پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          28 اردیبهشت 1390 - 18 May 2011

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: علي‌رغم آنکه در بخش‌هاي زيادي شاخص‌ها در نقشه معين شده است اما در بخش‌هايي که نقشه ساکت است بايد تکليف معلوم شود که اين موضوعات در ستاد راهبري مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص برگزاري اولين جلسه اين ستاد گفت: اميدواريم بتوانيم شاخص‌هاي کمي و کيفي که وظيفه ما تکميل آنهاست را به ‌عنوان ستاد راهبري نقشه به مسئولان و دستگاه‌هاي مربوطه واسپاري کنيم تا پس از تدوين آن شاخص‌ها و تصويب در اين ستاد به متن نقشه اضافه شود.
وي افزود: همه اعضاي اين ستاد اعم از وزير علوم، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و ساير دستگاه‌هاي مختلفي که عضو اين مجموعه هستند با اهتمام و علاقه و جديت شرکت کردند.
مخبر درفولي اضافه کرد: نقشه جامع علمي کشور پس از تلاش‌هاي بسيار زياد و زحمات فراواني که توسط دانشمندان و نخبگان حوزوي و دانشگاهي انجام شد در يک کار نفس گير در سال 89 در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب و در اسفند ماه سال گذشته رونمايي شد و اخيرا هم رياست محترم جمهور آن را ابلاغ کرد.
وي اضافه کرد: بعد از اين مراحل آنچه که مي‌ماند آن است که ما اين نقشه را عملياتي کنيم که براي عملياتي شدن در خود متن نقشه، ستادي پيش‌بيني شد و اين ستاد وظيفه دارد برنامه‌هاي اجرايي مرتبط با نقشه و اقداماتي قابل عملياتي شدن در هر سال را معين کند.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در ادامه گفت: با تقسيم کار منظم و سازوکار مرتب با دستگاه‌هايي که عضو ستاد هستند و مهمترين دستگاه‌هاي تاثيرگذار در موضوع علم وفناوري هستند به تعامل بنشيند و نتيجه و تصميم‌گيري‌ها در مورد بخش‌هايي که در هر سال قابل عملياتي شدن است تعيين شده و به دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابلاغ شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مقرر شد در بازه زماني معين بازخورد اقدامات انجام شده در بخش‌هاي مختلف به اين ستاد گزارش شود.
وي افزود: در جلسه امروز کليات بحث مورد بررسي قرار گرفت و قرار شد در جلسه آينده جزيي تر وارد مواردي بشويم که هر دستگاه بايد از نقشه جامع علمي برعهده بگيرد و آن را اجرايي بکند.
عضو پيوسته فرهنگستان علوم جمهوري اسلامي ايران گفت: يک بخش ديگر تدارک سازوکار است که رصد صحنه جهاني و رقبا را مرتب داشته باشيم. امروز در صحنه‌هاي گوناگون علم و فناوري کشور روز به روز شاهد تحولات و پيشرفت‌هايي هستيم، اما اين بدين معنا نيست که آن طرف بيکار بمانند و کار علمي نکنند و آنها هم در حال تلاش هستند.
مخبر دزفولي تصريح کرد: اين پايش و رصد مستلزم آن است که مرتبا بدانيم کجا هستيم و سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي اجرايي متناسب با آن صحنه که در حال رقابت هستيم انجام دهيم.
وي گفت: در مورد اين بخش هم تصميم‌گيري‌هايي شد که انشاءالله بتوانيم در جلسات آينده آن را عملياتي کنيم و هر لحظه و هر روز بتوانيم رقبا را رصد کنيم.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنيگي با ذکر نکته‌اي در خصوص برخي از تکاليف معين شده در نقشه که هنوز جزئيات آن تبيين و تدوين نشده است، گفت: علي‌رغم آنکه در بخش‌هاي زيادي شاخص‌ها در نقشه معين شده است اما در بخش‌هايي که نقشه ساکت است بايد تکليف معلوم شود و اين هم جزء مواردي بود که امروز مورد بحث قرار گرفت.
وي افزود: اميدواريم بتوانيم شاخص‌هاي کمي و کيفي که وظيفه ما تکميل آنهاست را به‌عنوان ستاد راهبري نقشه به مسئولان و دستگاه‌هاي مربوطه واسپاري کنيم و پس از تدوين آن شاخص‌ها و تصويب در اين ستاد به متن نقشه اضافه شود.
مخبر دزفولي با اشاره به يک بخش ديگري در مورد اسنادي که در نقشه مقرر شده و بايد تهيه شود گفت: مثلا در حوزه فناوري نانو سند بالادستي تهيه شده است در نقشه هم تکاليفي معين شده است اما در بعضي از حوزه ها اسناد مرتبط هنوز تهيه نشده است.
وي تصريح کرد: مثلا در علوم شناختي که در مسير تصويب است يا در حوزه IT هنوز سند بالادستي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي نرسيده است که در نقشه جامع علمي کشور مقرر شده اين اسناد تدوين و تصويب شود.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در اين زمينه بايد تقسيم کار کنيم و کارگروه‌ها شکل بگيرد که مطالعات آن انجام شده و بايد سازوکار تدوين شده و به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.
وي افزود: در مورد بحث علوم انساني هم مقرر شد تدوين شاخص‌هاي کمي و کيفي علوم انساني متناسب با رويکرد انقلاب اسلامي برعهده شوراي تخصصي ارتقا و تحول علوم انساني باشد و هر آنچه که در اين شورا به تصويب برسد بايد به عنوان مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ملحقات نقشه جامع علمي کشور تلقي شود.
مخبر دزفولي ادامه داد: در اين جلسه تاکيد شد اين موضوع با دعوت از اعضاي شوراي تخصصي ارتقا و تحول در علوم انساني انجام شود و اين افراد گزارش کار بدهند و موارد به بحث و بررسي گذاشته شود و ان‌شاالله به زودي بتوانيم شاخص‌هاي مورد نياز نقشه در حوزه علوم انساني را تدوين کنيم.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی