کاردانی به  کارشناسی و رشته های پزشکی را اضافه کنید رقمی که دانشگاه آزاد فقط بابت ثبت نام و آزمون دریافت می کند به صد میلیارد تومان می رسد.این ارقام بزرگ و بی حساب وکتاب با چه توجیهی اخذ می شود؟

پولی که دانشگاه آزاد اسلامی خرج  استخدام  ورزشکاران خارجی برای تیم های ورزشی می کند ، در حقیقت از کیسه صدها راننده تاکسی ، هزاران کارگر ساختمانی ، کشاورزان ومستضعفان این مملکت تامین می شود که علاقه مند هستند تا فرزندانشان تحصیل کنند و به جایی برسند. در این میان سوال مردم از آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و نماینده مردم در بخش اجرایی کشور این است، که پس وعده های شما چه شد و دانشگاه آزاد و مدیریت آن چه زمانی ساماندهی می شود؟

دانشجویان دانشگاه آزاد در سال های اخیر و در دوره دولت احمدی نژاد و به خصوص  در سال 89 از تجمع و اعتراض در واحد علوم تحقيقات گرفته تا تجمع در مقابل سازمان مرکزی و دفتر جاسبی و... همواره خواستار تغییر مدیریت   و برنامه های این دانشگاه هستند

تجمع دانشجويان مقابل سازمان مركزي دانشگاه آزاد در اعتراض به وقف اموال دانشگاه آزاد، تجمع در مقابل دفتر جاسبی در خرداد ماه 89، و بسیاری از تجمع های دانشجویان در دانشگاه های آزاد در سراسر کشور که در اعتراض به وضعیت تحصیلی ، شهریه ها و ... صورت گرفته است نشان می دهد که بسیاری از دانشجویان خواستار تغییر مدیریت اين دانشگاه هستند.

مهمترين اعتراض دانشجويان در  تجمع های سال 89 نیز به اصرار مسئولان دانشگاه آزاد بر وقف اموال اين دانشگاه علي‌رغم تصويب اساسنامه جديد دانشگاه ‌آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مربوط مي‌شود.

دانشجويان در تجمع های خود علاوه بر طرح مسائل صنفی،  دست نوشته‌هايي همچون "دانشگاه آزاد ملك خصوصي نيست "،  "وقف دانشگاه آزاد ممنوع "، "در برابر مافياي قدرت و ثروت مي‌ايستيم "و... در دست داشتند و همواره خواستار آن هستند که به درخواست های آنها توجه شود.

در صورتی که مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد اجرایی شود علاوه بر بهبود مدیریت دانشگاه، سطح علمی، مسائل مالی و رفاه دانشجویان و کمک به تامین هزینه های تحصیل نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت اما درحال حاضر به خاطر سال ها مدیریت افراد ثابت در این دانشگاه، عملکرد آن مورد رضایت مردم نبوده است.

دانشگاه پیام نور با وضعیتی مشابه

اما نکته بسیار مهمتر که ریاست محترم جمهوری می بایست بدان توجه نمایند وضعیت مشابه دانشگاه پیام نور در دریافت مبلغی بسیار بیشتر( 50700 تومان) در خصوص دفترچه ثبت نام می باشد که تعجب بسیاری را برانگیخته است که چطور وقتی موج اعتراضات به دانشگاه آزاد در خصوص دریافت (30 هزار تومان) بلند است دانشگاهی که تحت مدیریت دولت عدالتخواه است و کلاسهایش نیز غیر حضوری برگزار می شود جسورانه بدون توجه به موج اعتراضات و خواسته های برحق مردمی ، چنین مبلغ گزافی را از مردم اخذ می کنند .

منبع : بولتن نیوز

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی