پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 فروردین 1390 - 11 April 2011

مشروح نشست خبري ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي؛
ثبت‌نام 600 پزشك ايراني براي اعزام به بحرين و ليبي

خبرگزاري فارس: 600 نفر از اعضاي كادر پزشكي دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي تهران براي اعزام به كشورهاي ليبي و بحرين ثبت‌نام كردند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، اسحاق بنداني مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي در نشست خبري "ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي " كه بعدازظهر امروز يكشنبه در دانشگاه علوم‌پزشكي تهران برگزار شد، با اعلام تشكيل "ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي " در دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي تهران، گفت: اين ستاد دانشجويي با حضور دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي تهران، شهيد بهشتي، شاهد، علوم‌بهزيستي وتوانبخشي و كانون انديشه دانشگاه علوم‌پزشكي تهران اعلام موجوديت كرده است.

وي افزود: ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي به صورت خودجوش تشكيل شده و قرار است اعضاي اين ستاد حركت‌هاي مردمي و خيزش‌هاي كشورهاي منطقه را پيگيري و مورد رصد قرار دهند.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: خيزش‌هاي مردم منطقه را نهضت بيداري اسلامي مي‌دانيم و اين خيزش‌ها، قيامي مردمي و اسلامي است كه متاسفانه برخي‌ها اين‌گونه قلمداد مي‌كنند كه خيزش‌هاي مردمي منطقه با برنامه‌ريزي و مهره‌چيني‌هاي آمريكا صورت پذيرفته است.

بنداني در ادامه تصريح كرد: حكام ديكتاتور كشورهاي منطقه از عوامل آمريكا بودند و بنابراين خيزش‌هاي كنوني منطقه با طرح‌ها و برنامه‌هاي آمريكا صورت نگرفته است و بايد توجه داشت كه اين خيزش‌هاي مردمي هزينه‌هاي بالايي براي آمريكا به ارمغان آورده است.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به اينكه قيام مردم كشورهاي منطقه در حال حاضر امنيت رژيم‌صهيونيستي را به مخاطره انداخته است، تاكيد كرد: مقر ناوگان چهارم دريايي آمريكا در حال حاضر در كشور بحرين است و اگر قرار بود اين خيزش‌هاي مردمي از سوي آمريكا طرح‌ريزي شده باشد در واقع آمريكا منافع خود را در منطقه به خطر مي‌انداخت.

وي با بيان اينكه برخي از كشورهاي منطقه در قبال اين خيزش‌هاي مردمي نقش‌هايي را بازي مي‌كنند كه يكي از اين كشورها عربستان سعودي است، گفت: كشور عربستان‌سعودي در تاريخ نيز نقش‌هاي مداخله‌جويانه‌اي نسبت به كشورهاي هم‌جوار خود داشته است.

بنداني افزود: عربستان‌سعودي در جنگ 33 روزه لبنان در كنار رژيم‌صهيونيستي قرار داشت و اين در حالي است كه حاكمان اين كشور خود را خادمين حرمين شريفين مي‌دانند.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اينكه در جنگ 33 روزه لبنان،‌ عربستان‌سعودي حتي سوخت جنگنده‌هاي رژيم‌صهيونيستي را تأمين مي‌كرد، خاطرنشان كرد: در جنگ 22 روزه غزه و در مسائل سياسي لبنان نيز عربستان‌سعودي نقش‌هاي مداخله‌جويانه ايفا كرد و همواره به حمايت از آمريكا و رژيم‌صهيونيستي پرداخت.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي تصريح كرد: عربستان‌سعودي در مسائل سياسي لبنان دخالت‌هايي داشت و سعي كرد تا دادگاه رفيق حريري را كليد بزند اما با بيداري مردم اين كشور مواجه شد و مفتضحانه صحنه سياسي لبنان را ترك كرد.

وي با اشاره به اينكه عربستان‌سعودي در مسائل سياسي مصر نيز مداخله‌جويانه برخورد كرد اما در آنجا با شكست مواجه شد و اكنون در بحرين به اين حال و روز دچار شده است، تاكيد كرد: مطمئناً بيداري اسلامي به كشور عربستان‌سعودي نيز خواهد رسيد و درست است كه حاكمان اين كشور با تطميع، زور و پول اين خيزش‌ها را به طور موقتي فرو نشانده‌اند اما طوفان ملت‌ها عربستان‌سعودي را نيز با خود خواهد برد.

اين فعال دانشجويي با بيان اينكه عربستان‌سعودي در حال حاضر در كشور بحرين به وضوح جنايت‌هايي عليه بشريت انجام مي‌دهد، ‌گفت: مفتي‌هاي كشور عربستان و ساير كشورهاي منطقه بايد موضع‌گيري‌هاي شفافي نسبت به اين فجايع داشته باشند.

بنداني افزود: مردم كشور بحرين حق آزادي سياسي و برادري اجتماعي دارند و مراجع تقليد اين كشور تاكيد دارند كه شيعه و سني از ظلم آل خليفه در عذابند.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي با تاكيد بر اينكه برادران اهل سنت كشور بحرين نيز مورد جنايت آل سعود و آل خليفه قرار گرفته‌اند، خاطرنشان كرد: همواره آمريكا منابع انرژي كشورهاي منطقه را در اختيار داشته است كه اكنون سعي دارد اين منابع را از دست ندهد و از اهداف حمله آمريكا به عراق نيز كسب منابع انرژي اين كشور بوده است.

وي افزود: فرانسه اكنون در كشور ليبي سردمدار جنگ است، چون قرار است منابع انرژي اين كشور به فرانسه واگذار شود.

بنداني اظهار داشت: دانشجويان كشورمان پيام دوستانه خود را به دانشگاه‌هاي كشور مصر خواهند فرستاد و سعي داريم تا رابطه‌هاي آكادميك را با اين دانشگاه‌ها از سر گرفته و محورهاي مقاومت را با دانشجويان مصري مستحكم‌تر كنيم.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اينكه وقايعي كه در كشور سوريه صورت گرفته، توطئه استكبارجهاني است، تصريح كرد: آمريكا و كشورهاي غربي سعي دارند محور مقاومت را از ميان ببرند اما بايد بدانند كه اكنون تمامي كشورهاي منطقه محور مقاومت هستند.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: در اعتراض به جنايت‌هاي آل سعود و آل خليفه در كشور بحرين، دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر در تاريخ 28 فروردين‌ماه سال جاري از مقابل مسجد دانشگاه تهران تا درب اصلي اين دانشگاه راهپيمايي اعتراض‌آميز برگزار مي‌كنند.

بنداني در ادامه گفت: تاكنون 600 نفر از كادر پزشكي اعم از پزشك، پرستار، ماما و متخصص راديولوژي و آزمايشگاه در اين ستاد دانشجويي ثبت‌نام كردند تا براي كمك به مردم بي‌دفاع منطقه به اين مناطق اعزام شوند.

وي خطاب به سازمان جمعيت هلال احمر، وزارت امور خارجه و صليب سرخ جهاني اعلام كرد: اعضاي ستاد دانشجويي حمايت از جنبش‌هاي اسلامي آمادگي خود را براي اعزام به كشورهاي منطقه و به خصوص ليبي و بحرين اعلام مي‌كنند و اگر اين امر محقق نشود در فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) تحصن خواهيم كرد.

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به اينكه قوانين بين‌المللي در حال حاضر در بيمارستان‌هاي كشور بحرين و ليبي زير پا گذاشته مي‌شود اما مجامع بين‌المللي و كشورهاي غربي دست روي دست گذاشته‌اند، خاطرنشان كرد: براي كمك رساني به مردم كشورهاي منطقه، پيگيري هر يك از كشورها به يكي از دانشگاه‌هاي تهران واگذار شده است كه در اين خصوص دانشگاه شهيد بهشتي كشور بحرين، دانشگاه شاهد كشور مصر، دانشگاه علوم‌پزشكي تهران كشور يمن و دانشگاه علوم‌بهزيستي و توانبخشي كشور ليبي را مورد رصد قرار خواهند داد.

*حبيبي: رسانه‌هاي جمعي بيشتر به انتشار اخبار مربوط به خيزش‌هاي مردم منطقه بپردازند

در ادامه اين نشست خبري ميثم حبيبي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه رسانه‌هاي كشورمان و به خصوص رسانه ملي بايد بيشتر به اخبار خيزش‌هاي مردم منطقه بپردازند، گفت: در حال حاضر در سومالي، پاراچنار و سودان عليه مردم بي‌دفاع اتفاقاتي روي مي‌دهد كه رسانه‌هاي كشورمان نسبت به آنها بي‌توجه هستند.

وي با اشاره به اينكه هنوز رژيم‌صهيونيستي در غزه دست به كشتار مسلمانان مي‌زند اما رسانه‌هاي كشورمان نسبت به اخبار اين منطقه توجهي ندارند، خاطرنشان كرد: سياست‌خارجي كشورمان اكنون در حاشيه سياست داخلي حركت مي‌كند.

اين فعال دانشجويي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر مردم 13 ايالت از آمريكا در اعتراض به سياست‌هاي دولت‌مردان اين كشور به زبان اسپانيايي صحبت مي‌كنند اما رسانه‌هاي جمعي به اين نكته توجهي ندارند.

حبيبي تاكيد كرد: در حال حاضر برخي از رسانه‌هاي جمعي كوچك‌ترين مسائل داخلي كشور را حاشيه‌سازي مي‌كنند و كار به جايي رسيده كه رسانه‌هاي بيگانه براي اين حاشيه‌سازي‌ها تحليل مي‌آورند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌پزشكي دانشگاه تهران در تشريح حوادث منطقه گفت: حكومت آل خليفه اكنون به همراه موساد و ارتش عربستان‌سعودي دست به دستگيري‌هاي وسيع در كشور بحرين زده است.

وي افزود: آمريكا و ناتو اكنون در كشور يمن اردو زده‌ است و حركات مشكوكي را انجام مي‌دهد و مطمئناً آمريكا هدف‌هاي محرمانه‌اي را در يمن و ليبي دنبال مي‌كند.

*نورايي: رهبر معظم انقلاب امر كنند براي كمك به مردم منطقه لحظه‌اي از پا نمي‌نشينيم

در بخش ديگري از اين نشست خبري مهدي نورايي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد در سخناني گفت: موج بيداري اسلامي اكنون در ميان كشورهاي منطقه به اوج خود رسيده است و اين حوادث اوج اعتراضات عليه سياست‌هاي سلبي حكام دست‌نشانده و ايادي غرب‌زده ليبرال و يا سوسيال مسلك كشورهاي بيگانه را نشان مي‌دهد.

وي افزود: خيزش‌هاي مردم كشورهاي منطقه نشان داده كه مردم اين كشورها ديگر سيستم حكومتي خود را قبول ندارند و كار به جايي رسيده كه كشورهاي آمريكاي لاتين دست رد به سينه دولت‌مردان ايالات متحده آمريكا مي‌زنند.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: در حال حاضر وظايف خاصي بر عهده دانشجويان جهان اسلام است و اين دانشجويان بايد در پيشبرد خيزش‌هاي مردمي منطقه تحليل‌هاي مناسبي ارائه دهند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد در ادامه تصريح كرد: اگر از اين فرصت‌هايي كه اكنون در منطقه روي داده به نحو احسن استفاده لازم را نبريم، فرصت‌طلباني هستند كه با تفسير به راي به نفع گفتمان باطل خود حركت مي‌كنند.

نورايي با تاكيد بر اينكه هرگاه مقام معظم رهبري امر كنند براي كمك به مردم منطقه خواهيم شتافت، خاطرنشان كرد: دانشجويان ايراني دست خود را به سوي دانشجويان كشورهاي منطقه و به ويژه دانشجويان دانشگاه الازهر دراز مي‌كنند تا با كمك آنان اين خيزش‌هاي مردمي هر چه زودتر به بار بنشيند.

*مرادي خلج: انقلاب اسلامي ايران طلايه‌دار حقوق بشر است

در پايان اين نشست خبري عباسعلي مرادي‌خلج مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم‌بهزيستي و توانبخشي تهران گفت: استكبارجهاني سعي دارد خيزش‌هاي مردم منطقه را خاموش كند و آمريكا با عنوان حمايت از حقوق بشر دست به كشتار مردم منطقه مي‌زند. آمريكا در مقابل، ملت ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي‌كند در صورتي‌ كه انقلاب اسلامي ايران طلايه‌دار حقوق بشر و برابري انسان‌ها با يكديگر است.

وي افزود: اوباما رئيس‌جمهور آمريكا در كنگره اين كشور به صراحت اعلام مي‌كند آمريكا در جايي حضور پيدا مي‌كند كه منافعي داشته باشد و اكنون در بحرين و ليبي حاضر شده تا منابع اين كشورها را به تاراج ببرد.

اين فعال دانشجويي در پايان خاطرنشان كرد: دانشجويان عدالت‌خواه كشورمان بر خود وظيفه مي‌دانند كه به نداي مظلومان جهان پاسخ دهند و اگر مقام معظم رهبري فرمان دهند به كمك مردم منطقه خواهيم شتافت.

تگ ها ثبت‌نام 600 پزشك ايراني اعزام بحرين ليبي

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی